Konkurišete za posao? Evo šta treba da izbrišete iz poslovne biografije – zauvek
Neka istraživanja pokazuju da poslodavci svakom CV-ju pri prvoj selekciji kandidata posvete šest sekundi. Nema razloga da to vreme protraćite.
Zamislite: pojavljuje se oglas za posao iz vaših snova. Odlučujete da se odmah prijavite. Pogledate svoj CV i odjednom vam je savršeno jasno šta poslodavac želi i vi na baš takav način organizujete svoju radnu biografiju. Poslodavac uzima vaš rezime i momentalno vas poziva telefonom i kaže da je konkurs završen jer – vi ste taj!
Sve je idealno, sem činjenice da se ovo nikada nije zaista i desilo.
Zato je neophodno poslovnu biografiju delimično ili potpuno promeniti pri svakom novom prijavljivanju za određenu poziciju. Šta to znači? Znači da s vremenom određeni podaci gube na značaju i da treba da ih izbacite. Ali kako kada su vam svi podjednako dragi? Krenite redom.
Cilj prijavljivanja
Zapravo, to ste već napisali, u naslovu imejla. Zašto biste ponavljali?
Nerelevantno iskustvo
Poslovi u lokalnom kafiću tokom studiranja, volontiranje na sajmu automobila… Zadržite samo ono što će vas prikazati u najboljem svetlu ili indirektno ukazati na dodatna znanja koja imate.
Lični detalji
Bračni status, veroispovest, deca – poslodavce ovo ne bi trebalo da interesuje. Uvek ćete imati priliku da to naknadno predstavite (ako bude potrebe).
Adresa
Nekada je ovaj podatak bio neophodan, ali danas se smatra prevaziđenim (ne zanemarujte ni bezbednost). Ključni su broj mobilnog telefona i imejl.
Hobiji
Iskreno, koliko god vaše slobodne aktivnosti bile zabavne, to nikoga ne zanima, u najmanju ruku, pre nego što sazna vaše sposobnosti i iskustvo.
Gnusne laži
Ne izmišljajte da ste osvojili neke nagrade ili da ste bili rukovodilac u prethodnoj kompaniji. Sve se vrlo lako proveri.
Previše teksta
Setite se pravila o šest sekundi s početka.
Reference
Ako ih budući poslodavac želi, tražiće ih od vas. Nema potrebe da prostor u biografiji unapred trošite na to.
Loše formatiranje
Izgled CV-ja je važan koliko i sadržaj. Izaberite način koji omogućava da se podaci što lakše čitaju. I kada izaberete, budite dosledni.
Lične zamenice
Poslovna biografija treba da pruža objektivne podatke – činjenice – i podrazumeva da se sve odnosi na vas.
Nepotrebne reči
Na primer, „broj telefona” ispred broja telefona. Izbacite sve što se podrazumeva.
Poslovni žargon prethodne kompanije
Svaka kompanija ima svoju internu, odomaćenu terminologiju – „jpeg” ili „džej-peg”, „poslovnica” ili „ekspozitura” i slično. Pokažite svest o ovome tako što ćete koristi razumljiv jezik.
Zastareli fontovi
Stručnjaci kažu da treba izbegavati serifne, teške fontove i uvek se opredeliti za modernije oblike slova, jasnih linija. Naravno, to ne znači da u svom rezimeu treba koristiti pisana slova.
Fraze
„Šira slika”, „sinergija”... Reči i fraze poput ovih su već toliko puta viđene da njihovo korišćenje gubi na vrednosti. Nađite drugi način da kažete šta ste imali na umu.
Fotografija
Potrebna je samo ako je to naglašeno u samom oglasu. U protivnom nema razloga da je priložite.
A šta ako ste vrhunski programer koji dizajnira kompleksne programe koji aplicira za novi posao? Pravila su ista. Da, mnogo zavisi od vašeg portfolija realizovanih projekata i prethodnog iskustva i baš zato ne treba da trošite vreme potencijalnog poslodavca. Izbegnite sve navedene greške i dođite do zaposlenja koje ste želeli.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
tanka
Vi to ozbiljno, da se na osnovu CV-ija u Srbiji zaposljavaju ljudi?!
Podelite komentar