Mali: Nikada ranije nismo bili bliži početku izgradnje metora (FOTO)
Gradonačelnik Beograda Siniša Mali, ministar finansija Dušan Vujović i ambasador Francuske u Srbiji Frederik Mondoloni potpisali su danas u Starom dvoru Izjavu o namerama o projektu beogradskog metroa.
Od Ušća do Kalemegdana za 5 minuta: Sledeće godine počinje da se gradi gondola u Beogradu
Gradonačelnik je tom prilikom izjavio da Beograd nikada ranije nije bio bliže početku izgradnje metora. Kako je precizirao, dokument potpisan između Vlade Republike Srbije, Vlade Republike Francuske i Grada Beograda pomera grad korak bliže ka ostvarenju višedecenijskog sna Beograđana da napokon dobiju podzemnu železnicu, koja će podstaći dodatni ekonomski i infrastrukturni razvoj prestonice.

– Dokument koji smo danas potpisali nam daje mogućnost da počnemo da radimo prethodnu studiju opravdanosti i generalni projekat koji će biti gotovi za devet meseci. Tada ćemo predstaviti rezultate građanima Beograda, a time će biti stvorena osnova za izvođački projekat. Beogradski metro je strateški važan projekat, a Francuska, Srbija i Grad Beograd će nastaviti zajedničke aktivnosti na projektu beogradskog metroa, koji će biti realizovan u skladu sa javnim upravljanjem projektom i oslanjajući se na francusku ekspertizu u oblasti izgradnje metroa – rekao je Mali.
GRADNJA 2020.
On je dodao da će prvi deo prve linije metroa od Makiškog polja do Pančevačkog mosta ili do Ade Huje prioritetno biti izgrađen, a izgradnja bi trebalo da počne već za dve godine, odnosno 2020. godine.

– Važno je napomenuti da će postojeća gradsko-prigradska železnica "BG voz" biti u potpunosti integrisana u metro. To ranije nije bio slučaj jer prethodnim analizama i studijama o razvoju metroa nisu uzeti u obzir stvarni potencijali "BG voza". Mi smo te potencijale prepoznali i metro će u kombinaciji sa "BG vozom" biti kičma šinske saobraćajne infrastrukture u Beogradu – rekao je Mali.
DVE LINIJE
Gradonačelnik je podsetio da je u ovoj godini izrađen Masterplan saobraćajne infrastrukture "Smartplan", kojim je predviđena izgradnja dve linije metroa. Prva linija biće dugačka 22,5 kilometara, a druga 19,8 kilometara.
Ministar finansija Dušan Vujović rekao je da je izgradnja metroa veoma važan i ozbiljan projekat, koji približava Beograd i Srbiju Evropi.

– Ovo nije samo veliki infrastrukturni projekat za grad Beograd koji će mu omogućiti da se priključi značajnim prestonicama Evrope, već je ovo i pravi način da se pripremaju infrastrukturni projekti u kojima. osim što obezbeđujemo sredstva, planiramo vreme da se prethodno izvedu studije izvodljivosti, predviđamo sve teškoće i nalazimo najbolja rešenja pre nego postavimo kamen temeljac – rekao je ministar Vujović.
On je zaključio da veruje da će ovaj projekat imati podršku svih građana Srbije, ali i zemalja Evropske unije, a u postupku približavanja Evropskoj uniji.
(Telegraf.rs)
Video: Snimak hapšenja Dragane Sotirovski i saradnika: Pare na sve strane
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ne želite da objavite komentar ili
Pitajte stanovnike Ceraka,Vidikovca,Petlovog i Labudovog brda,Rušnja itd. šta misle o liniji koja ide do Makiškog polja ,a koja zaobilazi ova urbana područja?
Podelite komentar