Da li je online ubio štampu? Kako je tekla diskusija na Telegraf panelu (VIDEO)
- Očekuje nas dodatna idiotizacija, sve manje će ljude zanimati politika, stvari i događaji koji utiču na njihov život, a sve više rijalitiji i neki paralelni svet - rekao je Vukelić
Da li su digitalna izdanja pretekla štampane medije, bila je tema panel diskusije sa temom "Digital ubica printa s predumišljajem ili bez" na današnjem Trećem Sajmu informisanja, komunikacija i medija "Media market". Mišljenja panelista bila su veoma podeljena po ovom pitanju, ali su se složili da budućnost jeste u digitalnim medijima, kao i da štampani neće skroz nestati.
Telegraf.rs na Sajmu medija: Najbolje fotke
Učesnici diskusije koju je kao moderator vodio Aleksandar Jovanović, glavni i odgovorni urednik portala Telegraf.rs bili su iz eminetnih beogradskih medija: B92 (direktor Jasmina Koprivica), Blic.rs (glavni urednik Marko Stjepanović), Srpski telegraf (glavni i odgovorni urednik Saša Milovanović) i Telegraf.rs (direktor redakcije Dejan Vukelić).
Koprivica je pomenula da štampani mediji imaju prednosti u odnosu na digitalne jer imaju više prostora da plasiraju sadržaj.
- U štampanom mediju imate 6,7 sati da pripremite opširniju analizu. Digitalni mediji jesu dominantni, ali mislim da i štampa ima prostora da se izbori za svoju priliku - rekla je Koprivica.
Stjepanović se ne slaže sa time da je "digital ubio print" i kaže da su štampane novine i dalje među najprofitabilnijim u svetu.
Saša Milovanović smatra da su digitalni mediji doprineli padu printa kod mlađe populacije. Na digitalu je, kako je istakao, bitna svaka sekunda i pojavljuju se netačne informacije u želji da se bude prvi.
- U sutrašnjem izdanju printa biće spakovano sve što se danas desilo, ali će se naći drugi ugao, kao i ekskluzivne priče, kako bi ljudi od 45+ dobili sažvakane informacije iz kojih će malo više da budu informisani na sve teme. Print može sedam, osam godina da ostane na ovom nivou - kaže Milovanović.
Dejan Vukelić vidi samo prednosti digitalnih medija, ali ne i propast štampanih medija.
- Nisam više mogao da podnesem tu glavobolju čuvanja priča za sutrašnje izdanje. To je mukotrpan proces u kome se nadaš da ni jedan portal u tom trenutku, kao recimo Telegraf.rs, ne pusti to što si saznao. Želeo sam poslovno i privatno da potpuno zaboravim na print - objasnio je Vukelić i dodao:
- Mislim da štampani mediji treba da odustanu da pokušavaju da prodaju sadržaj. Mladim ljudima su dnevne novine nešto arhaično i ne razmišljaju da se informišu tim putem. Sličan je slučaj i sa televizijom. Ona će biti deo digitala. Digitalni mediji efikasnije i brže dolaze do svojih čitalaca, dok štampani čekaju da neko dođe do njih. Na digitalu odmah vidiš rezultat svog rada - istakao je Vukelić.
Izveštavanje o ubistvu pevačice Jelene Marjanović
Na konstataciju Jovanovića da se jedino b92 nije bavio ubistvom pevačice Jelene Marjanović, Koprivica je odgovorila:
- Mi takve teme ne obrađujemo sa toliko detalja. Damo informaciju relevantnu za javnost i to je to. Te priče je previše u medijima iako je apsolutno neophodno da se to ubistvo rasvetli - zaključila je urednica tog portala.
Da postoje teme koje ne mogu da se zaobiđu i na koje ni jedan medij ne treba da bude gadljiv, smatra Vukelić.
- Ako cela Srbija priča o tome, onda ni jedan medij ne treba da ignoriše tu temu - rekao je Vukelić i podsetio na slučaj ubistva pevačice Ksenije Pajčin kada je blic. rs izveštavajući o tome pretekao b92.
Gde su mediji 2025. godine?
- 2025. godine će broj virala na digitalu morati da se smanji kao i napad push notifikacijama na čitaoce. Ljudski mozak neće moći da primi toliko informacija. Moraće vesti da budu boljeg kvaliteta. Što se tiče printa jedno dva izdanja do tada će da nestane - predviđa Milovanović.
Stjepanović je naglasio da moramo svi da nađemo način kako da visokokvalitetno novinarstvo preživi s ' obzirom na to da Fejsbuk kao platforma plasira svakakve sadržaje što bi moglo da ugrozi kvalitet koji će biti plasiran u budućnosti.
Sa prognozama je nešto oprezniji direktor Telegraf.rs, ali je, kako kaže, gotovo izvesno da će desktop umreti pre printa.
- Javnost će se informisati putem mobilnog i u skladu sa tim, menjaće se i njihovo interesovanje za medijske sadržaje. Očekuje nas dodatna idiotizacija, sve manje će ljude zanimati politika, stvari i događaji koji utiču na njihov život, a sve više rijalitiji i neki paralelni svet.
Koprivica se slaže sa time da će desktop "izumreti" i da će najvećeg skoka biti u mobilnom segmentu.
- Tehnologija utiče na sve. Možda to 2025. neće biti telefon, možda ćemo dobijati informacije putem sata, čipa u glavi... - zaključila je Koprivica.
UOČI PANELA
Pogledajte i kako je nedavno izgledala anketa sa pitanjem gde se najčešće informišete.
(Telegraf.rs)
Video: Petra je prevremeno rođena beba: Na rođenju imala je svega 680 grama i 33 centimetra
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
K2D3
Online je definitivno pobedio po meni. Ja od online medija čitam vas i N1 ostali ne postoje za mene.
Podelite komentar
Grof Vladislavic
Citanje novina je kultura,nema to mnogo veze sa informisanoscu,nema lepseg nacina da ti dan pocne nego uz kafu i novine
Podelite komentar
rikimil
Да , победио је. Куповао сам штампане новине пуних 40 година, а већ неколико година уназад то више не чиним.
Podelite komentar