Evo u čemu je najveći problem sa CAR:GO aplikacijom i zašto će možda biti zabranjena u Srbiji

 
 ≫ 
  • 59

Objašnjenje koje treba da pročita svako koga zanima u čemu je problem sa CAR:GO aplikacijom

Taksisti su danas u Beogradu napravili pravi haos, a razlog potpunog zastoja jesu njihovi zahtevi da se zabrani rad aplikacije CAR:GO.

U pitanju je servis koji nudi taksi usluge, ali po znatnoj nižoj ceni i sve se završava putem aplikacije.

Taksisti postigli dogovor sa Vladom, prekidaju štrajk!

Sa taksistima se slaže i Ministarstvo saobraćaja, građevniarstva i infrastrukture koje tvrdi da ova aplikacija protiv zakonito nudi obavljanje taksi delatnosti.

Zbog svega toga, vesti su poslednjih dana prepuna brojnih informacija koje idu u prilog, ili protiv, ovoj aplikaciji.

Usled sve te zabune, pokušali smo da nađemo najbolje objašnjenje za celu CAR:GO situaciju - i uspeli u tome.

Foto: Promo

IT stručnjak, Dejan Milošević, je na poslovnoj mreži LinkedIn ponudio najbolje obaveštenje situacije u kojoj, sudeći po današnjem danu, najviše pate Beograđani.

Nadamo se da smo barem malo uspeli da vam pomognemo da shvatite o čemu se tačno radi:

- O čemu se zapravo radi o kompletnoj zabuni koja se tiče CAR:GO, UBER-a i ostalih sharing economy aplikacija koje se sve više pojavljuju ali ih sve vise država i zabranjuje.

Radi se o elementarnoj razlici kako funkcioniše Američka ekonomija i svest i kako funkcioniše Evropska i Azijska ekonomija i svest.

U Americi je sasvim normalna stvar da šta god da radite i prihodujete vi uredno prijavite sav vaš dohodak i ukoliko tamo pokušate da utajite porez idete na dugačak odmor i na sviranje klavira i jednostavno stvorena je svest koja bez nenormalne kontrole kao kod nas ( ugostiteljski objekti na primer ) uredno plaćaju porez na svaki ostvaren prihod. To ovde ne funkcioniše tako i ovde postoji jedina mogućnost da stvari budu debelo regulisane. Šta se sada dalje dešava - UBER I CAR:GO su samo kanali promocije, i tamo se pordrazumeva da će vozač platiti porez i uzeti neophodne licence za prevoz putnika dok se ovde to ne podrazumeva, ovde narod to shvata ja počnem da radim za CAR:GO i to je to, i vozači CAR:GO de facto krše zakone i propise nemajući licence taksimetre i neophodne prijave i taksisti su apsolutno upravu.

1: To što oni umesto da idu preko bazne stanice klijente dobavljaju preko aplikacije ih ne oslobađa nikakve odgovornosti prema zakonu? Pa neka udruženja čak i imaju svoje aplikacije za naručivanje vozila koje funkcionišu po istom ili sličnom principu.

Foto: Promo

E sad, javljaju se neki novi klinci, milenijalci, hajperi, programeri i bune se kako je država protiv novih tehnologija. To apsolutno nije tačno, država je samo protiv kršenja zakona i nema ništa protiv nikakvih kanala marketinga ili pravljenja biznisa samo ukoliko se sve poštuje kako je propisano, međutim neki novi klinci, milenijalci, hajperi i programeri koji imaju neverovatan prkos prema zakonu i državi misle da je to što se njihove aplikacije dešavaju preko interneta da ih to oslobađa svake odgovornosti, i šta smo dobili?

Ne bih rekao da su ostali u scope-u Limo servisa već da su i zašli u javni prevoz putnika na malim razdaljinama. To što bi oni hteli da rade po zakonoma iz drugog sektora ne znači da to može tako i da je legitimno. Svakako, tumačenje je već dalo ministarstvo sabracaja i rekli su da CAR:GO ako hoće da posluje mora da posluje po istim pravilima kao i taxi udruzenja.

2: Dobili smo sukob na društvenim mrežama oko štrajka taksista koji su APSOLUTNO U PRAVU, i apsolutno se radi o kršenju zakona i nelojalnoj konkurenciji, međutim sa tim nema veze CAR:GO, i sada će država zabraniti CAR:GO što je problem jer nisu oni ti koji krše zakon, krše zakon individualni vozači koji nemaju licence i klijente nabavljaju preko CAR:GO, a da ponovim to što ih nabave preko CAR:GO je isto kao da su ih nabavili i preko Facebook stranice ili bilo kog drugog kanala marketinga, i NE OSLOBAĐA IH ODGOVORNOSTI I ZAKONA I PROPISA.

Problem je što niko ne objašnjava suštinu problema i stvarno ćemo dobiti situaciju u kojoj će UBER i CAR:GO nedužni biti zabranjeni, a vozači koji su radili na crno i kršili zakon će se izvući bez posledica, samo zato što se niko ne bavi suštinom problema i na štrajk taksista se gleda kao da su taksisti protiv UBER-a, i CAR:GO-a a to nije istina, oni su protiv DIVLJIH VOZAČA.

Neka svi vozači UBER-a i CAR:GO-a uzmu lepo taksimetre i licence kao i sva ostala udruženja i problema naravno neće biti.

3: Evo kako je pomoćnik ministra saobraćaja to lepo objasnio:

Foto: Promo

Što se tiče aplikacije "Car.go", Stojanović je kazao da niko ko digitalnom aplikacijom povezuje korisnike taksi usluga ne može da radi ako nema taksi dozvolu. Na pitanje kako "Uber" po istom principu funkcioniše u Hrvatskoj, pomoćnik ministra je kazao:

"Nas ne interesuje kako funkcioniše Uber u Hrvatskoj”.

I šta ćemo dobiti ponavljam više puta?

Dobićemo da aplikacije budu zabranjene i da država Srbija prema razvoju tehnologija dobije odbrambeni stav. CAR:GO treba zabraniti vozačima da pristupe bez licence, firme i taksimetra i završena priča.

VIDEO: Najbolje fitnes aplikacije

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dejan

    10. maj 2018 | 16:48

    Ne treba zabranjivati aplikaciju...svaka cast izuzecima ali vecina taksista su prevaranti.

  • Ja

    10. maj 2018 | 21:27

    Ja sam programer i ovo je najveca glupost koju sam cuo ikada. Ako dodjem u Beograd i iznajmim limunzinu i vozaca. DA LI TAJ VOZAC IMA TAKSI DOZVOLU ? Odgovoricu ja - nema. Car go je APLIKACIJA koja povezuje ljude koji imaju firme koje se bave prevozom ljudi sa klijentima uz to dobijamo i preciznost ko nas vozi, gde i koliko ce to da nas kosta. U suprotnom taksi vozaci mogu da vas voze kako god hoce i da naplate visestruko, sto mom kolegi programeru uopste nije bitno koliko vidim. U kapitalizmu najbitnije je da je musterija zadovoljna, ako nije zadovoljna ona ide kod drugog a ovde je cist monopol taksista.

  • Strucnjak

    10. maj 2018 | 17:11

    Moze jedno pitanje zasto taksisti ne izdaju fiskalne racune

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA