Dva pada za nedelju dana: Šta je zajedničko iranskom i ruskom avionu koji su se srušili i odveli u smrt sve koji su se nalazili u njima?

 
  • 2

U avionskim nesrećama protekle nedelje poginulo je 137 ljudi

U prethodnih nedelju dana dva aviona, ruski i iranski, srušila su se, a svi u letelicama su poginuli. Za iranski avion se pretpostavlja da je reč o 20 godina starom avionu tipa ATR 72-500. Ruska kompanija "Saratov erlajns", koja je vlasnik srušenog aviona, 2015. godine našla se na crnoj listi prevoznika koji nisu imali dozvolu za obavljanje međunarodnih letova, ali je na istoj listi i iranska kompanija "Aseman erlajns", prenosi DPA.

Dekodirane crne kutije iz ruskog aviona koji se srušio: Otkriven najverovatniji uzrok pada (FOTO) (VIDEO)

Putnički avion koji je leteo iz Teherana ka gradu Jasudž na jugozapadu Irana, srušio se i svih 66 putnika i članova posade je poginulo. U nesreći koja se dogodila nedaleko od Moskve, samo nekoliko minuta nakon poletanja aviona, život je izgubilo svih 65 putnika i šest članova posade.

Foto: Google maps, Tanjug/AP/Ibaa News Agency

TEHERAN POD SANKCIJAMA NIJE MOGAO DA PAZARI AVIONE

U Iranu se dogodilo nekoliko avionskih nesreća u zadnjih nekoliko decenija. Teheran nije mogao da kupuje nove letelice, kao ni delove od Zapada zbog sankcija UN-a. Pošto je 2015. godine postigao nuklearni sporazum sa svetskim silama, Iran je potpisao ugovore s "Erbasom" i "Boingom" zbog kupovine većeg broja putničkih aviona.

Kada je u pitanju ruska kompanija "Saratov", kazna je usledila na letu za Antaliju, 19. jula 2015. godine, kada je nenajavljena inspekcija Ruske federalne avio-transportne agencije, u kokpitu zatekla ljude "koji nisu smeli tu da budu".

"SARATOV" NIJE NI U PRVIH 10

Kompanija je tada sankcionisala veliki broj zaposlenih i uvela dodatna pravila koja se tiču bezbednosti kako se iste greške ne bi ponavljale, a zabrana za obavljanje međunarodnih letova je ukinuta naredne godine. Inače, "Saratov erlajns" i nije tako poznata kompanija van granica Rusije, a kako pokazuju poslednji statistički podaci, ne nalazi se ni među prvih 10 tamošnjih avio prevoznika.

Foto: Tanjug/AP

Kompanija je osnovana 1931. godine pod imenom "Saravia" kao deo "Aeroflota" i pod tim imenom je poslovala sve do 2013. godine.

PROIZVEO "ANTONOV"

Kako navodi TASS, avion koji se srušio, proizvela je ukrajinska kompanija "Antonov" 2010. godine i mogao je da primi 85 putnika.

Od 2015. godine, kada ga je preuzela kompanija "Saratov erlajns", pa do 2017. godine, letelica je više vremena provela u hangaru zbog nedostatka rezervnih delova. Nesreća koja se dogodila 11. februara je druga u kojoj je učestvovao avion tipa "An-148". Prva se desila 2011. godine tokom probnog leta u regionu Belgorod u Rusiji, kada je poginulo svih šest članova posade, uključujući i dva pilota iz Mjanmara.

Foto: Tanjug/AP/Russian Ministry for Emergency Situations

Kompanija "Saratov erlajns" prizemljila je sve avione "Antonov-148" i obustavila njihove letove posle pada letelice, saopštila je Pres služba te kompanije, precizirajući da takvih aviona ima šest.

U saopštenju se navodi da je "Antonov-148" u januaru ove godine prošao C kontrolu te da su svi delovi motora, karoserije i krila tada temeljno ispitani i ističe se da je uoči poletanja iz Moskve avion pregledan i nije ustanovljen nikakav nedostatak.

VIDEO: Čovek koji je pritisnuo dugme i oborio "nevidljivog"

Daljinac

(Telegraf.rs)

Video: Vučić: Vozom Beograd - Budimpešta od marta 2026. godine za 2 45 minuta

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • polat

    19. februar 2018 | 06:30

    Zajednicko im je to sto obe zemlje ubijaju sjrijski narod a to neko posmatra

  • Obilic

    19. februar 2018 | 10:47

    Koce da se Veliki sef opusti i zavlada ARAPSKIM SVETOM STARIJOM KULTUROM I POSTOJANJEM OD NJIH

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA