Kako da pristupite web dizajnu u 2019. godini? Pokušajte ovako

 ≫ 
  • 0

Pre samo nekoliko godina sfera web dizajna nije bila mnogo razvijena. Ali stvari su se brzo menjale: Internet je postao poslovno okruženje u svim mogućim nišama i dizajn je morao da se  prolagodi potrebama. Pojavili su se novi alati, novi pokreti i pogledi. Digitalni dizajn se uzdigao skoro do nivoa umetnosti i kao da su predmeti sa platna prešli na ekrane.

„Jedinstveni identitet brenda postao je izuzetno važan. Što je jedinstveniji i zanimljiviji, to će brend imati veći uspeh“, kaže Ketrin Živanova, dizajnerka u kompaniji Maven Ecommerce.

Evo nekoliko aspekata web dizajna za koje ona smatra da će biti važni u 2019 godini… i kako da ih koristite.

Slike iz života za izgradnju poverenja

Foto: Pixabay.com

Iako smo u prošlosti mogli da zanemarimo kvalitet slika, sada je situacija drugačija. Slike visokokvalitetne rezolucije svaki kupac vidi kao dobar znak. Mozak dobija signal da određenom resursu može da veruje i da je proizvod nov. Zato dizajneri naglašavaju važnost upotrebe kvalitetnih slika sa visokom rezolucijom. Ovaj pristup ne samo da stvara poverenje, već se klijent bukvalno zaljubljuje u proizvod kroz slike.

Statički elementi će skoro nestati

Sve zavisi od vrste kompanije za koju radite dizajn, kao i od vrste proizvoda, odnosno usluga i broja predmeta koji su u ponudi. Ako se prodaje jedna stavka, morate da usmerite sve svoje napore da je predstavite u najboljem svetlu. Animacija je dobar način za to, a koristi se za različite svrhe:

- da privučete pažnju posetilaca,

- da postane neodvojivi interaktivni element,

- da biste uputili uputstva korisniku kako da se kreće po web sajtu.

Ali sve je u nijansama. Neki web sajtovi i dizajneri je previše upotrebljavaju. Oni stavljaju animaciju svuda, gde god je to moguće, pogrešno pretpostavljajući da će to zabaviti kupca.

Naprotiv. U ovom slučaju, animacija ih zbunjuje i dovodi do visoke stope napuštanja stranice, jer je teško doći do odredišta. Masivni i prekomerni elementi animacije ponekad su neprikladni. Svaki element na web sajtu treba da bude lociran na odgovarajući način i pokaže kupcu kako može brzo i lako kupovati.

Ketrin smatra da će statičnih elemenata u budućnosti biti sve manje.

Igra boja i gradijenti

Foto: Pixabay.com

Uvek će biti onih koji cene postulate „stare škole“. Na sreću, biti klasičan nije uvek greška. Primera radi, u redu je kada konzervativniji poslodavci biraju mirnije i neutralnije boje, iako ih dizajneri, očajni zbog tih izbora, mole da promene svoje mišljenje. Sve više vlasnika preduzeća primenjuje svetle boje u okviru svog brenda identiteta.

Ipak, sve zavisi od toga za koga radite, šta oni rade i ko je njihova ciljna publika. Mlađa generacija zahteva sjajne i hrabre odluke. Oni koji se brzo prilagođavaju zahtevima kupaca uvek pobeđuju, smatra Živanova i savetuje da se ova činjenica ne sme prenebregnuti u budućnosti.

Prilagođene ikone i jedinstvene ilustracije

Da bi se kreirale ilustracije, potrebno je dosta vremena. Ponekad može da vam se učini da ne radite digitalni dizajn, već da slikate četkicom.

Korišćenje ilustracija, prema mišljenju Živanove, predstavlja dobru odluku.

„To je kreativan pristup i sigurno izaziva interesovanje. Ali ne bih preporučila korišćenje ilustracija ljudi ako želite da stvarate snažnu emocionalnu vezu sa klijentom. Zašto? Ljudi vole da znaju ko stoji iza brenda. Znate li šta će se desiti ako se sakrijete iza ilustracije bez emocija i bez lica? Ništa. Ali uvek je na vama da odlučite“, dodaje ona.

Izuzetno fleksibilne pozadine

Foto: Pixabay.com

Pokret je relativno nov trend u web dizajnu i neće postati manje popularan u 2019. godini.

Kako se video-snimak smatra jednim od najefikasnijih formata sadržaja, pokret se koristi češće nego ikada. Naročito kao pozadina na početnoj stranici. To često može da bude apstraktna slika, video-materijal o proizvodu ili prikaz toga kako pružate uslugu klijentima.

„Bićete dvostruki pobednik ako prikažete svoj tim na ovom video-snimku“, kaže Živanova. Transparentnost brenda ima kao rezultat poverenje i dugoročno dobre odnose sa klijentima. Ali ona savetuje da budete pažljivi.

„Teški“ elementi na vašoj web stranici imaju za rezultat sporije učitavanje. Sporo učitavanje vodi ka gubitku kupaca, što je naročito slučaj kada kupuju koristeći mobilne uređaje.

Web dizajn je oblast koja se razvija veoma brzo svakog meseca. Zbog toga je važno da dizajneri budu svesni najnovijih trendova, nauče nove tehnike i alate i umeju da ih primenjuju u praksi. Dizajn je savršena prilika za svakog vlasnika firme da se izdvoji u odnosu na konkurenciju i da ponudi najbolje korisničko iskustvo svojim kupcima. A to je ujedno i razlog zašto su dobri dizajneri sve traženiji.

Ako želite da postanete stručnjak u web dizajnu, danas to možete najbrže da postignete putem edukativnih programa. Ali obratite pažnju, da biste bili spremni za posao, obuka zasnovana na realnim projektima mora da traje najmanje 12 meseci. Više o takvim obukama kod nas možete da saznate na ovom linku.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA