Ko je verovao u Teslu i dalje je u velikom dobitku
Kad je u pitanju kompanija Tesla Motors, novine su gotovo svakodnevne. U godišnjem izveštaju za 2017. godinu, direktor kompanije najavio je da će kompanija proizvesti 500.000 vozila u 2018. godini.
U novembru prošle godine, predstavljen je Tesla Semi model, u potpunosti električno vozilo sa polu-prikolicom koje je privuklo značajnu pažnju. Onda je 6. februara ove godine, Tesla poslala automobil u svemir. Direktor i osnivač kompanije Tesla i SpaceX, Elon Musk, upotpunio je svoj trijumf iskoristivši lansiranje Falcon Heavy rakete kompanije SpaceX i poslao crveni Tesla Roadster u svemir. Automobil je čak imao i vozača nazvanog "Starman".
Vizija Elon Muska vezana za kompaniju Tesla, navodi ljude da poveruju da snovi ipak mogu postati stvarnost. Ne samo da stvarni i potencijalni kupci maštaju o ostvarenju ovih snova i vizija, već to čine i finansijska tržišta. Elon Musk inspiriše analitičare i investitore da mu veruju, što je dovelo do toga da cena akcija ove kompanije značajno poraste. Akcije su se pojavile na tržištu u junu 2010. godine, a cena je bila 17 dolara. 21. marta 2018., cena je dostigla 316 dolara što čini rast od 1850%. Ko je uložio 10.000 dolara u akcije Tesle kad su javno ponuđene tržištu, danas bi imao oko 200.000 dolara.
Kapital RS, za sve koji su zainteresovani da nauče kako da trguju cenom akcija Tesle ili one koji žele da prošire svoje znanje o funkcionisanju finansijskog tržišta, pripremio je besplatni e-priručnik "Kako trgovati cenom akcija Tesle" (takozvani CFD-i). Priručnik je prilagođen svim nivoima znanja i može se preuzeti preko linka ispod.
Besplatni priručnik "Kako trgovati cenom akcija Tesle" preuzmite ovde.
Međutim, Tesla je prema veličini kompanije prošle godine prestigla mnoge vodeće proizvođače automobila. Tržišna kapitalizacija je krajem marta 2018. iznosila 53,5 milijardi dolara, gotovo duplo više od kompanije Renault-Nissan (27,6 milijardi eura), najvećeg svetskog proizvođača automobila po obimu prodaje, ali i General Motors (52,6 milijardi dolara) i Ford Motor Company (44,1 milijardi dolara).
U poslednje dve godine, cena akcije je usporila jer je kompanija konstantno neprofitabilna, pre svega zbog velikih ulaganja u istraživanje i razvoj. Tesla Motors je do sada prodao znatno manje vozila u poređenju sa navedenim konkurentima (Ford, General Motors i Renault-Nissan) i od osnivanja trpi gubitke. Takođe, ima problema sa proizvodnjom Model 3 vozila. Postoje naznake da kompanija ne postiže ciljani nivo proizvodnje Modela S/X za 2018. - od 100 hiljada jedinica. Musk je početkom novembra 2017. najavio sedmičnu proizvodnju od 5000 vozila Modela 3, ali je ova brojka umanjena na 2500 jedinica u prvom kvartalu 2018, dok je u poslednjem kvartalu 2017. proizvedeno samo 2425 vozila.
U izjavi za štampu objavljenoj 7. februara, menadžment kompanije Tesla priznao je da postoje teškoće i zakašnjenja u proizvodnji, posebno za Model 3. Ipak, napomenuli su da kompanija želi da koristi najsavremenije robote kako bi postala "najbolji proizvođač automobila".
Besplatni priručnik "Kako trgovati cenom akcija Tesle" preuzmite ovde.
Uprkos nedovoljno dobrim operativnim rezultatima, san kompanije Tesla i njene mogućnosti za rast i dalje privlače mnoge investitore. Trud i rad kompanije na razvoju velikih futurističkih projekata i dalje ostaju velika inspiracija. Ipak, ostaje da se vidi da li će planovi osnivača kompanije nastaviti da budu dovoljno ubedljivi za investitore, što će naravno uticati i na cenu akcije.
Ovaj tekst je pripremljen i odobren od strane investicionog savetnika, Aleksandra Zavišića, zaposlenog u Kapital RS Inc. a.d. Beograd, Severni bulevar 6, investicionog društva pod nadzorom Komisije za hartije od vrednosti Republike Srbije, broj dozvole: 5/0-02-672/18-16.
(Telegraf.rs/ PR)
Video: Predstavljena monografija o grupi Smak
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.