Okanović upozorio: Smanjen broj stradalih u saobraćaju, ali najgori period tek sledi
Damir Okanović za RTS ističe da tek predstoji period godine koji tradicionalno odnosi najviše žrtava, zbog čega apeluje na vozače da budu pažljiviji tokom vožnje.
- Dobro je što su preduzete određene mere, pre svega na Koridoru 10 kako bi se smanjila brzina i smanjio broj saobraćajnih nezgoda koje izazivaju pre svega vozači koji su u tranzitu, ali moramo da budemo svesni da zbog trenutka nepažnje može da se dogodi da stradamo mi, da strada naša porodica i da se sve greške u saobraćaju jako skupo plaćaju - naglasio je Okanović.
Od prvog juna počelo je da se vozi 130 na sat po auto-putu: Uvodi se i nova signalizacija
Ukazao je da je 188 poginulih od početka godine manji broj za 10 odsto u odnosu na isti period prošle godine, ali da je svakako to veliki broj žrtava.
- Država pokušava represijom da reši problem, što kod nas daje rezulatate. Ovih 10 odsto smanjenja jesu upravo rezultati represije - tvrdi Okanović.
Ističe da se osim represivnih mera moraju preduzeti i obrazovne mere.
- Moramo uozbiljiti sistem saobraćajnog obrazovanja u vrtićima, osnovnim i srednjim školama. Sa druge strane, moramo sprovoditi vrlo jake edukativne kampanje da ljudima promenimo svest, da ubedimo ljude da vezuju pojas, da smanje brzinu, da ne sedaju pijani i vrlo važna stvar - da se okanu mobilnog telefona dok su u vožnji - kaže Okanović za RTS.
Na pitanje koliko na broj saobraćajnih nesreća utiče kvalitet samih saobraćajnica, Okanović navodi da su promenama načina evidentiranja saobraćajnih nezgoda došli do podataka koji su mnogo više realni nego što je to nekada bilo, a koji pokazuju da se put kao uticajni faktor javlja u 16 odsto saobraćajnih nezgoda.
- To je mnogo više nego pre, zato što se promenila metodologija evidentiranja saobraćajnih nezgoda, dakle dobijamo polako onu realnu sliku, a to je da naše saobraćajnice ipak nisu toliko bezbedne - naglasio je Okanović.
Ukazao je da imamo veliki problem sa stradanjem dece u saobraćaju, kao i da je troje dece od početka godine stradalo.
- Zbog toga možemo očekivati u najskorijem periodu pooštrenu kontrolu saobraćajne policije kada se radi o prevozu dece. Mnogi vozači i suvozači su počeli da vezuju pojas pozadi, ali ako pogledamo od 3. aprila da li se nešto promenilo po pitanju prevoza dece, vidimo da su i dalje prisutne jako loše i opasne navike roditelja, koje prosto izgleda mrzi da stave svoje dete u bezbednosno sedište - napominje Okanović.
Smatra da se i sa motociklistima mora mnogo više raditi.
- Nisu samo oni ti koji prave greške, koliko grešaka prave motociklisti toliko i ostali vozači, a ne možemo zanemariti ni faktor puta – jer dobar deo saobraćajnih nezgoda gde stradaju motociklisti je zbog toga što je put bio prljav i neravan - kaže Okanović.
(Telegraf.rs/021.rs)
Video: Razlika između kome i moždane smrti: dr Mirko Jovanović odgovara na sva pitanja o transplantaciji
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Lucifer 1.
Na broj žrtava ne utiču samo propisi kao preventiva, već i vozači i njihova svest i shvatanje o saobraćaju, nacin vožnje i odnos prema drugim ucesnicima.Ne može se sve očekivati od propisa,već i kako vozači primenjuju te propise,kao i shvatanje uloge tih propisa.Kada su vozači na putu život je u njihovim rakama.
Podelite komentar
Djuro
Ovaj Okanovic ni jedno drugo radno mesto nije imao , odmah direktor za bezbednost saobracaja , dosao zgoljav nikakav a vidi ga sad dundo Maroje , zaokruglio se , mlati pare , jede na drzavne jasle i samo filozofira !!!!! Druze u Nemackoj na velikom delu autoputeva nema ogranicenja , alkohol je 0,7 dozvoljen pa imaju manje udesa po broju stanovnika i vozila !!!!
Podelite komentar
Viki 04 06 2018
Broj stradalih nije smanjen već povećan to što gospoda priča to mogu maloj djeci da pričaju samo hoće sami sebe da pohvale od toga nema ništa i nemojte narod da lažete
Podelite komentar