Izazvao je najveće kompanije u državi i dizelašima rekao STOP: Ovaj čovek je digao Nemačku na noge zbog jedne zabrane
Misionar za jedne, gnjavator za druge, taj borbeni 57- godišnji aktivista mudro izgleda - seda kosa, jasan pogled, kravata i moderne naočare, a u medijima je prisutan kao i u sudnici, gde je poveo bitku za čištiji vazduh
Bitkom za zabranu vožnje vozila sa dizel motorima u središtima nemačkih gradova, šef udruženja "Nemačka pomoć okolini" (DUH) Jurgen Reš, napravio je pravi podvig: protiv sebe je ujedinio moćne proizvođače automobila i većinu političke elite, piše agencija France presse.
- To je jedan običan građanin, bez mandata, ali imao je snage da izazove najveće kompanije u državi - pisao je još prošle godine dnevni list Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).
Misionar ili gnjavator?
Misionar za jedne, gnjavator za druge, taj borbeni 57- godišnji aktivista mudro izgleda - seda kosa, jasan pogled, kravata i moderne naočare, a u medijima je prisutan kao i u sudnici, gde je poveo bitku za čištiji vazduh.
Savezni upravni sud u Lajpcigu u utorak je načelno gradovima dopustio uvođenje zabrane saobraćanja vozila sa dizel motorima u svrhu smanjenja štetnih čestica i plinova u središtima nemačkih gradova, zaključivši kako nema pravnih prepreka za zabranu dizelaša, ali da je gradovi moraju uvesti postupno i da moraju postojati i izuzeci npr. za male preduzetnike.
- To je slučaj koji bi mogao da promeni zemlju, njenu mobilnost i industriju - zaključuje Suddeutsche Zeitung.
Reš poručuje da "nije neprijatelj dizela već prijatelj čistog vazduha", osudivši upotrebu "kriminalne energije" od strane automobilskih giganata i popustljivost politike.
Rođeni aktivista
Jurgen Reš je rođeni aktivista koji je ščepao ekološki militarizam tinejdžera do te mere da nikada nije završio studije javne uprave. Na čelu DUH-a nalazi se već 30 godina. Taj južnjak, koji se skrasio na desnoj obali Bodenskog jezera na raskšću Nemačke, Austrije i Švajcarske, veliki je ljubitelj životinja, posebno ptica.
Svoju prvu pobedu odneo je početkom 80-ih zabranom Endrina, snažnog insekticida protiv voluharica koji se pokazao pogubnim i za brojne ptičje vrste.
Tek je sa otkrićem skandala u jesen 2015. godine, kada je Američka agencija za zaštitu okoline (EPA) utvrdila da su pojedini proizvođači automobila sofisticiranim metodama varali prilikom ekološkog testiranja skoro 500.000 novih vozila, Jurgen Reš postao poznat.
Njegovi kritičari optužuju ga za nezainteresovanost za posledice zabrane dizela, kako za korisnike tako i za zaposlene nemačke autoindustrije. Iz tih krugova stižu teške reči kojima ga ocrnjuju kao "lažnog Robin Huda, bez ikakvog stida i makjavelistički nastrojenog".
Tu su i optužbe koje se tiču finansiranja njegovog udruženja. Sa 80 stalno zaposlenih i godišnjim budžetom od osam miliona evra DUH jednu trećinu prihoda povlači iz sudskih postupaka povezanih sa "zaštitom potrošača", pretvarajući svoj pravni aktivizam u ekonomski model.
Udruženje takođe prima donacije od ostalih firmi, od kojih unazad 20 godina, dobijaju na desetine hiljada evra.
(Telegraf.rs/Hina)
Video: Petra je prevremeno rođena beba: Na rođenju imala je svega 680 grama i 33 centimetra
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mile
Za prevoz u gradu treba dozvoli samo magarce, potpuno su ekoloski, a parkove necemo morati koditi.
Podelite komentar
Zoran
Pa do sad pricaste kako dizelasi ne prave problem, jer imamo Euro, 4, 5, 6, 7,...??
Podelite komentar
dizzei
Obicna glupost nije nasao adekvatnu zamenu na primer elektro modele a Autobusi i kamioni idalje idu na Dizel ?
Podelite komentar