Psiholozi otkrivaju: Koji problem imaju oni koji komentarišu postove javnih ličnosti ili običnih, uspešnih ljudi u Srbiji
Postovi na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu i drugim profilima, postali su deo svakodnevice u celom svetu, kao i komentari na sve to. Sa time živimo, ustajemo i ležemo. Ipak, neki od nas provedu i po jednu radnu smenu i više od toga komentarišući pojedince, grupe, poznate... Ono u čemu se većina slaže je to da takav "pasionirani" odnos prema društvenim mrežama nije zdrav, a psiholozi da to rade mahom patološke osobe.
UBEĐIVAČKA MOĆ LAJKA: Da li vam se nešto stvarno sviđa ili je samo popularno?
Psiholog Aleksandar Šibul smatra da praćenje uvek istih profila, pogotovo poznatih ličnosti, proističe iz bolesne potrebe da se kritikuje drugi. Isto je u suprotnom smeru - uspešna, ne tako mnogo poznata osoba dobiće niz pozitivnih komentara i pohvala od sebi potpuno nebliskih ljudi.
- Takvi ljudi imaju problem sa ličnom ostvarenošću. Krajnje agresivan i kritičan stav prema drugima vodi u patologiju. Oni imaju potrebu da sebe stave u centar "zbivanja" zbog poremećene strukture ličnosti - objašnjava Šibul.
Među redovnima u komentarima ima i onih koji to, kako kaže, rade na zdrav način i kod kojih postoji intelektualna znatiželja, pa samim tim i potreba da se stavovi sučeljavaju.
Na trećem mestu su oni koji imaju određen odnos prema autoritetu, odnosno želju da se nekom dodvore.
- Ovde komentarišu oni koji imaju želju da se pokažu da pripadaju određenoj grupi ili centrima moći, bilo ekonomskoj, političkoj, navijačkoj... Takav je primer ljudi koji rade na fakultetima, ali se svojim komentarima šlihtaju određenima iz vlasti da bi ostali tamo da rade - navodi Šibul.
U tome da su ulizice među prvima sa svojim komentarima na društvenim mrežama, sa Šibulom se slaže klinički psiholog Aleksandra Janković.
- Pored klasičnih fanova, postoje i fanovi protivničkog tima koji se ponašaju kao na derbiju. Oni prednjače sa negativnim komentarima poznatih ličnosti, pa tako postoje JK klan, Cecin klan, Sekin klan... Oni pokušavaju da pribave što bolje komentare za svoje favorite i što više da ocrne suparnike - ističe Janković.
Pored pomenutih, Janković pominje i pasionirane hejtere koji kritikama svih izražavaju frustracije i nezadovoljstvo svakodnevnim životom, kao i one radoznale za to šta se dešava iza scene kod javnih ličnosti, za koje kaže da su već manji zavisnici od komentara.
- Generalno je ovo vreme kada društvene mreže pružaju ispunjenje društvenog života. Potrebom da kritikuju ili komentarišu se, u svakom slučaju, bave ljudi koji nisu mnogo uradili u svom životu - zaključuje Janković.
(Slađana Vasić - s.vasic@telegraf.rs)
Video: Da li je manje štetno ako pijemo piće "bez šećera" i zašto je plastika za jednokratnu upotrebu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.