Ovo su četiri smera kojima će ove godine krenuti razvoj mobilnih aplikacija

 ≫ 
  • 2

Sada, kada je 2017. godina iza nas, možemo da napravimo presek i kažemo da je u periodu koji je iza nas korišćenje mobilnih telefona daleko prevazišlo računare.

Za ovu priliku, pokušali smo da saznamo kakav nas to napredak u dizajnu aplikacija čeka u narednom periodu.

Nevidljive funkcionalnosti i glasovne komande

Sve je veći broj ljudi koji koristi digitalne asistente kao što su Siri ili Kortana (na telefonima sa operativnim sistemima Windows). Programeri i dizajneri zato počinju sve više da kreiraju programe kojima ćemo moći da upravljamo isključivo glasom, bez potrebe za prevlačenjem prstiju po ekranu.

Institut Gartner uradio je istraživanje koje upućuje na to da će više od 30% korišćenja tehnologije u 2018. godini biti ostvareno kroz konverzaciju. Za početak, verovatno će obe opcije biti omogućene, ali sačekaćemo, pa ćemo videti šta nas još čeka.

Prilagodljivost korisniku

Foto: pixabay.com

Ovaj trend je direktno povezan sa tim kako je psihologija prosečnog korisnika promenjena usled tehnološkog napretka. Postali smo „razmaženi” tako da gotovo svako od nas očekuje sebi prilagođeno iskustvo prilikom korišćenja mobilnih telefona ili drugih sprava (gedžeta).

To znači da će se aplikacije za interfejs kreirati tako da u svakom trenutku budu prilagodljive i da svaka osoba može da kreira izgled, raspored opcija i funkcionalnosti onako kako njemu, odnosno njoj najviše odgovara.

Višeslojno iskustvo korisnika

Ako niste čuli za Internet stvari (IoT), to ne znači da već niste deo njega.

Dovoljno je da imate dva uređaja u svom stanu ili kancelariji koja su umrežena. Napredniji korisnici imaće i pametne televizore, mobilne telefone povezane sa računarom, klima-uređaje kojima može da se upravlja putem aplikacije, pa čak i zvučnike koji se mogu povezati na gotovo svaki uređaj, gedžet, koji je na istoj mreži bežičnog interneta.

To znači da će kompletan dizajn, kao i kod aplikacija koje su u izradi za sledeću godinu, morati da se prilagodi upravo ovom trendu tako da korisniku bude olakšano korišćenje svih ovih kanala komunikacije istovremeno.

Foto: Pixabay.com

Snažnije boje

Proizvesti dovoljno jaku reakciju kod korisnika zbog koje će on nakon testiranja poželeti da koristi vašu aplikaciju, a da ne govorimo o njegovoj nameri da je preporuči nekome – nije lako. Zato se na njega mora uticati na sve načine, pa čak i intenzitetom boja. Istraživanja pokazuju da će dopadljivost boja u budućnosti često presuditi u borbi između dva konkurenta sa sličnim karakteristikama.

Naučite kako!

Ako želite da budete deo ovog uzbudljivog sveta, ne gubite vreme na kratke kurseve. Disciplinujte se i izdvojte bar godinu dana da naučite sve što je potrebno da biste kreirali svoju prvu aplikaciju koju će ljudi rado koristiti. Sada znate šta je to što se od vas očekuje, ostalo je još samo da naučite kako sva ta znanja da primenite u praksi.

Zato upišite obuku za razvoj mobilnih aplikacija i ne brinite o tome da li ćete moći da nađete posao. Upravo je ovo struka koja se razvija velikom brzinom. Sva istraživanja potvrđuju da se gotovo kompletan digitalni svet seli upravo na dlan ruke.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA