Stvari koje nijedan web dizajner sebi ne bi smeo da dozvoli

 ≫ 
  • 0

Više nego ikada pre web sajtovi su postali prostor za povezivanje između brendova  i potencijalnih korisnika, odnosno kupaca. Pošto interakcija licem u lice nije uvek moguća, kredibilitet i veza moraju da se uspostave na druge načine.

7 važnih tačaka za kreiranje uspešnog web sajta. Pratite ih!

Najbolji sajtovi ili aplikacije pružaju korisnicima jednostavnu navigaciju, omogućuju im stvaranje ličnije veze i pružaju prijatne vizuelne sadržaje, ali mnogim web sajtovima upravo navedeno i dalje nedostaje.

Ovo su neke od najčešćih grešaka u web dizajnu i neki od načina da ih izbegnete.

Naporni fontovi

Foto: pixabay.com

„Neki web dizajneri kao da funkcionišu pod pretpostavkom da će im ponestati prostora. Sve informacije pakuju pomoću malih fontova“, navodi Kit Šilds, CEO kompanije „Designli“. „Ovo opterećuje korisnike i navodi ih da napuste web sajt.“

On objašnjava da veliki komadi teksta stvaraju fenomen pod nazivom „TL; DR“, što su skraćenice za „Previše dugo“ (too long) i „Ne čitati" (don’t read). Korisnici interneta imaju beskrajne mogućnosti kada je u pitanju sadržaj koji će koristiti, a vaš zadatak kao web dizajnera jeste da ih efikasno angažujete. Evo nekoliko Šildovih saveta kako možete da izbegnete da vaš sajt korisnici obeleže kao „TL; DR":

Umesto da sve moguće informacije stavite na početnu stranicu, razmislite o tome šta različiti korisnici mogu da traže i odvojite te informacije na pojedinačne stranice koje su  povezane pomoću jednostavnog menija za navigaciju.Kada je moguće, koristite crtice ili numerisane liste umesto pasusa da biste kreirali sadržaj koji se lakše skenira pogledom.Povećajte slova. Ako je na stranici sadržaj koji ih angažuje i zanima, korisnici su spremni da skroluju koliko god treba. Zato, slobodno iskoristite prostor.

Loša fotografija

Foto: Profimedia, Alamy

Postoji nekoliko načina na koje slike na vašem web sajtu mogu da oštete kredibilitet kompanije. Kičaste i „klip-art" animacije i grafike govore korisnicima da ste dizajnirali svoju web stanicu krajem devedesetih godina (ovo posebno važi za bilo koju sliku sa velikim belim kvadratom u pozadini). Isto važi i za loše foto-šopirane slike, slike sa niskom rezolucijom i neuverljive generičke („stock“) fotografije.

Koristite autentične, visokokvalitetne slike kad god je to moguće. Ozbiljni DSLR foto-aparati se sada mogu lako pronaći, a čak i pametni telefoni često mogu da snimaju slike visoke rezolucije.Koristite slike svrsishodno i iskreno. Nekvalitetne fotografije su jednako loše koliko i isprazan tekst. Jedna značajna i privlačna fotografija je uvek bolja od gomile loših slika.Personalizovane, ručno rađene ilustracije mogu da kreiraju jaču vezu sa korisnicima i učine da se osećaju „kao kod kuće“. Ako posedujete veštine i talenat za crtanje, ovo može da bude odličan dodatak za vaš web sajt.

Neskalabilnost

Foto: Pixabay.com

Na većini svetskih tržišta, mobilni uređaji su primarni za pregledanje web stranica. Prema procenama „SmartInsights“, to je između 60 i 70 posto korisnika. Na tržištima u razvoju kao što je Indonezija, u pitanju je više od 90 posto. Pa ipak, na mnogim web sajtovima je i dalje gotovo nemoguće snaći se kada im se pristupa preko mobilnog uređaja.

Ako više od 60 odsto vaših korisnika ne može lako da se kreće kroz vašu web stranicu, izgubićete ih i oni će otići na prvi sledeći sajt koji su našli na Googleu. Čak i ako je vaša web stranica korisna, ali je na njoj teško snaći se, rizikujete da izgubite posetioce.

Ipak, postoji jednostavan način da to popravite. Primera radi, WordPress nudi jednostavna rešenja, to jest šablone za web sajtove koji su jeftini i jednostavni za korišćenje. Ovi šabloni ne samo da automatski prilagođavaju vaš sajt za različite veličine ekrana, već imaju i dodatnu prednost. Oni vam pružaju pristup celom svetu aplikacija i pozadina koji se mogu uključiti na vašu web stranicu.

Zbunjujući  raspored elemenata

Foto-ilustracija: Foter/Jürg

Dobar web sajt je web sajt koji je namenjen korisnicima. Ako su vaši korisnici obavezni da otvore deset različitih stranica da bi pronašli ono što traže, neće se vraćati na vaš web sajt.

„Ma koliko da su tehnologija i dizajn napredovali i dalje nailazimo na web sajtove koji kao da zakopavaju važne informacije na samo dno stranice ili na nedostupna područja, gde treba napraviti više koraka da bi im se pristupilo”, ističe Šild.

Vaš sadržaj treba da bude što lakše dostupan. Evo kako da to i postignete

Odlični web sajtovi često imaju tri menija, jedan na vrhu, jedan sa strane i treći koji korisnici mogu otvoriti pritiskom na „otvori“. Uradite sve što je potrebno da organizovano smestite što je moguće više relevantnih informacija na početnoj stranici.Prvo nove stvari. Na dinamičnom web sajtu se uvek dodaje i poboljšava sadržaj. Novosti treba da budu u središtu pažnje. Početna stranica na blogu je odličan način da najnoviji i inovativni sadržaj predstavite korisnicima pre nego što počnu da klikću naokolo.

Da sumiramo: imajte u vidu potrebe korisnika, mobilne uređaje, stvarajte čiste stranice, sa jasnom i lakom navigacijom, izbegavajte nepotrebne aplikacije i na dobrom ste putu da stvarate odlične web stranice.

Ako želite da postanete stručnjak u web dizajnu, danas to možete da postignete i putem edukativnih programa. Ali obratite pažnju: praksa je pokazala sledeće: da biste bili spremni za posao, obuka mora da traje najmanje 12 meseci. Više o takvim obukama kod nas možete da saznate na ovom linku.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA