Umesto da se uhvate za dugme i zamisle želju kad ih vide, ovi ljudi pozovu odžačara, a onda puste psa na njega!
Iako nikome nije poznato zašto to rade, situacije poput ove prepričavaju se, iz godine u godinu u njihovim krugovima
Hladni dani nisu samo ugrejali naše radijatore, već su usijali telefonske linije dimničara koji ovog oktobra rade punim kapacitetom, jer broj poziva od početka septembra nekad bude i više od 200. Međutim, zabrinjavajuća činjenica jeste što dimničari često budu meta napada onih, po čijem pozivu su izašli na teren.
Za 2 sata rada TA peći danju - račun skače na 70.000 dinara
Najveći broj ljudi voli da vidi odžačara, jer zamisle želju i veruju da je to znak za sreću, ali ima i ekstrema, onih koji ih ne dočekaju širom otvorenih ruku, a sami su ih pozvali u pomoć.
- Većina sugrađana i korisnika dimničarskih usluga ima razumevanja za posao dimničara. Oni cene svoju bezbednost, i redovno održavaju dimnjake, što je pohvalno. Međutim, postoje i oni koji banalizuju rad ovih vrednih ljudi, pa onemogućavaju pristup dimnjaku - otkriva Irena Kulić iz komunalnog preduzeća "Dimničar".
Prema njenim rečima, ima ljudi koji pozovu i zatraže usluge odžačara kako bi se pripremili za grejnu sezonu, a onda, iz nepoznatih razloga, ne žele da sarađuju kada ovi izađu na teren.
Kaže da neki čak pribegavaju agresivnim metodama, poput puštanja psa. Drugi onemoguće pristup dimnjaku, pa onda odžačari imaju problem da im priđu, i ne mogu lepo da obave posao. Neki prosto, ne žele da im pomognu kako bi što brže završili šta imaju i otišli dalje. Ima svega.
Iako nikome nije poznato zašto ljudi to rade, situacije poput ove prepričavaju se, iz godine u godinu u njihovim krugovima.
Dimničari ove jeseni imaju, kako sami vole da kažu, "pune četke posla". I uvek je posla mnogo više u jesen, jer na +40, tokom leta, niko ne misli o grejanju i hladnoći.
- Trenutno se sve odvija svojim tokom i naše komunalno preduzeće spremno je dočekalo grejnu sezonu. Dimničari su na terenu i rade punim kapacitetom - potvrdila je Irena.
- Razumljivo je da građani leto rezervišu za neke lepe i opuštajuće trenutke, ali je ipak najbolje uraditi preventivni pregled, kontrolu i eventualno čišćenje dimnjaka u toku ovog godišnjeg doba. Ukoliko se, pak, odlučite da dimnjak čistite u septembru, oktobru ili novembru, dimničari će svakako doći na vaš poziv, ali ćete morati da ložišni uređaj stavite van funkcije, a ako spoljašnja temperatura u tim mesecima bude padala ispod 14 stepeni celzijusa, moraćete čak i da se ogrnete ćebencetom dok dimničar, tada rado viđen gost u vašem domu, ne dođe da pregleda, iskontroliše i očisti vaš dimnjak - dodala je sagovornica.
Dimničare treba pozvati na vreme, jer ukoliko dimnjak nije funkcionalan, a počne se sa grejanjem, može doći do požara.
- Ne treba štedeti kada je u pitanju bezbednost porodice, komšija, pa i slučajnih prolaznika, jer kada dimnjak gori, ne dolaze dimničari da gase požar, već vatrogasci, a čim su oni tu, situacija je više nego ozbiljna - apeluju iz "Dimničara".
Ovo komunalno preduzeće svoje usluge naplaćuje kroz objedinjenu naplatu Infostana, dok onima koji nisu korisnici dimničarskih usluga kroz taj sistem, "Dimničar" naplaćuje uslugu po dužnom metru dimnjaka, i dodaje na tu cenu trošak dolaska.
Za jedno prosečno domaćinstvo u Beogradu, ovaj način korišćenja usluge je najisplativiji, jer cena iznosi 1,38 dinara po metru kvadratnom.
(I.Vlajković)
Video: Dragana Mirković sagradila kuću porodici sa Golije
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Volim svoju zemlju 🇷🇸
U moje vreme odžačar je donosio sreću
Podelite komentar
Rj38
Nisu svi isti! Ono je lepo,kada vidis odzacara,al ja ga ne vide poodavno,a sve im se place kroz komunalije!
Podelite komentar