Jaja po trgovinskim lancima čak 40 odsto niža: Ljudi se pitaju da li je to Lidl uznemirio konkurenciju?

 ≫ 
  • 10

Građani ovih dana s nevericom gledaju po prodavnicama cene od 95 dinara za deset jaja i brže-bolje ubacuju u korpu i po nekoliko kutija jer je prava retkost da neki prehrambeni proizvod u srpskim prodavnicama bude na popustu od čak 40 odsto!

U pojedinim radnjama jaja su na velikoj akciji od vikenda, a u zavisnosti od klase, S, A ili B, koštaju od 92 do 99 dinara, dok im je regularna cena između 140 i 160 dinara. Dok jedni ovo sniženje povezuju sa otvaranjem trgovinskog lanca "Lidl", u kom su se već prvog dana stvorili ogromni redovi zbog pilića od 119 dinara, a i ostalih niskih cena: mlevenog mesa za ćevape od 149 dinara i jabuka od 19 dinara za kilogram, drugi kažu da to nema veze jedno s drugim.

Kupovina u Lidlu je jeftina, ali parking bi mogao da bude papren za vozače koji ne poštuju pravila

Da veća konkurencija nužno vodi do smanjenja cena, uverili smo se juče i na pijaci. Jabuke su snižene sa 80 i 60 na 50 i 30 dinara, a jaje može da se nađe i za osam dinara. Ipak, prodavačice se kunu u kvalitet svoje domaće robe.

- Cene možete da upoređujete koliko god hoćete, ali kvalitet ne može da se meri. Ova moja jabuka je domaća, neprskana i nema joj ravne. Cene padaju jer narod nema para - kaže Borka iz Kovačice, koja ima tezgu na Bajlonijevoj pijaci.

Prodavci jaja takođe uveravaju da domaća nemaju konkurenciju u kvalitetu.

- Razbij domaće jaje i jaje iz prodavnice, sve će ti reći boja, ništa ne moramo da pričamo mi.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović kaže da je za smanjenje cena i te kako zaslužna konkurencija.

Redovi ispred Lidla ne jenjavaju Foto: M. Beljan

- Ova sniženja su direktan uticaj "Lidla". Prvi put je došla neka ozbiljna konkurencija. Lično sam imao priliku da pratim studiju uticaja "Lidla" na cene u svim zemljama u kojima se pojavljivao. Cene su u drugim marketima padale u proseku za 20 odsto. Kupci moraju da budu oprezni, jer se dešava da trgovci najave neku akciju, a kada se ode u prodavnicu, nje više nema - upozorava Papović.

PROFESOR LJUBODRAG SAVIĆ: CENE NISU NIŽE ZBOG "LIDLA"

Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu, kaže da otvaranje "Lidla" neće imati uticaj na dalekosežno smanjenje cena.

- Nema govora da će drugi trgovački lanci spustiti cene zbog "Lidla". Nije istorija trgovine počela sa njim, jer svake druge-treće godine dođe neki trgovinski lanac. Oni se trude da se pozicioniraju na tržištu spuštajući cene, ali "Lidl" nije i ne može da bude u svemu jeftiniji. To je trgovačka logika da se izreklamiraju tako što će znatno skinuti cenu za neki proizvod koji ljudi veoma koriste kako bi ih privukli da dođu i onda da kupe još mnoštvo drugih stvari koje nisu tu jeftinije. 

VIDEO: Da li će povoljnija jaja da izazovu ove sramne scene

(Telegraf.rs/Kurir)

Video: Na Kopaoniku metar snega, skijaši uživaju

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sibin

    16. oktobar 2018 | 08:55

    Cepaju nas sa cenama godinama i u marketima a posebno seljaci na pijacama i vecito kukaju kako nemaju zaradu!!!!

  • cile

    16. oktobar 2018 | 08:29

    A, ovi na pijacama kao prodaju domaca jaja...!?

  • Ostoja

    16. oktobar 2018 | 08:41

    Hahaaaa neprskane jabuke( većina prodavaca na pijacama kaže kako je neprskano voce,ili povrće), što svakako nije istina.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA