Gejming industrija već sada zarađuje duplo više od muzičke i filmske zajedno, a gejmeri će uskoro i na Olimpijadu
Gejming industrija je jedna od najprofitabilnijih u svetu i u prošloj godini zaradila je preko 100 milijardi dolara.
Najmoćnija konzola na svetu je stigla: Microsoft lansirao Xbox One X!
Poređenja radi, filmska i muzička industrija zajedno su zaradile upola manje, tačnije oko 55 milijardi.
Ako se pitate kako je to moguće, evo vam odgovora. Call of Duty, jedna od najpopularnijih pucačina u poslednjoj deceniji, čiji najnoviji nastavak igrače vraća u doba Drugog svetskog rata, izašla je početkom meseca i samo u prva tri dana prodaje zaradila više od 500 miliona evra.
Kada čujete te vrtoglave brojke, ne treba da vas čudi kako su video-igre mnogima odavno prestale da budu samo hobi.
Nekoliko profesionalnih gejmera u svojoj karijeri su već zaradili više od dva miliona dolara. Stotine drugih zarađuju na desetine hiljada dolara mesečno. Da bi to mogli, većina profesionalnih ekipa živi zajedno u istoj kući, trenira osam do 12 sati na dan, uz svakodnevno komuniciranje sa svojim fanovima. A njih je stvarno puno. Trenutno profesionalni svet video-igara aktivno prati gotovo 400 miliona ljudi.
Reč je većinom o publici mlađoj od 30 godina, koja uz današnju tehnologiju ne propušta nijedno veliko takmičenje. Primera radi, prošle godine samo u SAD-u finale jedne od najpopularnijih igara League of Legends putem interneta je pratilo čak 36 miliona ljudi. Poređenja radi, finale NBA lige između Clevelanda i Golden Statea pratilo je pet miliona ljudi manje.
Svet video-igrica tu ne planira da stane. Naime, procene kažu kako će broj njegove publike i dalje nezaustavljivo rasti i to u tolikoj meri da bi uskoro takozvani E-sport mogao da postane olimpijski sport.
Organizatori Olimpijskih igara koje će se 2024. održati u Parizu najavili su da će razgovarati s Olimpijskim odborom o mogućnosti uvođenja video-igara u olimpijski program.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.