Ne morate uvek da imate račun kad reklamirate robu: Sve što bi trebalo da znate o pravilima kad vraćate oštećeno ili pokvareno

 
  • 1

Koja je razlika kada vraćamo hranu, obuću ili tehniku u prodavnicu

Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o obligacionim odnosima regulišu koju robu i u kom roku kupci mogu da vrate ili zamene, a kako nam se usled velikih vrućina često desi da pazarimo pokvarene namirnice, rešili smo da vas upoznamo sa time šta možete i kako da ostvarite od svojih prava.

NE DAJTE DA VAS LAŽU: Prodavci NE SMEJU da vam traže LIČNU KARTU, kada vraćate kupljenu robu!

Potrošači, evo kako vas varaju na deklaracijama!

Da ne bi bilo bilo kakve zamene, hranu nikako nije moguće zameniti, ako nemate kod sebe fiskalni račun, slip sa kartice ili izvod iz banke.

- Problem oko zamene i vraćanja pokvarenog mleka, jaja ili drugih namirnica najbrže rešava fiskalni račun, slip ili izvod iz banke. Bez toga, ne možete ništa. Ali, po, meni je mnogo bolje rešiti uzrok nego se baviti posledicama. Zato smo mi predlagali uvođenje prekršajnih naloga za trgovce jer su i oni odgovorni za stanje robe - ističe Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača.

Foto: Medija centar Beograd

Kod bele tehnike, obuće i odeće su pravila nešto drugačija s' obzirom da tu nema kvarljivosti robe, ali ima tehničke neispravnosti. Potrošači imaju pravo da se žale trgovcu ukoliko je roba koju su kupili oštećena ili, kako kaže Papović, ne odgovara prikazanom kvalitetu.

- Da biste vratili patike, orman, haljinu... morate da imate osnov za vraćanje da je proizvod neispravan ili da je izazvao štetu. Ako vam se nešto ne sviđa, to nije osnov za reklamaciju. U slučaju da je vaša reklamacija opravdana, najbrže ćete dokazati svoja prava računom ili slipom, ali ako to nemate možete da navedete datum i vreme kupovine jer je svaki trgovac u obavezi da čuva kopiju fiskalne trake tri godine i na njoj se može utvrditi dan i vreme kupovine - kaže Papović.

Foto-ilustracija: Telegraf

Ipak smo pozvali "Metro" poznat po prodavnicama obuće da poroverimo da li zakon funkcioniše u praksi, i pitali da zamenimo cipele koje smo nedavno kupili, ali nam se nije dopalo ono što smo čuli.

- Možete da zamenite cipele odlaskom do naše najbliže prodavnice, ali samo uz račun. Bez njega mogu da vam prave problem, kao i ako ste nosili ili kojim slučajem oštetili tu obuću.

Imate pravo na opravku i zamenu robe/usluge iako nemate garanciju (reklamacija) u roku od dve godine.

14 dana - imate pravo da se predomislite ukoliko ste naručili robu preko Interneta, TV prodaje, kataloga, na prezentaciji ili od trgovca koji se pojavio na vašim vratima

15 dana - rok u kome trgovac mora da odgovori na reklamaciju

30 dana - rok u kome je trgovac dužan da vam isporuči robu (ukoliko nije drugačije ugovoreno)

Mogućnost raskida ugovora propisuje Zakon o zaštiti potrošača. Sa druge strane, Zakonom o obligacionim odnosima regulisano je, da prilikom raskida ugovora svaka ugovorna strana vraća ono što je dala.

(S. Vasić)

Video: Koncert filmske muzike Enija Morikonea i Nina Rote u Sava Centru

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA