Zbog ovih 5 stvari sigurno nećete proći tehnički pregled, sve ostalo je preterivanje

 
  • 7

Mnogi kontrolori vraćaju auto sa tehničkog i zbog sitnica, iz straga da i sami ne budu kaženjeni pošto im prete kazne od 20.000 do 40.000 dinara, dok je za vlasnike servisa još veća kazna, od 60.000 do 800.000 dianra, kao i oduzimanje ovlašćenja za tehnički pregled

Stupanjem na snagu novog pravilnika, tehnički pregled zadao je glavobolju mnogim vozačima, a ovo su razlozi zbog koji vlasnici nisu dobili potvrdu o ispravnosti automobila:

1. NEISPRAVNE KOČNICE

Pored istrošenih pločica i paknova, veliku muku vlasnicima vozila u prethodnih mesec dana stvarala je i ručna kočnica nedovoljne sile.

Ako ste bilo šta prepravljali na automobilu, a za to nemate baš ovaj atest, šanse da prođete tehnički pregled su ravne nuli

- Mnogi vozači u Srbiji retko kad ili nikad ne koriste ručnu kočnicu. Zbog toga je u velikom broju slučajeva pna bila neispravna i to je razlog da vratimo vozilo sa pregleda - kažu u Udruženju osnivača tehničkih pregleda (UOTP).

2. DOTRAJALE GUME

IStrošeni pneumatici sezonska su rak-rana mnogi automobila u SRbiji što je bilo vidljivo i na tehničkim pregledima po novom pravilniku.

Foto: Marko Jovanović

- Kod nas se, nažalost, gume voze do poslednjih dana, maltene dok ne izgube šaru. Dubina šare na gumama je standardizovana, a na mnogim vozilima pneumatici su bili mimo tih pravila - naglašavaju u UOTP.

4. DUBINSKA KOROZIJA

Za razliku od površinske korozije, dubinska rđa nikako se ne toleriše na tehničkim pregledima.

- U prethodnih mesec dana najčešće smo imali trule koševe, nosače motora, kao i prednji i zadnji lonac na izduvnom sistemu, što je dokaz dubinske korozije i takva vozila nisu mogla da pređu tehnički pregled  -ističu u UOTO.

5. NEMANJE DODATNE OPREME

Mnogi vlasnici vozila pali su na tehničkom kada im je kontrolor otvorio gepek i zatražio dodatnu opremu.

Foto: Marko Jovanović

- Mnogi nemaju trougao, sajlu, aparat za gašenje požara ili paket prve pomoći, a to se traži svuda u Evropi i kazne su rigorozne. Zanimljivo da su mnogi kontrolori u strahu brojali ziherdnadle na prvoj pomoći pošto treba da ih bude sedam - objašnjavaju u UOTP.

6. KUKE VAN GABARITA

Na mnogim vozilima u prethodnih mesec dana neispravne su bile i kuke za vuču.

- Uglavnom je reč o neatestiranim kukama koje su van gabarita vozila. U takvim situacijama vlasnici treba ili da atestiraju ili daje skinu i postva takozvanu evrokuku koja ima EU homologaciju - kažu u UOTP.

ATEST ZA FOLIJU 9.000 DINARA

Brojne potvrde o "prepravkama na vozilu" koje su neophodne vozačima da bi izvršili odgovorajući atest i prošli na tehničkom pregledu, ovih dana pune kasu skoro svih zastupnika proizvođača automobila u Srbiji. Najviše zahteva ima za potvrdu koju zastupnik određenog automobilskog brenda danje za "ugradnju folija za zatamnjivanje automobilskih stakala". Ta usluga košta 9.000 dinara.

(Telegraf.rs)

Video: Konferencija za medije povodom filma "Volja sinovljeva

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ban

    9. avgust 2018 | 12:01

    A putevi iz doba Turaka

  • Nah

    9. avgust 2018 | 11:32

    Kod nas nije obavezan PP aparat

  • +

    9. avgust 2018 | 11:07

    Aparat za gašenje požara nije obavezan za automobile nemojte samo da lupate Rečenica "obavezno je u Evropi i kazne su rigorozne" nema veze sa mozgom jer živimo u Srbiji i registrujemo auto u Srbiji, da necemo mozda da registrujemo po propisima iz Bangladeša Brojili zihernadle, kako su mogli da otvaraju prvu pomoć kad je naloženo da pp mora da se čuva u originalnom pakovanju dakle bez otvaranja, gleda se samo rok trajanja sto je takodje glupost ali dobro

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA