Vozači ovo rade svakodnevno, a nisu svesni da prave prekršaj za koji je predviđena kazna od 5.000 dinara
Leva traka samo u jednom slučaju ne služi za preticanje
Mnogi vozači, neki iz neznanja, drugi zbog bahatog ponašanja, voze krajnjom levom trakom na auto-putu koja služi samo za preticanje. Svađe, psovke, ablendovanje, ulaženje u "rep" automobila postali su svakodnevnica jer one koji poštuju ovo pravilo nerviraju oni koji to ne rade. Zbog toga svi koji se ne pridržavaju ovog saobraćajnog propisa moraju da znaju da je kazna za takvu vožnju 5.000 dinara.
Mnogi vozači misle da ne moraju da izađu iz krajnje leve trake ako voze maksimalnom dozvoljenom brzinom.
- To je pogrešan stav. Nemate vi pravo da usporavate druge učesnike u saobraćaju pa čak i ako oni krše propise. Ima ko je zadužen da njih sankcioniše. Krajnja leva traka je preticajna traka i služi samo za to. Kad se preticanje završi, vozač je dužan da se vrati u desnu traku. Ukoliko to ne uradi onda pravi prekršaj - započeo je razgovor za Telegraf.rs Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Vozači koji poštuju pravilo da traka služi samo za preticanje koriste razne načine da opomenu one koji njom voze. Međutim samo je jedan ispravan. Svi drugi su ili zabranjeni ili opasni.
- Znak koji treba da se pokaže vozaču ispred, a koji se nalazi u preticajnoj traci, jeste levi migavac. To je kulturan način da se zamoli vozač da se skloni da bi drugi pretekao. Nikako ne treba da se ablenduje jer je to zabranjeno. Ono služi da se drugi učesnici u saobraćaju upozore na opasnost. Ablendovanje je nevaspitano i to nije način da se opomene vozač koji je u levoj traci - napomenuo je Okanović.
OPASAN NAČIN OPOMINJANJA VOZAČA
Oni koji žele da se vozač ispred njih skloni u desnu traku vrlo često ne drže odstojanje. Neretko se dešava da između njihovog vozila i onog ispred razmak bude samo pet metara. To je krajnje opasno i može da dovede i do kobnih posledica.
- Odstojanje mora da bude upola od brzine kojom se vozač kreće. Ukoliko je brzina na primer 130 kilometra na čas, onda odstojanje treba da bude 65 metara - ističe naš sagovornik.
Ukoliko je nekome teško da oceni koliko je metara udaljen od drugog vozila treba da se orijentiše na osnovu nekog objekta ili saobraćajnog znaka.
- Ako vozač ide brzinom od 130 kilometra na čas treba da prođe najmanje dve sekunde od kad je vozilo ispred njega prošlo pored znaka - završio je razgovor za Telegraf.rs.
SAMO U JEDNOM SLUČAJU PRETICAJNA TRAKA MOŽE DA SE KORISTI ZA VOŽNJU
Po Zakonu o bezbednosti saobraćaja vozač je dužan da se kreće desnom trakom osim u slučaju preticanja i osim ako nije zauzeta vozilima koji se kreću u koloni.
VIDEO: U patroli sa presretačima
(Ivana Vlajković/i.vlajkovic@telegraf.rs)
Video: Marija Milutinović novinarka Telegraf.rs izveštaj iz Bele kuće
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Kure
Cesto putujem Novi Sad-Beograd.stavim tempomat na 140.vozim levom trakom, ali se sklanjam kad vidim da se neko priblizava.problem je sto je srednja traka toliko losa da nije ni za 50 Da se vozi.bezbednije je po druge i po mene da vozim levom trakom pa da se sklanjam jer kad se upadne u srednju traku, pitanje sta moze da se desi. Kod svih su bolji putevi po evropi.pre mesec dana prolazio kod Hravata,Slovenaca i Madjara.ne mozemo da im pridjemo koliko su bolji putevi.Usao na Batrovce kod nas, kola se raspdaju. Prvo obezbediti dobre puteve pa onda pametovati.
Podelite komentar
nesa
Mozda kada bi autoput licio na nesto i kada desna traka ne bi bila puna kratera bi se mnogi pridrzavali pravila. Toliko palamudjenja o bezbednosti a putevi najgori u evropi...
Podelite komentar
Enenen
Pa moraju da voze po levoj traci kada je desna unistena od kamiona kao da se vozis po makadamu a platio putarinu.... popravite piteve pa nece biti toga sigurno..
Podelite komentar