Ruski eksperiment u Školi 34: Odvojili su dečake od devojčica, stigli su rezultati
Neki ljudi kažu da je to prvi korak ka rasizmu i segregaciji kroz mentalne i fizičke osobine i da je to dobra sredina za podizanje budućih manijaka
Dečaci i devojčice, već u vrtiću, počinju da se igraju različitih igara, a primećeno je i da drugačije razmišljaju. Ipak, zahtevi za oba pola u školama su isti. I to je razlog zašto su određene škole u Rusiji započele neobičan eksperiment.
"Škola 34" u gradu Kamensk-Uralski u Rusiji je podelila prve rezultate eksperimenta koji je započeo 2014. godine. Nastavnici ovih eksperimentalnih časova su ubeđeni da je ova vrsta obrazovanja bolja za decu.
U ovom eksperimentu dečaci i devojčice su dobili različite obrazovne programe, ali su imali rodno mešovite društvene aktivnosti, što znači da su ostajali odvojeni samo tokom časova. Ostatak vremena, kao na primer tokom pauza u kafeteriji, na izletima i van nastavnim aktivnostima, deca oba pola su bila zajedno.
Po završetku osnovne škole, časovi se pridružuju, tako da komunikacija između te dece nastavlja svojim tokoma, ali ne samo kroz društvene medije. Srednja škola je vreme kada su bliski prijatelji stvaraju, kao i važni životni izbori, koji pomažu u oblikovanju ličnosti dece. Očigledno, ovo je veoma važna faza u njihovim životima.
U mnogim školama sa odvojenim odeljenjima, dečake pokušavaju da fokusiraju na sportove kao što su hokej i u nastavi učestvuje više muških nastavnika tako da dečaci imaju odrasle muške primere. Ovi nastavnici vode kurseve o osnovama zdravlja i bezbednosti, ili su sportski treneri. Za devojčice, nastavnici organizuju časove koreografije i učenja pravljenja rukotvorina.
Dečaci i devojčice se međusobno ometaju
Psiholozi su svesni da ako među učenicima postoje predstavnici suprotnog pola, onda će svaki dečak ili devojčica, čak i nesvesno pokušati da impresioniraju jedno drugo. Zbog toga će manje paziti na časovima. Kao rezultat, časovi će propasti jer deca ne mogu da se koncentrišu.
Muževnost dečaka se gubi u osnovnoj školi
I roditelji i naučnici znaju da mladi momci uglavnom zaostaju 2-3 godine iza svojih ženskih vršnjakinja, kako mentalno tako i fizički. Leva hemisfera njihovih mozgova sazreva sporije, nego kod devojčica. Zato je obrazovni sistem u školama usmeren prema devojčicama. Može biti sramno i ponižavajuće ako se svi smeju nekome ko odgovara pred celim razredom, a poznato je da devojčice boje savladavaju školski program. Tako počinje da se razvija kompleks gubitnika kod dečaka, a kao rezultat toga se razvija i agresija prema školskim i odraslim osobama.
To je prirodno za dečake koji žele da rizikuju, testiraju svoju volju i duh, da budu heroji i da donose odluke za sebe. Ali, da li možete da postenete jak čovek ako se od vas stalno traži da ponavljate gotova rešenja i da sedite tiho?
Devijčice vole specifičnosti i jasne algoritme
U odeljenjima razdvojenim po polu, nastavnicima je lakše da uzmu u obzir psihologiju dve različite grupe. Devojke su stidljive i precizne u učenju. Detalji i sam proces za njih su jako važni. Iako su dobri u ispunjavanju tipičnih zadataka, one ih ispunjavaju prema datom algoritmu. Devojčice se u razredu punom dečaka osećaju stidljivo, a to ponekad može biti jako teško za devojčice.
U odsustvu dečaka, devojčice osećaju da mogu slobodnije da razmišljaju i ne plaše se podizanja ruku ili grešaka. One su voljnije da pomažu jedna drugoj, bez brige o tome ko će se više potruditi.
Dečaci prate svoj put umesto pravila i gotovih rešenja
Dečaci moraju sami da nauče svoje pouke. Oni izvršavaju zadatke korak po korak, i tako pokušavaju da sami pronađu rešenja. Oni žele da otkriju pravila na osnovu onoga što kaže učitelj. Zato je svaki zadatak za njih avantura. Njihova percepcija je više holistička, maštovita i emocionalna. Dečaci se aktivno uključuju u pronalaženje rešenja i žele da budu prvi koji će ih naći.
Devojčice su "napravljene" za grupne zadatke
U ovim eksperimentalnim časovima, devojke su imale tendenciju da budu dobre u ostvarivanju kolektivnih zadataka. One odmah postavljaju uloge, raspravljaju o svom zadatku i nalaze zajedničko rešenje. Međutim, one su se stidljivo i neodlučno ponašale u ostvarivanju pojedinačnih zadataka, čak i ako znaju pravi odgovor.
Takođe, nastavnici su primetili da devojkama uvek trebaju pohvale, pa čak i kada pogreše. U suprotnom bi postale zatvorene u sebe i osećale bi se uplašeno u budućnosti. Dečaci ne razumeju takav metod.
Dečaci ostvaruju svoje liderske kvalitete u muškim odeljenjima
U odsustvu devojčica, dečaci nisu oklevali da izraze svoje misli, čak i ako to ide protiv opšte prihvaćene norme. Iako je u učionicama uobičajena buka, nastavnici su primetili da su dečaci manje agresivni tokom ovih eksperimentalnih časova. Svaki dečak pokušava da se afirmiše pred devojčicama. Dok su u razdvojenim odeljenjima svi učenici jednaki, pokušaji dečaka da se afirmišu mogu biti usmereni na razvoj liderskih kvaliteta.
Još jedna zanimljiva napomena koju su naučnici uzeli u obzir je da su se svi dečaci ponašali dostojanstveno. Učenici koji su bili u mešovitim razredima, počeli su da se međusobno bore, dok su u eksperimentalnim časovima dečaci više pomagali jedan drugom.
Poštovanje nastavnika je veće u podeljenim razredima
U razredima sa jednim polom, devojčicama je lakše da se povežu, a dečaci se raspravljaju sa nastavnicima, jer nema nikoga koga oni žele da impresioniraju. Može biti potrebno malo vremena da pronađu pravi pristup, ali pre ili kasnije će postati posvećeni svom nastavniku.
Zašto STOP znak ima osam stranica?
Zdravlje i držanje tela dece su bili bolji u odvojenim odeljenjima
Šef "Odeljenja za pedijatriju Amurske medicinske akademije", Elena Romantsova je istakla da se ne poboljšavaju samo psihička stanja dece, već da se poboljšava i njihovo zdravlje. U muškim odeljenjima, dečaci nisu imali tromo držanje. Zdravstveni pregledi koje su sproveli zdravstveni radnici pokazuju da su deca postajala manje bolesna u razdvojenim odeljenjima.
Takođe je primećeno da deca u rodno mešovitim razredima teže gubitaku težine u prvih 6 meseci, što je rezultat stresa i prilagođavanja. To se ne dešava u odvojenim odeljenjima.
Broj učenika sa dobrim ocenama se značajno povećao u razdvojenim odeljenjima
Dečaci i devojčice su zainteresovani za različite stvari, kad god im se pročita ista bajka, devojčice su impresionirane jednim tipom slike, dok su dečaci bili impresionirani različitim tipom slika. Nastavnik ne može da održi pažnju sve dece u mešovitim odeljenjima, tako da prisiljavaju decu da uče. Poslušnost, disciplina i kazna lošim ocenama postaju prioritet. Nažalost, to radi većina škola. Pre razdvajanja odeljenja, bilo je oko 3 procenata učenika sa dobrim ocenama, a nakon razdvajanja dečaka i devojčica, ovaj broj se povećao za 8-10 puta.
Psiholog otkriva 3-minutno pravilo koje bi svi roditelji trebalo da slede
Eksperiment je bio uspešan, iako je bilo problema
Ovaj odvojeni metod učenja ima pristalice, ali ima i ljude koji mu se suprotstavljaju. Neki ljudi veruju da je ovo korak unazad, ako uzmemo u obzir pubertet. Direktor je odgovorio na ovu zabrinutost time što je rekao da se problem stvarno javlja zbog viška zajedničkih aktivnosti.
Neki ljudi kažu da je to prvi korak ka rasizmu i segregaciji kroz mentalne i fizičke osobine
Postoji i mišljenje da su muški razredi dobra sredina za podizanje budućih manijaka. Eksperiment paralelnog i samostalnog proučavanja predlaže suprotno, i nikakvi napadi nisu bili u stanju da se suprotstave ovakvom tipu obrazovanja. Na kraju krajeva, deca komuniciraju dosta i izvan učionice.
Javite nam u komentarima da li biste voleli da i vaše dete ide u ovakvu školu...
VIDEO: Osnovne škole u Finskoj samo spolja liče na one u Srbiji
(Telegraf.rs / Izvor: brightside.me)
Video: Koncert filmske muzike Enija Morikonea i Nina Rote u Sava Centru
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
vladimir^
Bravo, potpisujem... Samo bih dodao, da svi znamo da smo u tom uzrastu do kraja puberteta veoma osetljivi i da smo svi, manje-vise, ubedjeni da imamo neke mane, koje na sve moguce nacine pokusavamo da sakrijemo od suprotnog pola, a to mnogo otezava drzanje paznje i pracenje nastave... Kada odgovaramo, pogotovo ispred table, vise razmisljamo kako ce nas videti suprotan pol, nego o odgovorima, a jos je veci problem ako imamo simpatiju...
Podelite komentar
Зоран
Колико сам схватио ради се о основној школи. А ако су ови објављени резултати тачни , волео бих а моје дете похађа овакву школу. Ипак нису у потпуности одвојени, само док трају часови и у томе се слажем.
Podelite komentar
Sandu
Isao sam ja u elektrotehnicku, pa sam prosao taj eksperiment, tamo devojaka nema ni na odmoru
Podelite komentar