Motoristi, biciklisti i pešaci padaju kao klade: Visina kazne u slučaju udesa ista je za sve, zavisi samo od jedne stvari
Pored povreda, sud za određivanje visine kazne uzima u obzir i druge okolnosti
Zbog saobraćajnih nesreća brojne porodice u Srbiji zavijene su u crno. Njihova bol je neizreciva, a rane nikad ne zarastaju. U letnjem periodu posebno su ugroženi motoristi kao i biciklisti, pešaci uvek, a kazne su veće za one zbog kojih su stradali.
Visina kazne u slučaju udesa zavisi od povreda. Ukoliko vozač udari motoristu, biciklistu ili pešaka, daleko je veća šansa da oni budu ozbiljnije povređeni, s obzirom na to da ne postoji kabina koja ih štiti.
Oni nemaju vazdušne jastuke, pojaseve, zaštitu kao vozači u kolima ili kamionima. Lakše stradaju, kako smrtno tako i što se tiče telesnih povreda. Iz tog razloga vozači kola, kombija, kamiona mogu da dobiju veće kazne, nego da su izazvali sudar sa drugim vozilom.
- Naša sudska praksa, koliko ja znam, ne prepoznaje obaranje motoriste, bicikliste ili pešaka kao neku okolnost koja utiče na visinu kazne. Ja se u praksi nisam susretao sa takvim obrazloženjem suda. Međutim, u zavisnosti od težine posledice po oštećenog zavisi i visina kazne - započeo je razgovor za Telegraf.rs Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.
STEPEN POVREDA I VISINA KAZNE
Povrede mogu da budu lakše, teže telesne i smrtne povrede. Svaka od njih se "lakše" zadobije kad se padne sa motora ili bicikle. Vozači zbog toga treba posebno da vode računa. Kako zbog bezbednosti, tako i zbog toga što će dobiti veću kaznu. U sudaru dva vozila često se desi da nastane samo materijalna šteta i da vozači budu samo ugruvani. Ovakav slučaj se retko desi motoristima ili biciklistima.
- I teške telesne grupe se dele na nekoliko njih. Nije isto da li je neko polomio prst, pošto i to spada u teške povrede ili mu je amputirana noga. I od toga zavisi visina kazne - objasnio je Okanović.
Pored povreda, sud za određivanje visine kazne uzima u obzir i druge okolnosti.
- Lične prilike, ranija osuđivanost, porodične prilike, da li neko ima decu, da li je pokazao kajanje tokom postupka, da li se interesovao za zdravlje oštećenog, da li je stupio u kontakt sa njim, utiču na kaznu. Ako se radi o nasilničkoj vožnji, bahatoj, onda je to otežavajuća okolnost - zaključio je razgovor za Telegraf.rs Damir Okanović direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.
ISKUSTVA MOTORISTA I BICIKLISTA
Sve veći broj ljudi jedva čeka da dođe toplije vreme kao bi vozili svoje dvotočkaše. Svesni koliki je to rizik, veruju da će vozači četvorotočkaša da vode računa o njihovoj bezbednosti i da poštuju to da su i oni učesnici u saobraćaju. Međutim, situacija na ulicama i putevima u Srbiji nije uvek takva.
- Često mi se dešava da me vozači ne vide. Moraju da shvate da je to veoma ozbiljno jer motoristi lako mogu da budu povređeni ili u najgorem slučaju da izgube život. Moram da priznam da ima i onih motorista, ja nisam takav, koji ne razmišljaju o mrtvom uglu. Ne može u svakom trenutku i slučaju, vozač kola ili kamiona da ih vidi. Svi treba da paze na svakog i da budu svesni drugih vozila - napomenuo je Aleksandar Stanojević iz Kraljeva.
Biciklisti najviše problema imaju na magistrali. Žitelji mesta koja se nalaze oko ovakvog puta u velikoj meri koriste ovakav način prevoza. Voze u naseljenim mestima gde je ograničenje 50 kilometra na sat, a gde veliki broj vozača gazi gas do 80, kao da magistrala ne prolazi kroz sela.
Ovo je jedan od najčešćih razloga što biciklisti budu povređeni ili izgube život.
- Uvek idem ivicom puta. Pazim sebe i druge. Svestan sam da mnogi vozači ne očekuju bicikliste na magistrali. Ali ja živim pored nje. Moram da idem biciklom, nemam kola, a posao mi nije blizu. Previše puta mi se desilo da neko pored mene "projuri" i da ja, kako zbog straha, tako i od njegove brzine, padnem sa bicikle.
Na sreću nikad nisam bio ozbiljnije povređen, ali to može da se dogodi svaki put kad negde krenem biciklom - ispričao je S.D. (44) iz Vrbovna pored Ibarske magistrale.
Vozači kola ističu da u mnogim situacijama ne vide motoriste i bicikliste. Nekad zbog njihove nepažnje, nekad zbog svoje, i to jeste veliki problem.
Kako bi izbegli potencijalne saobraćajne nezgode, vozači treba da budu svesni da se na ulicama nalaze motoristi i biciklisti koji su osetljivi učesnici saobraćaja, u periodu dok je lepo vreme.
Vozači uvek treba da paze na njih i da prilagode vožnju uslovima puta.
VIDEO: U patroli sa presretačima
(Ivana Vlajković/i.vlajkovic@telegraf.rs)
Video: Izložba slika Vuka Vidora u Comtrade-u
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ivan
Zasto motoristi zaobilaze desnom stranom cik uz auto, zasto se guraju izmedju, zasto biciklisti nisu osvetljeni, zasto nenose, prsluk, zasto upste voze bicikle kad drzava nije obezbedila biciklisticku stazu uz kolovoz, zasto pesaci prolaze kroz crveno, zasto pesaci samo drze telefon u ruci neobazirujuci se na pesacki, zasto pretrcavaju, zasto kad stanu na pesacki ne pogledaju levo i desno?!! Dosta jos drugih stvari gde bi policija trebala da napravi neku akciju a ne samo krivi vozaci! Zato savetujem da svi ugrade napred kamere za snimanje radi dokaza nedaj boze ako dodje do saobracajne nezgode!
Podelite komentar
Pavle Korčagin
Motorciklisti su posebna priča. Kad raspali mašinu kao da je sam na svetu. Ako ga misi na vreme čuo katastrofa. Kad ga vidiš kasno je i da se pomoliš Bogu i za njega i za sebe. A zna se ko je siguran krivac.
Podelite komentar
titorito
motoristi uglavnom ugrozavaju sve, seku, voze preko pesackog ako im to odgovara, guraju se izmedju vozila na semaforu....
Podelite komentar