Neće oduzimati dozvolu zbog prekoračenja: Još jedna važna promena u Zakonu o bezbednosti saobraćaja (SPISAK NOVIH KAZNI)
Iako je podizanje maksimalne brzine sa 120 na 130 km/h izazvalo najviše pažnje javnosti, to nije jedina novina u predloženim izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja koje je Vlada prihvatila.
Ispravljanjem greške iz prethodnih izmena donetih u martu ove godine, potvrđene su ranije najave da se vozačima više neće izricati kazneni poeni ni zaštitna mera zabrane upravljanja vozilom zbog prekoračenja do 30km/h u naselju, već samo novčana kazna od 10.000 dinara koja se u roku od osam dana može prepoloviti.
Preokret: Neće biti duplih tehničkih pregleda
Dakle, ako u naselju gde je opšte ograničenje 50km/h vozite, na primer, 79 ili 80 km/h dobićete samo prekršajni nalog, piše magazin SAT.
Tek ukoliko se krećete brzinom od 81 km/h sledi vam novčana kazna od 10 do 20 hiljada dinara. četiri kaznena poena i zabrana upravljanja od najmanje 30 dana, koja se do sada izricala za prekoračenje veće od 20 km/h.
Druga vrlo važna promena jeste dodavanje visoke novčane kazne za nasilničku vožnju. Do sada je za taj prekršaj bila propisana isključivo zatvorska kazna u trajanju od 30 do 60 dana ili kazna rada u javnom interesu od 240 do 360 sati. Tako ostaje i dalje, ali se sada dodaje i novčana u iznosu od 120 do 140 hiljada dinara, ili čak do maksimalnih 150.000 ukoliko se nasilničkom vožnom još i izazove saobraćajna nezgoda.
Podsećamo da je ovo najteži prekršaj u saobraćaju, u koji spadaju: preticanje kolone preko pune linije, dva prolaska kroz crveno svetlo za manje od 10 minuta, vožnja sa više od dva promila alkohola u krvi, kao i prekoračenje brzine za više od 90 km/h u gradu i za više od 100 km/h van naselja.
Osim toga, za nasilničku vožnju se izriče i 15 do 17 kaznenih poena, zavisno od toga da li je vozač još izazvao i saobraćajnu nezgodu, i zaštitna mera zabrane upravljanja u trajanju od najmanje devet ili deset meseci.
Izmenjena je i odredba o dodatnom ograničenju brzine kretanja prema vrsti vozila, koja kaže da se ni teretna vozila čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 3.500 kg, ne smeju kretati brže od 80 km/h.
To sada više ne važi jer se ta vozila ne razlikuju mnogo od putničkih, pa takvog pravila nema u drugim evropskim državama.
Takođe, sada je odlučeno da je za prekršaje koji se odnose na trenutno izmerenu i prosečnu brzinu odgovoran vozač koji je upravljao vozilom u tom trenutku kada je brzina izmerena, odnosno utvrđena.
Ove najave i izmene zakona će stupiti na snagu odmah po objavljivanju u Službenom glasniku.
VIDEO: Okanović: Činjenica je da smo saobraćajno neobrazovani
(Telegraf.rs/Magazin SAT)
Video: Neko se baš potrudio da ukrasi ovaj automobil: Ovo je jelka na četiri točka
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Okan Damirović
Cilj ovih mera, kao i svih prethodnih je punjenje budžeta. Ovim merama se generalno najviše raduju saobraćajni policajci, jer sad vise nije u opticaju "crvena" već najmanje dve.
Podelite komentar
VLADA
Gore napisali da je za prekoračenje u naseljenom mestu do 30km kazna 10.000 i bez poena i zabrane, a u tabeli prekoračenje od 21-30 kazna od 10 do 20.000, četiri kaznena poena i zabrana od mesec dana.šta je tačno?
Podelite komentar
Zoranpopovic
Da kazne moraju postojati ali i putevi moraju biti daleko bolji
Podelite komentar