Zašto i Hrvati ne nude 7 dana letovanja za 400 evra i kako je to samoubistvo za njih?
Hrvatski ministar turizma Gari Kapeli izjavio je da Hrvatska kao članica EU ne može da subvencioniše aviokompanije i da nudi letovanje s prevozom i smeštajem za 400 evra, kao što to radi Turska, koja će godinu ili dve morati da prestane s tom praksom.
Ta zemlja je, inače, poznata po vrlo niskim cenama aranžmana koji uključuju i avioprevoz i smeštaj u nekom od brojnih hotelskih kompleksa.
Direktor hrvatske kancelarije konsultantske kompanije Horvat HTL, koja se specijalizovala za savetovanje u turizmu i hotelijerstvu, Siniša Topalović, rekao je tim povodom da su Hrvatska i Turska suštinski razvile različite modele turističke ponude. Kako je objasnio, primeri "low cost" paketa od 400 evra, koji su karakteristični za Tursku, predstavljali bi samoubistvo za hrvatski turizam.
- Turska je inicijalno turizam razvila uz set subvencija avioprevoznicima i destinacijama. Kao rezultat jasne državne vizije stvaranja jakog avioprevoznika rodio se i "Turkish Airlines", koji je danas jedan od vodećih evropskih avioprevoznika. Tako je funkcionisala i priča turskog turizma jer se više igralo na kvantitetu nego na kvalitetu - ističe Topalović.
Kako kaže, čarteri za Tursku pune se na dnevnoj bazi, gosti se vode u hotelske komplekse niskog ili srednjeg kvaliteta, ali onda se unutar destinacija stvara dodatna potrošnja kroz potrošnju u destinaciji - restorani, zlato, ćilimi, zabavni parkovi, izleti i slično. Jeftini aranžmani se zapravo temelje na pristupu da se gost stigne u destinaciju, a da potom on dodatnom potrošnjom stvara ekonomski učinak. Pritom, subvencije za takve aranžmane daju čak i učesnici u destinaciji poput hotelijera, trgovaca, ugostitelja.
S druge strane Hrvatska nikad nije bila, niti sme da bude "low cost" destinacija, a paketi od 400 evra bi bili ravni samoubistvu.
- Poseban problem prošle, ali i ove godine, jesu povećane cene hotelskog smeštaja koje nije pratilo adekvatno podizanje kvaliteta usluge, što je tržište i prepoznalo pa je u pojedinim destinacijama došlo do usporenog rezervisanja. Dakle, briga o odnosu vrednosti za novac opet postaje ključna, jer su se na tržište vratile brojne destinacije koje su zbog terorizma i političkih nestabilnosti bile poslednjih godina van fokusa - ističe Topalović.
Neven Ivandić s Instituta za turizam, takođe smatra da je put Hrvatske isključivo u kvalitetu, a uz to navodi da nema razloga snižavati cene.
- Prvo, mi nemamo ni približan broj hotela kao Turska, kojoj smeštaja ne fali. S druge strane, Hrvatska je na vrlo visokom stepenu iskorišćenosti smeštaja, što hotela, što privatnog smeštaja, pa nema razloga za toliko spuštanje cena. Ne bismo dobili mnogo više gostiju snižavanjem cena. Moramo da idemo na viši kvalitet i više cene. Trebaju nam visokokvalitetni ljudi u turizmu, koji su i visoko plaćeni - rekao je Ivandić.
Kako kaže, zemlje koje se poput Turske probijaju na tržište, sada koriste dodatne marketinške aktivnosti kako bi ponovno bile konkurentne.
Na pitanje da li će se Hrvatska s Turskom takmičiti u cenama ili kvalitetu, Ivandić pre navodi kvalitet.
(Telegraf.rs/Index.hr)
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zoran
Vi sto pisete nemate pojma to sto Turska nudi vi nikad necete prvo otidite tamo pa pricajte svaka im cast sve na svom mjestu.Bio sam i idem opet treba da bacam pare u Hrvatskoj za sta?
Podelite komentar
Чуки
Ви и квалитет ха, ха, још мало и плакаћете за гостима
Podelite komentar
putnik
O cemu ovaj prica pa ti hoteli za 400e su bolji od vecine Hrvatskih hotela.
Podelite komentar