Na početku se sve čini lepo i prijatno, ali se vremenom pretvara u psihološku horor igru: Opasna i mračna igrica koja seje smrt
Slomljeni otac preminulog tinejdžera Bena Valmsleja tvrdi da je smrt njegovog sina povezana sa mračnom onlajn igrom Doki Doki Literature Club.
U februaru ove godine, 15-godišnji Ben pronađen je mrtav u svom domu u Radklifu. Nekoliko meseci nakon njegove smrti, otac Daren tvrdi da je njegov sin uvučen u video-igru koja je na njemu ostavila ozbiljne psihološke posledice i potencijalno dovela do tragičnog kraja.
NASILJE I SAMOUBISTVA
Iako nema dokaza da je igra direktno povezana sa preranom smrću 15-godišnjaka, Daren tvrdi kako je njegov sin postao toliko uvučen u igru da ga je to koštalo života. Izjavio je da Ben nikada nije govorio o tome šta se događa, konstantno je crtao likove iz igre, a notifikacije iz igre stizale su danju i noću.
Igra Doki Doki Literature Club bazira se na četiri mlade devojke i dečaka - igrača koji želi da se učlani u njihov književni klub. Opisana kao "vizualna novela", igrač komunicira sa likovima - četiri devojke prikazane kao iz animiranih stripova, a igra navodno sadrži brojne prizore nasilja, samoubistava i samopovređivanja.
POLICIJA UPOZORILA RODITELJE I ŠKOLE
- Likovi u igri daju predloge, a na tebi je da odlučiš šta želiš da uradiš. Igra te uvuče i sve se počne da ti se čini stvarnim. Ben sa nama nije razgovarao o tome, ali roditelji moraju biti svesni toga da njihova deca možda igraju ovu ili slične igre - izjavio je otac.
- Ben je vrlo brzo odrastao. Za roditelje je ovakvo nešto jako teško, ali mislim da se ovo treba posebno naglasiti. Iako za sada još nema potvrde, mi verujemo da je igra povezana sa Benovom smrću - izjavio je otac za Dejli mejl.
Da njegove tvrdnje nisu sasvim neutemeljene ocenila je i policija, koja je i sama objavila upozorenje da je igranje ove igre potencijalno opasno za decu i mlade, a obaveštene su i lokalne škole.
- Verujemo da ova igra predstavlja rizik za decu i mlade ljude, posebno ako su emocionalno ranjiva ili već imaju određene psihološke probleme - izjavila je policijska službenica Džud Holms.
Napomenula je i kako bi roditelji trebalo redovno da proveravaju na koje internet stranice odlaze njihova deca i kakve video-igre igraju.
Iako su i developeri igre stavili upozorenje da igra nije prikladna za mlade, za preuzimanje igre nije potreban nikakav dokaz o uzrastu.
Jedan gejmer završio je igru u roku od tri ili četiri sata. U tom vremenu, jedan od likova je počinio samoubistvo, a drugi se lik se povredio nožem. Igrač je izjavio da je igra Doki Doki Literature Club dizajnirana kako bi šokirala igrača - na početku se sve čini lepo i prijatno, ali igra se vremenom pretvara u psihološku horor igru, piše Miror.
AMERIČKA BORBA SA VIDEO IGRICAMA
Hiljade Amerikanaca potpisali su peticiju u kojoj traže zabranu prodaje nadolazeće video igre "Active Shooter" koja se najbolje može opisati kao simulacija školske pucnjave. Igrači imaju izbor da preuzmu ulogu specijalaca koji će pokušati da pronađu i neutrališu napadača koji vreba školskim hodnicima ili mogu da upravljaju samim napadačem i da terorišu školu.
Za ubistva počinjena po školskim hodnicima dobijaju bodove i nagrade. Najava ove igrice izazvala je bes i nezadovoljstvo među brojnim Amerikancima, od kojih neki još oplakuju žrtve nedavnih pokolja u školama u Floridi i Teksasu.
Iza igre stoji kompanija "Revived Games", dok je izdavač Acid, a za nedelju dana "Active Shooter" trebao bi da se pojavi na popularnoj gejmerskoj platformi "Steam".
SITUACIJA JE ALARMANTNA
Zavisnost od igrica je od početka ove godine zvanično određena kao vrsta bolesti od strane Svetske zdravstvene organizacije. Nju uvek odlikuje gubitak kontrole igrača, kome igranje postaje jedini prioritet u životu. Ono što se menja jeste "vrsta droge", tj. igrice.
- One koje su najpopularnije, na te se ljudi najviše i navuku. Trenutno su to PUB G (PlayerUnknown's Battlegrounds) i Fortnajt (Fortnite), a do pre nekog vremena slušali smo priče o zavodljivom svetu Lige legendi, World of warcraft-a, ili šarenih Fejsbuk igrica. Njih ima i dalje, samo su ih ove pretekle. Računica je da 10-15 odsto ljudi koji koriste internet, pa i ove igrice, imaju problematičan ili patološki odnos prema njima - rekao je za Telegraf.rs defektolog Milan Radovanović iz savetovališta Entera još u maju ove godine.
- Za kratko vreme mlađa generacija postala je mnogo više ugrožena. Ranije su pomoć mahom tražili gejmeri, uzrasta od 16 do 26 godina, dok su to danas deca koja idu u osnovne škole, pa i u niže razrede. Takođe, ranije se zavisnost od igrica mogla okarakterisati kao muški problem, jer je broj žena bio minoran. Sada je procenat dečaka i devojčica koji od ovoga pate izjednačen, jer svi oni pripadaju generaciji koja raste sa internetom i telefon ne ispušta iz ruku - objašnjava on.
Igranje igrica može da bude jednako zavisno kao i upotreba heroina, već godinama ponavljaju lekari. Nivo dopamnina koji se luči u tim situacijama jednako je visok i u stanju da promeni strukturu pojedinih delova mozga. Kada se igrači odvoje od predmeta svoje zavisnosti, ponašaju se vrlo slično kao narkomani na početku krize.
VIDEO: Ratni brod u oluji! Talasi ga bacali kao igračku!
(Telegraf.rs)
Video: Tzv. kosovska policija upala u zgradu opštine Gračanica
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sayori
Ako mislite da je ovo stvarno razlog za samoubistvo, vi ste autisticni
Podelite komentar