Posle 28 godina nazire se kraj: Započeti radovi na levoj traci obilaznice oko Beograda (FOTO)
Na obilaznici oko Beograda danas su kineski i azerbejdžanski izvođači, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, započeli radove na izgradnji nedostajuće leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do tunela Straževica i obe trake do Bubanj Potoka.
Srbija ponudila pomoć: Vučić izjavio saučešće Ciprasu i Pavlopulosu zbog požara koji bukti u Grčkoj
Reč je o deonici ukupne dužine 19,5 km, koja obuhvata sektore obilaznice 4, 5 i 6.
Prisustvovali su i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ministar energetike i rudarstva Aleksandar Antić, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, ambasadori Kine, Li Mančang i Eldar Hasanov i v.d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak.
- Samo mesec dana su kasnili radovi, vollim ljude koji rade tačno, precizno - rekao je Vučić i dodao da je 19.5 km od velikog značaja od nas jer se izbegavaju hužve u Zemunu, preko Gazele, Novom Beogradu, a dobijemo i putnike koji idu za Grčku i Tursku.
- Najveći robni transport će ići preko nas - rekao je Vučić i naglasio da je dobio pismo od predsednika Šia, a tom prilikom je prekorio direktora Drobnjaka.
- On mi kaže imaćemo radove gotove do jula, a znam da ćemo ih imati u septembru, ma računajte u novembru - prokomentarisao je Vučić.
On je naglasio da moramo da žurimo i hitamo, jer ljudi sad grade autoputeve.
- Završićemo do 2021. godine, to vam obećavam! - dodao je predsednik.
Glavni izvođač radova je kineska kompanija Power Construction Corporation of C hina Ltd, a podizvođač azerbejdžanska kompanija Azvirt (ogranak Beograd).
Sa prilaznim saobraćajnicama dužina deonice, koju su dobili kineski i azerbejdžanski izvođači, iznosi ukupno 20,4 km, a vrednost radova je 207 miliona evra.
Radovi se finansiraju 85 odsto iz zajma Eksim banke Kine i 15 odsto iz budžeta Srbije.
Ugovoreni rok za završetak radova je 20. jul 2021. godine ili 36 meseci, pod uslovom da kredit bude efektivan do kraja 2018. godine.
U okviru tog projekta obuvaćeni su radovi na deonici B, od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Bubanj Potok, u dužini od 19,5 km.
Sektor 4 obuhvata radove na izgradnji leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača, u dužini od 7,7 km.
U okviru sektora 4 potrebno je izvesti levu traku autoputa, opremiti dva tunela: „Lipak“ i „Železnik“ i izgraditi tri mosta: most br. 9, 10 i 11 (faza II), kao i preostale radove na petlji Orlovača (faza II).
Sektor 5 obuhvata radove na izgradnji leve trake autoputa od petlje Orlovača do tunela Straževica (uključujući i tunel) u dužini od 3,1 km.
U okviru sektora 5 potrebno je izvesti kompletno levu traku autoputa, koja uključuje izgradnju trase, leve tunelske cevi tunela Straževica i tri mosta: most br. 13, 14 i 15.
Sektor 6 obuhvata radove na izgradnji obe trake (pun profil) autoputa od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok (uključujući i petlju), u dužini od 9,6 km.
U okviru sektora 6 potrebno je izvesti kompletno i desnu i levu traku autoputa, koja uključuje izgradnju trase, tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj Potok, kao i 2 mosta: most br. 16 i 17.
Investitor je Republika Srbija odnosno Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture.
Obilaznica je deo Koridora 10 i povezaće dva njegova kraka - ka Mađarskoj (severni krak) i Hvatskoj (E-75), kao i Koridor 11 (E-763), to jest autoput ka Crnoj Gori.
Obilaznica oko Beograda bi trebalo da ide do Pančeva i njena ukupna dužina biće 69 km, a počela je da se gradi pre 28 godina.
Obilaznica oko Beograda sastoji se iz deonica A: Batajnica-Dobanovci gde su radovi završeni na trasi i na petljama Dobanovci i Batajnica.
Zatim denice B: Dobanovci - Bubanj potok. Sastoji se iz šest sektora, i to: B1-B3: Dobanovci - most na Savi kod Ostružnice gde su završeni radovi.
Most na Savi kod Ostružnice gde je završena desna konstrukcija mosta (faza I) i u toku su radovi na levoj konstrukciji mosta (faza II).
Sektor B4: Završena je desna traka autoputa (faza I), a u toku su radovi na izgradnji petlje "Petlovo brdo".
Sektor B5: Završena je desna traka autoputa od petlje Orlovača od tunela Straževica (faza I).
Sektor B6: Tunel Straževica - petlja Bubanj Potok, koja će biti izgrađena u saradnji sa partnerima iz Kine i Azerbejdžana.
Planirana je i deonica C: Bubanj Potok - Pančevo (E-70), gde još nisu ugovoreni radovi.
Obilaznica će rasteretiti saobraćaj u Beogradu tako što će preuzeti ceo tranzit, povećaće bezbednost saobraćaja i smanjiti zagađenje.
(Telegraf.rs / Tanjug)
Video: Seljani u suzama: Misteriozno izbijaju požari na imanjima kod Brusa, nestaje plod mukotrpnog rada
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zoki
Interesuje me koliko kpstaju oni auto-putevi po Austriji po onim planinama i imi grdni tuneli. "Mada normalno nisu kvalitetni kao nasi njihove stene su mekse nego nase". Bacamo se ciframa od 10 miliona po kilometru a okolina Bg. Katastrofa. Ko ce bre da vrati te pare i kako . Trebaju nam auto putevi ali nam je najbitnije da se dovedu strane investicije dobre i kvalitetne koje ce radnicima da ponude dobre plate da narod moze da zivi normalno i da nam pametna deca ne beze iz zemlje .I jos jedno treba nam prirodni prirastaj ili nas uskoro biti nece.
Podelite komentar