ZA DOBRO JUTRO: Upoznajte KIDALTA, on voli sve ono što smo mi obožavali kad smo bili deca, a nismo mogli da imamo
Dobro jutro! Kultura zadovoljavanja potrebe za zabavom svojstvenom dečijem uzrastu postaje sve rasprostranjenija među odraslima u Južnoj Koreji.
Zahvaljujući tome što su danas zaposleni, a neretko imaju i značajna primanja, takvi ljudi napokon mogu da udovolje sebi i nabavljaju igračke koje su bile van njihovog domašaja u detinjstvu, kada su bili potpuno zavisni od svojih roditelja, navodi južnokorejska agencija Jonhap.
- Kada odrastete, dođete do unosnog posla i obezbedite finansijska sredstva, možete biti odvažniji u kupovini igračaka do kojih je bilo teško doći kada ste bili mali... To je dobra strana odrastanja - ističe 28-godišnji Kolin Kang, kancelarijski službenik iz Seula čija su strast igračke nastale na osnovu filmskog serijala "Rat zvezda".
On kaže da takve igračke nabavlja preko interneta, ali i na klasičan način, kao i da sa prijateljima često posećuje izložbe igračaka, i čak putuje u inostranstvo radi kupovine retkih primeraka kakvih u njegovoj zemlji nema.
Igračke mu, kako kaže, omogućuju povratak u srećno i bezbrižno detinjstvo.
- Svaka igračka kazuje svoju priču, i za mene, da tako kažem, one predstavljaju vezu između prošlosti i sadašnjosti - ističe on.
Još jedan od mnogih primera je 33-godišnji Kvon Seok-hun, takođe kancelarijski službenik iz Seula, koji sakuplja figurice i modele animiranih likova, a njegov ljubimac je robot Gundam.
- Uživam u razmišljanju o kupovini figura likova iz serije ''Gundam'', u tome da ih gledam izložene u prodavnicama, kao i da ih donesem kući, sastavljam ih i obratim pažnju na svaki detalj dok ih bojim - rekao je on za Jonhap.
- Kada su dovršene, osećam se srećno, kao da sam se popeo na planinski vrh, i vrlo često se na neki način emotivno vežem za njih -kaže Kvon, navodeći da mu ova sklonost pruža i preko potrebni predah od profesionalnog života, koji karakteriše nužnost da se bude bolji od konkurencije.
Zahvaljujući ljudima kao što su Kolin i Kvon, ustalio se izraz "kidalt", koji, kao složenica nastala od engleskih reči "kid" ("klinac") i "adult" ("odrastao"), označava odrasle osobe u čija interesovanja izrazito spadaju razni simpatični likovi, šarene kockice od plastike, plišane životinje i druge igračke koje mnogi smatraju isključivo namenjenim deci.
Stručnjaci kaže da ovakva sklonost pruža utočište od često nelagodne stvarnosti, ali i omogućava prijatne fantazije o nemogućem, naročito kada je reč o naklonosti prema junacima sa natprirodnim moćima, kao što su Ajron Men i Spajdermen.
Ovaj trend ide na ruku proizvođačima popularne elektronike i igračaka, navodi Jonhap, napominjući da je, prema podacima južnokorejske državne agencije za kreativne sadržaje, tržište proizvoda namenjenih "kidaltima" 2016. godine vredelo preko 880 miliona dolara.
Svakog jutra u 7.00 na rubrici ZANIMLJIVOSTI možete pogledati snimak ili fotografiju ZA DOBRO JUTRO, koji će učiniti da vam dan počne na najlepši mogući način.
(Telegraf.rs/ Tanjug)
Video: Prolaznici je jedva izvukli: Šetala je ulicom, a onda je drvo palo na nju
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.