Ova igrica je zaludela svet jer vam daje pravi novac i uči važne lekcije o marketingu
Među zagledanima u telefone oko vas sigurno postoje i neki koji igraju HQ, novu mobilnu igricu sa novčanim nagradama. U pitanju je igrica koju su krerali tvorci platforme „Vine“. U avgustu 2017. godine je postala dostupna za iOS, a u januaru 2018. za Android i od tada je postala ogroman hit širom sveta. Toliko je veliki viralni hit da je već 7. januara imala milion igrača.
Evo na kojoj tačno temperaturi će vam crći baterija i telefon
Igricu HQ, ili kako se drugačije zove – HQ Trivia, igraju hiljade ljudi širom sveta uživo u realnom vremenu. Ali ono što ovu igricu čini zanimljivom za one koji se bave marketingom jeste njena nagla popularnost. Kako je ova igrica uspela za relativno kratko vreme da postane viralni hit, što je san gotovo svakoga ko se bavi marketingom?
Kao odgovor na ovo pitanje, sledi pet lekcija koje možete da naučite iz uspeha ove igre.
1. Mali podsticaji mogu da imaju veliki uticaj
Ako postoji jedna stvar koja se može naučiti iz uspeha HQ-a, to je činjenica da će ljudi učiniti skoro bilo šta za šansu da dobiju novac – bez obzira na to koliko je mala suma novca u pitanju.
Džekpot HQ-a je obično 2.000 dolara, a deli se između svih koji pravilno odgovore na svih 12 pitanja. Činjenica je da nijedan igrač neće postati bogat igrajući HQ, ali šansa da osvoji novac je dovoljna da navede stotine hiljada ljudi da igraju ovu igru svakog dana.
Koliko je igrica popularna svedoči i činjenica da na Jutjubu možete da pronađete klipove koji pokazuju reakcije igrača HQ-a kada osvoje nagrade (koje su često manje i od deset dolara). Igra je takođe napravljena za dosta široku publiku, jer se u njoj postavljaju pitanja koja spadaju u razne oblasti, od sporta do geografije, pružajući svima priliku da daju tačan odgovor.
Dok planirate sledeću marketinšku kampanju, strateški razmislite o tome da li imate sadržaj koji je važan za vašu ciljanu publiku.
2. Usredsredite se na ono što čini vaš sadržaj deljivim
Motivacija ciljane publike za interakciju s vašom marketinškom kampanjom je važna, ali je još važnije da ih inspirišete da dele vaš sadržaj.
Korisnici aplikacije HQ mogu da zarade dodatne „živote" ako se novi igrači prijavljuju koristeći njihov takozvani referalni kod, odnosno ako su do igre došli po preporuci.
Kada budete planirali sledeću marketinšku kampanju, pažljivo razmislite o tome šta bi je to učinilo dostojnom deljenja i preporuke. Postavite sebi pitanja poput sledećih. Da li kampanja budi emocije? Da li navodi ljude da je dele, jer se tako osećaju kao da su jedna od prvih osoba koje prate novi trend?
Uradite sve što možete da uključite mogućnost deljenja. Ovo je jedan od najvažnijih elemenata viralnog marketinga.
3. Prihvatite svoje greške
Deo šarma koji nosi HQ krije se i u inspirativnoj posvećenosti domaćina Skota Rogovskog, koji se vrlo šarmantno nosi sa zabunama, greškama i stidom.
Možda zbog brzog rasta popularnosti, aplikacija redovno ima problema u direktnom prenosu uživo – pitanja se ne prikazuju pravilno, ili postoji kašnjenje u pokretanju igre. Ipak, dok postoje ovi problemi, Rogovski pleni svojim vicevima i šalama.
Sasvim je u redu da želite da sve bude savršeno. Istina je da problemi mogu da se pojave, čak i kada mislite da ste uradili sve kako treba. Mnogo je važnije da budete spremni da se nosite sa problemima nego da tražite krivce ili da se obeshrabrujete.
4. Razmislite o vremenu
HQ ide uživo u 15:00 i 21:00 časova svakog dana po vremenu istočne obale SAD (što je 21:00 i 03:00 u Srbiji). Pošto je ova igrica bila pre svega namenjena američkom tržištu, vreme je planirano veoma pažljivo za ljude u SAD.
Za igrače sa istočne obale, to je vreme u kome se obično pravi 15-minutna popodnevna pauza u radnom vremenu, dok je za igrače sa zapadne obale to vreme pauze za ručak. Večernji termin igre je pogodan jer je to vreme u kome se ljudi opuštaju i završavaju svoj dan.
Bez obzira na to da li postavljate tvit ili dostavljate važnu kampanju putem imejla, pažljivo i strateški razmišljajte o tome kada objavljujete svoj sadržaj. Treba napomenuti i da igra nije dostupna u svakom trenutku. Igrači moraju da ostave ono što rade i igraju kada je igra uključena, ili će propustiti priliku do sledećeg puta.
U iščekivanju ima nečeg neodoljivog, pa razmislite i o tome kako biste ovo mogli da prenesete u svoje kampanje.
5. Ne potcenjujte moć video-snimaka
Medijum kroz koji se isporučuje HQ – video-materijal – obavezan je i u marketingu u 2018. godini. Ako vaša marketinška strategija ne uključuje neki element video-marketinga, propustićete priliku da direktno uključite svoju publiku u kampanju na moćan način.
Stvaranje proizvoda ili kampanje koja će postati viralni retko je pitanje „sreće“ ili „slučaja”. To je pitanje nauke i kvaliteta rada. Ako budete čekali na slučaj ili sudbinu, vaše kampanje mogu zauvek da ostanu neuspešne. Zato, ukoliko želite da postanete uspešan marketinški stručnjak, potrebna su vam konkretna znanja i veštine. Danas ih možete steći i putem specijalizovanih edukativnih programa, koji su dostupni i kod nas.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Plavi patlidzan
Necu igrat sigurno
Podelite komentar
Aleksandar
Igra he sigurno dobra kako da je skinem
Podelite komentar