65 minuta pakla na najgoroj liniji u Beogradu: Kako izgleda borba sa "najjačim sardinama" u busu gde se stoji na jednoj nozi (FOTO)
Za vožnju linijom 50 treba vam posebna psihofizička priprema
Banovo brdo - Ustanička, to je trasa koju s mukom prevaljuje vozač linije 50. A putnicima, neka je Bog u pomoći!
Da biste se upustili u avanturu zvanu "pedesetica", morate da se naoružate strpljenjem, vlažnim i svim maramicama, torbama koje su dobro osigurane od džeparoša, cipelama koje trpe gaženje, ali i dobrom formom da biuste mogli uspešno da se izvijate oko šipke i stojite na jednoj nozi.
Pošto nisam imao navedenu opremu, odlučio sam da vožnju započnem na prvoj stanici - Banovom brdu, a završim na poslednjoj - u Ustaničkoj ulici.
Imao sam i malo sreće, autobus koji je prethodno pošao sa okretnice bio je pretrpan, dok je u mom još koliko toliko moglo da se diše. Doduše, na momente, kad krene da vozi nizbrdo.
15.47 - Start pozicija
Putnici su na okretnici zauzeli svoje start-pozicije. Zaposeli su najbolja mesta, pripremili vodu, slušalice i ćutke čekali da prođe još jedna vožnja... Krenuli smo u 15.47, a već na prvoj stanici više nije bilo mesta za sedenje. A gde su Žarkovo, Vidikovac, Rakovica, Miljakovac, Banjica, Trošarina, Konjarnik...
Linija obrazuje lanac spajajući čitavu periferiju Beograda, presecajući brda i doline. Ruski "Liaz" mučio se dok je osvajao brda, a svako spuštanje značilo bi za putnike i dašak svežeg vazduha dok bi zaglušujuća buka motora na momenat bi zastala.
Putnici su ulazili i izlazili. Samo poneko imao je tu nesreću da se, kao i ja, vozi s kraja na kraj grada.
16.19 Tek Miljakovac...
Izmenjena trasa zbog radova, autobus se vuče mic po mic, gotovo zaglavljen na prilazu Miljakovcu. A to nije ni polovina puta...
Veće gužve nije bilo sve do Banjice. Tu ulazi druga grupa putnika, koji nastavljaju ka Konjarniku. Ova linija praktično je jedina veza periferije Voždovca i Zvezdare.
I ne samo to, Trošarina i Ustanička su dve tačke na kojima se okreću prigradski autobusi, a svoje vožnje završavaju i tramvaji, zbog čega se tu stvaraju posebne gužve. Stoga, ne čudi prava jagma za "pedeseticom". Autobus koji je bio ispred više nije mogao da prima putnike i bio je pun sve do kraja, dok se u mom autobusu nekoliko stanica vozilo "na jednoj nozi".
16.40 Negde na Voždovcu...
Autobus je ovde pretrpan. Ljudi žmure čekajući da vreme prođe, lomataju se kesama, torbama, a svi se naginju nakrivinama. Laknulo je tek na Konjarniku, kada je autobus polako počeo da se rasterećuje. Svemu tome došao je kraj na Ustaničkoj ulici, posle 65 minuta vožnje...
17.00 Čekajući novu vožnju
A sa druge strane ulice već je formiran kordon putnika koji vrebaju najbolju poziciju za uletanje u praznu pedeseticu koja kreće natrag ka Banovom brdu. Pridržavaju se rukama za autous, pakuju se kao sardine i, na kraju, autobus se toliko napunio na početnoj stanici da nisam ni uspeo da uđem u njega.
Gužve u saobraćaju čine svoje, pa se nekada desi da autobusa nema dugo, a onda se pojave dva ili tri zaredom zbog sustizanja. Jedina alternativna i brza veza Čukarice i Voždovca je linija 49, ali ona ne obukvata nijedno rakovičko naselje. Kada su u pitanju Voždovac i Zvezdara, pedesetica je praktično jedina obodna veza.
VIDEO: Gužve u Beogradu su mala maca za ovu zemlju
(Mateja Beljan - m.beljan@telegraf.rs)
Video: Koncert filmske muzike Enija Morikonea i Nina Rote u Sava Centru
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mina
Zamisli kad ti ovaj dune u lice.. :)
Podelite komentar
Mitque
Kad 95% putnika bude plaćala redovno prevoz, onda će verovatno biti i bolje.
Podelite komentar
Nenad
Poštovanje,ja sam trenutno u 50,stojim i lije znoj sa mene,gužva je užasna i pritom me guraju na ljude koji se danima nisu kupali.
Podelite komentar