"Gubitak života košta između 300.000 i 700.000 hiljada evra": Samo u jednoj beogradskoj opštini za 4 godine poginula 52 bajkera
U beogradskoj opštini Palilula, za četiri godine život je izgubilo 52 motociklista, dok je 2.092 povređeno prilikom pada ili udesa.
Predsednik ove opštine Aleksandar Jovičić istakao je da je to veliki problem koji pogađa naše društvo i veliki gubitak u smislu ljudi koji više nisu sa nama.
- Sa druge strane proračun je da gubitak svakog života košta između 300.000 i 700.000 evra. Mi smo na taj način izgubili preko 18,5 miliona evra samo na teritoriji naše opštine i te ljude koji su trebali da ostanu sa nama, da budu u našoj zajednici - kazao je Jovičić.
Stradao treći motociklista u 24 sata: Podleteo pod automobil
Dodao je da će iz tog razloga i danas i u budućnosti organizovati niz preventivnih radionica, kako teoretskih, tako i praktičnih, kako bi probudili svest i pružili što više znanja ljudima na mopedima, koji će se u budućnosti voziti.
Direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja Jasmina Milošević kazala je da dvotočkaši imaju 20 puta veću verovatnoću da dožive saobraćajnu nesreću u saobraćaju od ostalih ucesnika u saobraćaju.
- Posebno ranjiva i ugrožena kategorija u saobraćaju jesu motorizovani dvotočkaši i upravo je to jedan od razloga za ovo predavanje na kojem učestvuju i ljudi sa iskustvom i bez iskustva - kazala je i dodala da ranjivost te kategorije u saobraćaju proističe iz nekoliko razloga, a jedan je upravo taj što nemaju dovoljno razvijenu svest o bezbednosti o saobraćaju i o bezbednom ponašanju u saobraćaju.
Navela je da zahvaljujući povećanoj svesti učesnika te kategorije u saobraćaju u ovoj godini u prvih pet meseci zabeleženo je smanjenje i poginulih i povređenih dvotočkaša.
- Istraživanja su pokazala da tek 70 odsto mopedista, a 90 odsto motociklista koristi kacigu. Iako biste rekli da je 90 odsto dobar procenat ili veliki, zapravo nije, jer samo puna zaštita pruža motociklisti zaštitu ukoliko dođe do saobraćajne nesreće - istakla je Milošević i dodala da motorciklista koji nema zaštitnu kacigu pet puta povećava verovatnoću da smrtno strada u saobraćajnoj nezgodi.
Kako je rekla, veliki broj dvotočkaša je i sam priznao da prekoračuje brzinu, što je razlog da je najveći broj nezgoda, 80 odsto, zabeleženo da se dešava u naselju. Najčešći uzroci nastanka saobraćajnih nesreća, prema rečima Milošević, su prekoračenje brzine, vožnja pod dejstvom alkohola i neiskustvo.
- Svaka treća nezgoda dvotočkaša se dogodi samostalno, odnosno nema drugog učesnika u saobraćaju ili je došlo do prevrtanja na putu ili do sletanja, a prosečna starost stradalog motocikliste je 36 godina, a mopediste 48 godina - navela je Milošević.
Predsednik Agencije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić kazao je da je u svakoj devetoj saobraćajnoj nezgodi sa smrtnim ishodom učesnik dvotočkaš.
- Mi ne nosimo za džabe epitet donatora organa. Rizik je ono što nas izdvaja, a trening je jedno od rešenja kojim možete da se vratite bezbedno kući - kazao je Jevtić.
Naveo je da će na današnjem predavanju biti obuhvaćeni svi faktori rizika, koji se tiču i zaštitne opreme i iznenadne opasne situacije.
- Kada se desi iznenadna opasna situacija vi na motociklu imate najviše tri sekunde da je rešite i to je ono što je važno da motociklistima damo jasne procedure kako mogu rešiti opasnu situaciju - kazao je Jevtić.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
vozim svaki dan i vidim
1. pola njih nema kacigu a suvozač nikada(obično devojka koja sigurno pogine) 2. pola njih prođe na crveno jer im se ne čeka 3. obilaženje sa desne strane pored trotoara a ja otvaram vrata. 4. brza vožnja autoputem i provlačenje između auta. 5. vožnja kontra smerom u jednosmernoj ulici (ima 20 filmića kod mene u kraju) 6. često su u mrtvom uglu i ne vide se dok nije kasno eto nekoliko primedbi a ako se ne čuvaju sami niko drugi neće.
Podelite komentar
Jeretik
Po ovome, zivoti su nam jeftiniji od gubitka istih ???
Podelite komentar
Ja
Kako se dođe do te računice baš me zanima
Podelite komentar