Etihad Airways prijavio 1,8 milijardi evra gubitka u 2016.

  • 2

Etihad ervejz je danas objavio finansijske rezultate za 2016. godinu, koji pokazuju da je zabeležen neto gubitak u iznosu od 1,87 milijardi dolara, uz prihode od 8,36 milijardi dolara, usled jednokratnih umanjenja, kao i gubitaka kod hedžinga cene goriva, dok su ostvareni solidni rezultati u okviru osnovne delatnosti avio-kompanije.

Džejms Hogan napušta poziciju predsednika i generalnog direktora Etihada

Avio-kompanija je u okviru svoje osnovne delatnosti ostvarila stabilan prihod od prevoza putnika u iznosu od 4,9 milijardi dolara i prosečnu popunjenost kapaciteta od 79 odsto, sa rekordnih 18,5 miliona prevezenih putnika.

Kapacitet za prevoz putnika, koji se iskazuje proizvodom broja raspoloživih sedišta i ukupno pređenih kilometara (ASK), uvećan je za 9 odsto i iznosio je 113,9 milijardi.

Prinosi su opali za 8 odsto usled tržišnih pritisaka na kapacitete i teške globalne ekonomske klime, što je delimično kompenzovano smanjenjem jediničnih troškova od 11 odsto.

Ukupni gubici u iznosu od 1,9 milijardi dolara uključuju umanjenje vrednosti od 1,06 milijardi dolara koje se odnosi na pad tržišne vrednosti i rano povlačenje određenih tipova aviona.

Ukupni gubici takođe uključuju umanjenje u iznosu od 808 miliona dolara koje se odnosi na određenu aktivu i na finansijsku izloženost u odnosu na strateške partnere, pretežno Alitaliju i erberlin.

Raniji ugovori o hedžingu cene goriva su takođe imali negativan uticaj na rezultate u 2016. godini, iako se očekuje da će ova vrsta izloženosti imati manji finansijski značaj tokom 2017. godine.

Foto: Tanjug/Sava Radovanović

Usporavanje tržišta prevoza tereta dovelo je do povećanog pritiska na prihode i prinose u okviru ove delatnosti, a avio-kompanija je ostvarila blagi rast obima prevezenog tereta tokom 2016. godine, beležeći 595.519 tona.

Kako da uštedite 30 evra ako putujete preko Air Serbie

Nj.E. Mohamed Mubarak Fadhel Al Mazrouei, predsednik upravnog obora Etihad ejviejšn grupe, je izjavio:

- Brojni faktori su doprineli razočaravajućim rezultatima u 2016. godini. Upravni Odbor i tim izvršnih menadžera od prošle godine radi na rešavanju ovih pitanja i izazova u okviru sveobuhvatnog strateškog pregleda čiji je cilj da se unapredi učinak svih delova grupe, što podrazumeva i temeljan osvrt na našu strategiju partnerstva kroz investicije u druge avio-kompanije.

Rekordan broj putnika ostvaren tokom 2016. godine svedoči o ulozi Etihada kao značajnog pokretača ekonomije Abu Dabija, a naša delatnost avio-prevoza nastavlja da podržava viziju Abu Dabija u pogledu razvoja turizma, unapređenja trgovinske razmene i jačanja veza sa ključnim regionalnim i međunarodnim tržištima.”

Rej Gamel, prelazni generalni direktor grupe, je tim povodom dodao:

- Usredsređeni smo na to da održimo solidne rezultate u okviru naše osnovne delatnosti avio-prevoza - u operativnom i finansijskom smislu - čak i u veoma teškim uslovima na tržištu.

Istovremeno nastavljamo da sprovodimo promene u grupi u okviru sveobuhvatnog strateškog pregleda, fokusirajući se na povećanje prihoda i smanjenje troškova.

Tokom 2016. godine, avio-kompanija je započela program "Prava veličina i format", kojim je do kraja godine ostvarena ukupna godišnja ušteda od 4 odsto, kroz smanjenje broja zaposlenih i druge mere, iako je povećan kapacitet i ukupan broj putnika.

Ova godina je isto tako puna izazova za globalnu avio-industriju i konkurentsko okruženje koje se neprekidno razvija, što će se verovatno odraziti i na naše ukupno poslovanje u 2017. godini.

Međutim, naša delatnost avio-prevoza ostaje jaka i napredna, i kao grupacija smo u boljoj poziciji.

Peter Baumgartner, generalni direktor Etihad ervejza, je dodao:

- Poslujemo u sektoru koji karakterišu prekomerni kapaciteti, smanjenje veličine tržišta na ključnim linijama i promena ponašanja potrošača, pri čemu slaba globalna privreda utiče na smanjenje apetita za potrošnju.

Naš odgovor na ove izazove je inovacija i invencija, što daje Etihad ervejzu konkurentsku prednost u nastojanju da iskoristi mogućnosti koje nudi okruženje koje se menja.

U operativnom smislu smo dobro poslovali u 2016. godini. Održali smo nivo faktora iskorišćenosti iako smo povećali kapacitet. Prinosi su bili pod pritiskom u svim kabinama, što se posebno odnosi na biznis klasu, pošto su smernice korporacija nastavile da podstiču putovanja ekonomskom klasom.

Naše pozicije zaštite od rizika cene goriva, koje su doprinele dobrom upravljanju troškovima goriva tokom perioda povećanja cena nafte, ipak su prošle godine značajno uticale na našu bazu troškova, što uticaj koji će postati manje značajan tokom 2017. godine.

Takođe vidimo obećavajuća poboljšanja u doprinosu naših dodatnih strategija ostvarenja prihoda, za koje očekujemo da će delimično nadoknaditi pad prinosa.

Etihad ejviejšn grup (EAG) je diversifikovana globalna grupacija u oblasti avijacije i turizma, koju čini pet divizija – Etihad ervejz, nacionalna avio-kompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata, Etihad ervejz endžiniring (Etihad Airways Engineering), Etihad erport servisiz (Etihad Airport Services,) Hala grup (Hala Group) i Erlajn ekviti partners (Airline Equity Partners).

Grupa ima manjinski udeo u vlasništvu nad šest avio-kompanija: erberlin, Er Srbija, Er Sejšels, Alitalija, Džet ervejz i Virdžin Australija.

Iz svog sedišta u Abu Dabiju, Etihad ervejz leti ka 110 postojećih idestinacija u putničkom i teretnom saobraćaju na Bliskom istoku, u Africi, Evropi, Aziji, Australiji i Južnoj i Severnoj Americi. Avio-kompanija ima flotu od preko 120 aviona "erbas" i "boing", a naručeno je više od 204 letelice, uključujući 71 avion boing 787, 25 aviona boing 777-X, 62 aviona erbas A350 i 10 aviona erbas A380.

(Telegraf.rs)

Video: Osuđenici u Okružnom zatvoru okitili jelku!

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA