Prodaju vazduh, a mi uporno kupujemo: Prevara je takva da je pakovanje veliko, a grickalice jedva da prekriju dno (FOTO)

 ≫ 
  • 44

"Provalili" smo većinu trgovačkih fora - i lažne akcije, i sniženje nakon poskupljenja, i gratis proizvod koji nam naplaćuju...Ali, ne daju se proizvođači, smislili su i nove, među kojima u poslednje vreme "hara" prodaja vazduha umesto grickalica, keksa, muslija, bombonjera, kokica...

Veliko pakovanje proizvoda u kome je trećina prazna, nova je karta na koju su trgovci i proizvođači zaigrali u masovnoj trci za profitom. Na taj način daju nam lažnu sliku o količini proizvoda koji se u tim kutijama ili kesama nalazi.

Kokice ispunile manje od polovine velike kese, Foto: Telegraf.rs

Svako od nas se svakodnevno susreće sa napumpanim kesama čipsa, sa kutijama pahuljica koje su tri puta veće od sadržaja, sa ogromnim bombonjerama u kojima ima nekoliko čokoladica. Ne možemo da pobegnemo ni od ogromnih kesa sa kako smesom za mleko koja jedva prekrije dno činije, a šokiraju nas i poluprazne kutije čokoladnih kremova.

VELIKA PREVARA TRGOVACA: U gramažu cene pršute ulazi i ambalaža

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača kaže za Telegraf da ovo jeste nepoštena poslovna praksa, ali da ne možemo ništa da uradimo po tom pitanju.

- Nemoralno jeste, ali nezakonito nije, jer je proizvođač napisao koliko tačno ima grama u toj ambalaži. Ali, to jeste zloupotreba navika potrošača koji očekuju izvesnu količinu čipsa u kesici, a ako je kesica duplo veća od one na koju su navikli, očekuju da u njoj bude duplo više čipsa u njoj - kaže Papović.

Tortilja čips na dnu kesice, Foto: Telegraf.rs

On napominje da je jedino rešenje da potrošači obrate više pažnje pri kupovini određenih namirnica kako ih proizvođač ne bi zavarao.

- Moramo da naučimo da čitamo deklaracije, zato nikad nije dovoljno da edukujemo i informišemo potrošače - kaže Papović.

Evropski parlament je još pre šest godina doneo uredbu o pakovanjima koja mogu zavarati potrošače i time zapretio proizvođačima da prestanu sa nepoštenom poslovnom praksom.

Sankcija za nepoštene proizvođače nema, jer je teško odrediti šta je tačno zavaravajuće pakovanje. Dok se to ne odredi, trgovci i proizvođači mogu da rade šta im je volja.

(Gorica Avalić/g.avalic@telegraf.rs)

Video: Da li je manje štetno ako pijemo piće "bez šećera" i zašto je plastika za jednokratnu upotrebu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Perjanik

    6. jul 2018 | 23:43

    Koliko neznalica majko moja. "Vazduh" u kesi mora biti iste razmere kao i proizvoda kako bi proizvod ostao duže svež. Kao drugo, u kesici nije vazduh već nitrogen koji drži proizvod svežim, kao treće, pakuje se tako kako se proizvod ne bi oštetio prilikom transporta.

  • Đ

    6. jul 2018 | 22:30

    E vala za to ste u pravu!!!

  • Тодорић

    6. jul 2018 | 23:16

    Па мало о нижем напону струје,што је исто то...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA