Preživeo miniranje iz Drugog svetskog rata, ali se sada ruši i pravi novi: Savski most bi trebalo ovako da izgleda (FOTO)

 
  • 9

Vremešni, privremeni i skromni Stari savski most koji se spušta ka rekama tako će postati samo staro gvožđe, a zameniće ga potpuno nova, moderna konstrukcija

Stari savski most preživeo je miniranje tokom Drugog svetskog rata, ali će u narednim godinama definitivno biti srušen, da bi na njegovom mestu nikao "moderni blizanac". Vremešni, privremeni i skromni most za Beograd koji se spušta ka rekama tako će postati samo staro gvožđe, a zameniće ga potpuno nova, moderna konstrukcija.

BOLJI SAOBRAĆAJ U BEOGRADU: Pokrenut proces rekonstrukcije TRAMVAJSKOG MOSTA

Ovo se veoma jasno može zaključiti iz dokumentacije na Konkursu za izradu urbanističko-arhitektonskog rešenja koji je otvoren do kraja nedelje, a u kojoj stoji da "treba da se ispoštuje uslov Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Beograda koji se odnosi na očuvanje metalne lučne konstrukcije kao prepoznatljivog vizuelnog elementa, ali imajući u vidu da je predviđeno kompletno rušenje mostovske konstrukcije Starog savskog mosta, ovaj uslov se ogleda u projektovanju novog lučnog mosta", piše Blic.

Osim prepoznatljive siluete tramvajskog mosta, koji sada ima svega dve saobraćajne i jednu pešačku traku, novi most biće potpuno drugačiji. Naime, u oba smera postojaće po dve saobraćajne trake, desna širine 3,5 metara i leva pola metra uža. Uz to, u sredini mosta će biti postavljena i dva šinska koloseka, koji moraju da posluže bilo za tramvajski, bilo za metro saobraćaj.

Foto: sybvanbreda.com Foto: sybvanbreda.com

Mesta na mostu biće i za biciklističke, pešačke i servisne staze, a njihove dimenzije moraju da budu u skladu sa propisima.

Beograđani su već bili u prilici da u javnosti vide jednu od verzija budućeg mosta, na kojoj se jasno vidi da tramvajski (metro) i drumski prevoz prolaze jednim, a pešaci i biciklisti drugim nivoom. Upravo taj uzdignuti nivo bio bi prava atrakcija - šetalište i biciklističke staze ispod lučne konstrukcije okružene zelenilom. Međutim, to je samo jedna od mogućnosti koja je data u konkursnoj dokumentaciji.

Autori radova imaće priliku da puste mašti na volju i upuste se u ovaj zahtevan projekat. Najbolji rad biće nagrađen sa milion i po dinara, drugonagrađeni dobiće milion, treći 600.000 dinara, a još dva biće otkupljena za 200.000 dinara.

Foto: sybvanbreda.com Foto: sybvanbreda.com

Kada će novi (stari) most, međutim, biti završen, veliko je pitanje, pošto se već kasni sa zacrtanom dinamikom.

Prema planu Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju, koji je obelodanjen prošle godine, još u februaru je trebalo da se krene sa projektovanjem, za avgust 2017. je bilo planirano raspisivanje tendera za izvođenje radova, polovinom 2018. otvaranje gradilišta, a sve bi trebalo da bude gotovo krajem 2019. godine.

Foto: sybvanbreda.com Foto: sybvanbreda.com

Most je sagrađen za vreme okupacije 1942. pa su ga Nemci zvali Most princa Eugena, a naši - Nemački most.

U oktobru 1944. učitelj Miladin Zarić spasao je most da ga nacisti ne miniraju, pa je postojala ideja da ponese ime po njemu, mada je u narodu poznat i kao Tramvajski most, jer od 1984. po njemu idu tramvaji.

Foto: sybvanbreda.com Foto: sybvanbreda.com

Kao i kod Mosta na Adi i u Bulevaru kralja Aleksandra, i kod gradnje „novog-starog savskog mosta” postavilo se pitanje treba li da njime prolazi tramvaj ili metro. Međutim, suštinska razlika tu ne postoji ukoliko se u obzir uzima laki metro, jer se u oba slučaja kao prevozno sredstvo koriste - tramvaji.

Slike koje su proteklih godina isplivale u javnost, kao moguće varijante budućeg izgleda Starog savskog mosta, delo su holandskog arhitektonskog studija „Syb van Breda“. Upravo je njihova ideja bio most na dva nivoa, gde bi gornji koristili pešaci i biciklisti, a donji bi bio za saobraćaj, pa su ga nazvali i Savski most plus.

Daljinac baner

(Telegraf.rs / Izvor: sybvanbreda.com)

Video: Petra je prevremeno rođena beba: Na rođenju imala je svega 680 grama i 33 centimetra

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Miki

    16. maj 2017 | 19:50

    Sramota. Mostovi se nikada ne ruse. Ostaju a grade se novi. Naredili Arapi pa mora se. Kad smo i gace prodali.

  • Daca Petrovic

    16. maj 2017 | 22:41

    Nemojte da ga bacate donesite ga u Svilajnac nas je katastrofa .

  • Goran

    17. maj 2017 | 09:47

    Значи...заборавићемо целу нашу историју!!!...сада је јасно зашто мост није добио име по његовом спасиоцу!!!...а ви,које не занима историја упитајте се да ли је иједан мост из Другог светског рата срушен у Холандији,Белгији,Француској...земљама које држе до своје историје и не стиде је се...СРАМОТА!!!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA