MAPA DIVLJANJA U SRBIJI: Gde su vozači postali bahatiji, a gde su se unormalili poslednjih godina (FOTO)
Kao crna tačka na putevima u Srbiji ovih dana se deklarisao Vrčin, na čijem putu su se kod bivše naplatne rampe Bubanj potok za samo tri dana dogodilo tri, veoma teške saobraćajne nesreće.
Brani se sa slobode: Okrivljena za saobraćajnu nesreću u Vrčinu puštena iz pritvora
7.000 ljudi i dalje čeka na registraciju polovnih vozila: Četvrtak bi mogao da bude dan odluke
Takvih tačaka, u kojima se redovno strada u vožnji, u Srbiji nije malo. Agencija za bezbednost saobraćaja svake godine istražuje rizike stradanja u saobraćaju po opštinama i policijskim upravama Srbije na osnovu saobraćajnih nezgoda i posledica koje su se u njima dogodile. Na osnovu toga prave se mape na kojima se vidi u kojim opštinama postoji najveći, a u kojima najmanji rizik od stradanja u saobraćajnim nesrećama.
Poslednja mapa urađena je na osnovu podataka iz 2016. godine i na njoj se izdvojilo 10 opština sa najvećim rizikom.
U Agenciji za bezbednost saobraćaja navode za Telegraf.rs kojim su to opštine:
- Na osnovu podataka u 2016. godini, lokalne samouprave sa najvećim javnim ponderisanim rizikom stradanja su Bela Palanka, Dimitrovgrad, Čajetina, Veliko Gradište, Aleksinac, Boljevac, Savski Venac, Mionica, Lajkovac i Arilje.
Na drugoj strani su one u kojima su rizici minimalni.
- Lokalne samouprave sa najmanjim (najboljim) ponderisanim javnim rizikom stradanja su Crna Trava, Babušnica, Mali Zvornik, Bosilegrad, Medveđa, Trgovište, Plandište, Bojnik, Despotovac i Sokobanja - navode za naš portal u Agenciji za bezbednost saobraćaja.
Rizici se računaju na osnovu broja nastradalih osoba u saobraćajkama sa ciljem dobijanja pouzdanih rezultata i tačnijeg poređenja. Te izračunate vrednosti Agencija predstavlja na mapama.
- Javni rizik se može računati kao broj nastradalih osoba na 100.000 stanovnika. Pod nastradale se podrazumevaju sve poginule, teško i lako povređene osobe na teritoriji određene lokalne samouprave. Imajući u vidu da jedna poginula ili teško povređena osoba predstavlja značajno veću posledicu nego jedno lako povređeno lice, onda se vrši ponderisanje broja nastradalih lica, sa ciljem da se dobije pouzdaniji pokazatelj za poređenje.
- Ponderisanje se vrši na način da jedna poginula osoba važi kao 90 lako povređenih lica, a jedna teška povređena osoba vredi kao 13 lako povređenih lica. Praktično se sve svodi na broj lako povređenih lica. Koeficijenti su utvrđeni u različitim međunarodnim istraživanjima. Kada se javni rizik računa na osnovu ponderisanog broja nastradalih osoba, kao što smo opisali, dobija se javni ponderisani rizik stradanja.
Inače, prošle godine na putevima u Srbiji dogodilo se 35.971 saobraćajna nezgoda. U njima je život izgubilo 607 osoba, a povređeno 20.641.
Tabela:
Godina Broj saobraćajki Poginuli Povređeni
2012 37.614 688 18.435
2013 37.162 650 18.475
2014 35.013 536 17.995
2015 34.171 599 19.350
2016 35.971 607 20.641
(Lj. R. - lj.racic@telegraf.rs)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ssss
Danas sam dosao sa mokre gore. Putevi su katastrofa. Neki most se renovora pa onda obilaznicom od 48km gde je put katastrofalan. Voleo bih da tim putem prodje misistarka pa da nam onda lepo soli pamet.
Podelite komentar
Miki
Da li mozete da napisete kakvi su putevi po srbiji...Evo na prime Valjevo Lajkovac. Tu je katastrofa
Podelite komentar
Ogorčeni
Za cifre ste eksperti, zato ste i izmišljeni, da uzmete pare, nije potreban direktor a za besmisleni papir čekaćemo nove izbore izgleda.
Podelite komentar