Vozači u Srbiji već smislili način da izbegnu kazne za prekoračenje brzine na autoputu
Vozači u Srbiji mnogo više su se obradovali najavljenom povećanju maksimalne brzine na autoputu od 130 kilometara na sat, nego, razume se, merenju srednje brzine kretanja.
Na pojedinim naplatnim rampama u Srbiji proteklog vikenda počelo je merenje prosečne brzine kretanja automobila na autoputu. Ovaj sistem se za sada testira, pa se zato na pojedinim naplatnim rampama izdaju priznanice sa izračunatim prosečnim brzinama, a na nekima bez te stavke.
Bez obzira na to što se sistem još testira, i što kazne još za prekoračenje nisu počele da "pljušte" ova mera je kod građana izazvala revolt, pa su mnogi već našli način kako da voze 150 i 200 kilometara na sat, a da im srednja brzina bude u ograničenjima.
- Ne da ne želim, ja ne umem i ne mogu na autoputu da vozim 120 maksimalno. Uživam u brzoj vožnji, i sve što je ispod 160 mi je presporo. Zato ću da vozim i do 200 kilometara na sat, napravim pauzu i popijem kaficu na pumpi, pa nastavim, i na taj način smanjim srednju brzinu. Na to će mi dodatno uticati prilaz naplatnoj rampi, gde se svakako sporije vozi, a još bolje će biti ako ima kolone - kaže za Telegraf.rs Milan S. iz Surdulice, koji zbog prirode svog posla bar tri puta nedeljno putuje do Beograda i nazad.
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže da je istina da se pauzom može smanjiti srednja brzina, ali on podseća vozače na presrateče i radarske sisteme koji će i dalje biti na auto-putu.
- Niko od vozača ne treba da zaboravi da presretači i radari ostaju na autoputu. Ovaj sistem merenja srednje brzine neće da zameni presretače, već će samo da ih dopuni - podseća Okanović.
(Lj. R. )
Video: Ogromne gužve na granici sa Hrvatskom: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.