Drama na nebu iznad Beograda: Dva aviona bila su preblizu, za dlaku je izbegnuta tragedija
Inspekcijskim nadzorom koji je izvršio Direktorat civilnog vazduhoplovstva utvrđeno da je došlo do kršenja određenih procedura, ali uveravaju da nedavni događaj, kada su se dva aviona našla na nepropisnoj udaljenosti, nije bio toliko ozbiljan kao što se piše u medijima, kažu u Direktoratu.
Drama na nebu iznad Beograda: Vanredno sletanje "Erbasa" zbog dima u kabini
Dva aviona - avion Montenegroerlajnsa na komercijalnom letu i jedan manji avion pajper, koji je radio aviotretiranje iz vazduha - bila su bliže jedan drugom nego što je propisano i zbog propusta jednog kontrolora letenja nije izdata informacija jednom i drugom pilotu o prisutnosti jednog i drugog na aerodromu Beograd.
- Direktorat je rešenjem naredio suspenziju dozvole kontrolora letenja i, takođe, naložio je da SMATS izvrši vanrednu procenu znanja tog kontrolora sa ciljem da se utvrdi da li on, posle tog događaja, i dalje ispunjava određene kvalifikacije za dalji rad na tom poslu - rekao je za Tanjug načelnik Sektora za upravljanje vazdušnim saobraćajem i licenciranje kontrolora letenja Žarko Katančević.
Direktorat će, dodaje, nakon izveštaja procenjivača i instruktora Kontrole letenja doneti odluku da li suspenzija ostaje na snazi ili se ukida.
- Očekujemo u narednim danima da dobijemo takav izveštaj, kao i izveštaj Kontrole letenja o celokupunom događaju koji se desio nedavno, ali uveravam vas da događaj nije tako ozbiljan kao što je navedeno u mediji i da nije moglo da dođe do sudara - kaže Katančević.
Objasnio je da je Direktorat regulatorno i nadzorno telo i kao takvo ono izdaje seitifikate, odnosno dozvole za rad centrima za obuku vazduhoplovnog osoblja, u kojima se obučavaju kontrolori letenja.
Navodi i da Direktorat posle izdatog serifikata obavlja redovan, stalni nadzor tog centra, u smislu provere da li su ispunjeni svi zakonski uslovi i da li taj centar radi u skladu sa podzakonskim aktima i u skladu sa svojim internim propisima i procedurama.
- Direktorat vrši poslove sertifikacije, nadzora nad centrom, odborava planove obuke u kojima su sadržani svi elementi obuke koje kontroli letenja moraju da prođu i vrši nadzor nad sprovođenjem ispita za sticanje te dozvole - kaže Katančević.
Naveo je da je Kontrola letenja telo koje su formirale vlade Srbije i Crne Gore i to je preduzeće koje samo donosi odluke o zaposlenju svojih ljudi.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
tâta
Slusaj te danas sam stigao iz Antalije oko 11h bili smo u trenutku sletanja na aérodrome NT sve Je islo kao i uvek Avion je izasao iz oblaka videla se Sava i Dunav i bas silovito pilot je dao Gas i otiso u visinu bilo je stvarno strasno i uplasili smo se Navodno javio se pilot i reko da je guzva na sletanju Da mozda to nije bio razlog
Podelite komentar
IQ
Kazu da je kontrolor leta ozbiljno tezak posao. Zato je njihovo radno vreme 4 sata sa pauzama a u sekundi moraju da odreaguju.
Podelite komentar
Johnny Repp
Kažu nije bilo ozbiljno . Kod nas ništa nije ozbiljno dok se ne dogodi tragedija.
Podelite komentar