U trenutku kada ovaj bus stiže na Autokomandu, kreće borba i ne bira se oružje: Kada se vrata otvore, počinje tuča do poslednjeg daha (FOTO)

 
 ≫ 
  • 16

Linija 493 povezuje Beograd i Mladenovac auto-putem

Kada vidite da se na Autokomandi svi putnici najednom zbijaju u gomilu, znajte da se stanici približava autobus 493!

Prvi beogradski tramvaj krenuo je 1892. godine i bio je na konjsku vuču: Kladim se da bih njime stigla na vreme na posao

Pravi je izazov naći dobro mesto čak i za stajanje, jer vožnja od Beograda do Mladenovca koja traje oko sat vremena, bez mnogo stanica, većim delom preko auto-puta nije nimalo prijatna ako završite "na jednoj nozi" ili slepljeni uz vrata. 

Zato, prava borba počinje još pre nego što autobus i priđe stanici.

Foto: M. Beljan

Najpre putnici odmeravaju gde će vozilo da stane, da li će da otvori vrata pre ili posle nekog drugog autobusa koji se uputio ka jugu Srbije i polako prima putnike jednog po jednog. Da li će, možda, da se stane i sa druge strane razdelnog ostrvceta, ili će da čeka da mu se oslobodi mesto u autobuskoj niši.

A kada se vrata otvore, kreće prava tuča. Ko će kome da zakloni prolaz rukom, ko će da zgrabi jedino slobodno mesto na vidiku, gde je stepenik, šipka, zgodno mesto za stajanje, a ko će na kraju da završi ispeglan uz staklo vrata - pitanje je sreće i snalažljivosti.

Foto: M. Beljan

Možda nije jedina linija na kojoj se stvaraju gužve, ali je svakako jedna od najdužih u gradu, a kada autobus krene da vozi auto-putem, u istom položaju možete da ostanete i sve do Malog Požarevca.

Na prigradskoj liniji 493 radnim danom za prevoz putnika angažovano je 21 solo vozilo, starosti do 5 godina. Ukupan broj polazaka radnim danom na pomenutoj liniji  je 186 (92 polaska iz Mladenovca za Beograd i 94 polaska iz Beograda za Mladenovac), objašnjavaju u "Lasti".

Foto: M. Beljan

- Tokom 2016. godine sprovedena je Studija Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, u okviru koje je vršeno brojanje putnika na svim prigradskim linijama u ITS-u. Studija je pokazala da je na pomenutoj liniji neophodno uvesti dadatnih 20 polazaka na postojeći broj polazaka, koji je u tom momentu iznosio 166 (82 polaska iz Mladenovca i 84 polaska iz Beograda). Shodno tome, Sekretarijat za javni prevoz u Beogradu je odobrio povećanje obima saobraćaja na datoj liniji. Od 26.12.2017. godine povećan je broj polazaka u vršnim periodima (uvedeno je 10 polazaka iz Mladenovca i 10 polazaka iz Beograda) - kažu u "Lasti".

Foto: M. Beljan

Međutim, to očito nije bilo dovoljn0.

65 minuta pakla na najgoroj liniji u Beogradu: Kako izgleda borba sa "najjačim sardinama" u busu gde se stoji na jednoj nozi (FOTO)

- Pored toga, Opština Mladenovac je u prethodnom periodu uputila Sekretarijatu za javni prevoz, u čijoj su nadležnosti izmene redova vožnje na linijama u ITS-u, Zahtev za dodatnim povećanjem broja polazaka na liniji 493 za radni dan, subotu i nedelju. Nadamo se pozitivnom odgovoru Sekretarijata za javni prevoz u Beogradu i očekujemo da će u narednom periodu problem sa nedovoljnim kapacitetom na ovoj liniji biti rešen - kažu u "Lasti".

GUŽVE I NA LINIJI ZA SMEDEREVO

Velike gužve naš reporter zabeležio je i na još dužoj liniji, Beograd - Smederevo. Reč je o međugradskoj liniji koja nije u nadležnosti grada.

Foto: M. Beljan

- Na međumesnoj liniji Beograd – Smederevo-Beograd broj polazaka je 66 (33 iz Beograda i 33 iz Smedereva). Prevoz putnika na ovoj liniji obavljamo visokoturističkim autobusima. Pratimo broj putnika, i u skladu sa tim  na određene polaske šaljemo vozila većeg kapaciteta. Na pomenutoj liniji stajanja putnika ima ukoliko dođe do kvara autobusa na nekom od prethodnih polazaka - kažu u "Lasti".

STAJANJE MOŽE, ALI SAMO AKO PIŠE U DOZVOLI

Stajanje putnika u autobusu je dozvoljeno ukoliko autobus, pored ugrađenih sedišta ima i predviđena mesta za stajanje, što je naznačeno u saobraćajnoj dozvoli, kažu u MUP.

- Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima propisano je da je u motornom vozilu, odnosno na vozilu i priključnom vozilu u saobraćaju na putu, dozvoljeno prevoziti onoliko lica koliko je označeno u saobraćajnoj dozvoli, na mestima koja su za to predviđena. Za nepoštovanje navedene odredbe zakona saobraćajna policija je u toku 2017. godine sankcionisala 1.503 vozača motornog vozila - kažu u MUP-u.

Za javni prevoz primenjuje se i Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, dodaju u MUP.

- Njime je propisana sankcija za prevoznika ukoliko u autobus primi broj putnika koji je veći od broja raspoloživih mesta upisanih u saobraćajnu dozvolu. Nadzor nad primenom navedenog zakona i sankcionisanje prekršaja iz oblasti prevoza putnika u drumskom saobraćaju u nadležnosti je republičkog inspektora za drumski saobraćaj, odnosno Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture - objašnjavaju u MUP.

Koji autobus ste vi čekali kada vam se dogodila slična situacija i da li postoji gora linija? Ostavite odgovore u komentarima.

Nažalost, u Srbiji su česte i ovakve, nemile situacije:

(Mateja Beljan - m.beljan@telegraf.rs)

Video: Elektrodistribucija Srbije ulaže u očuvanje životne sredine

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Messi

    3. oktobar 2018 | 13:24

    I posle kazu niko nece da kupi kartu, pa kako da kupi gle ovo guzvanje.

  • pa ta

    3. oktobar 2018 | 14:39

    Ovo ti je Srbija brate.Neka dodje neko iz EU pa neka prezivi.Oni nas uce o demokratiji,Voleo bih da vidim njih ovde,da se izbore da prezive.Treba celoj Srbiji da daju dozivotnu penziju,bez bilo kakvog ulaska u EU.

  • Petko

    3. oktobar 2018 | 17:20

    Au brate, gde mi živimo, bedno i tužno.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA