Haštag napunio 10 godina: Ovako je sve počelo!
Oznaka haštag (hashtag) na društvenim mrežama danas je zvanično napunila deset godina.
Pogledajte sve Facebook prečice na tastaturi!
Prvi haštag objavljen je 23. avgusta 2007. godine od strane Krisa Mesine koji je i tvorac ovog znaka. On je ideju za haštagove pronašao dok je pokušavao da osmisli način kako da grupa ljudi lakše komunicira na Twitteru, piše "The Next Web".
how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?— ⌗ChrisMessina (@chrismessina) August 23, 2007
Twitter je na drastičan način promenio način na koji brendovi komuniciraju sa potrošačima. U današnje vreme potrošači samo jednim tvitom mogu da se povežu sa brendom koji izaberu. S druge strane, brendovi su brzo razumeli snagu haštagova i izgradili zajednice na Twitteru i kreirali načine da se povežu da njima.
Jedan od boljih primera je Coca Cola. Ova kompanija je prvi brend koji je lansirao Twitter emotikon uz haštag #ShareaCoke, a svojim korisnicima Twittera je omogućila da postave rekord u kampanji World's Largerst Cheers kroz kreativnu upotrebu haštagova na Tviteru.
It's the cheers heard around the world! Tweet with #ShareaCoke to set a record for World’s Largest Twitter "Cheers!” pic.twitter.com/liGFMGofpJ— Coca-Cola (@CocaCola) September 17, 2015
Twitter je mesto na kojem ljudi mogu da zajedno da promene svet, kao što je to slučaj sa haštagom #BlackLivesMatter. Međutim, kampanja koja je možda i najviše urodila plodom bila je kampanja kozmetičke kuće Dove #SpeakBeautiful koja je lansirana tokom dodele Oskara 2015. godine. Naime, kampanja je imala za cilj da umanji negativne konverzacije o izgledu dama na crvenom tepuhu. Rezultati su bili zapanjujući – 30 odsto manje negativnih konverzacija na internetu na ovu temu i 69 odsto pozitivnijih u odnosu na dodelu Oskara 2014. godine.
Haštagovi su vrlo brzo prihvaćeni od strane korisnika i postali su deo mejnstrim kulture.
Mesina sigurno nije mogao ni da pretpostavi koliko će haštagovi postati popularni i da će postati sastavni deo svih društvenih mreža današnjice.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.