Vreme čitanja: oko 1 min.

James Webb teleskop je pronašao super stare, masivne galaksije koje ne bi trebalo da postoje

Vreme čitanja: oko 1 min.

James Webb Foto: NASA, ESA, CSA, I. Labbe

U novoj studiji, međunarodni tim astrofizičara, otkrio je nekoliko misterioznih, sakrivenih objekata na fotografiji koju je zabeležio James Webb. U pitanju je šest potencijalnih galaksija koje su se pojavile tako rano u istoriji univerzuma i toliko su masivne da ne bi trebalo da budu moguće prema trenutnoj kosmološkoj teoriji piše colorado.edu.

Svaka od kandidovanih galaksija možda je postojala odokativno 500 do 700 miliona godina nakon Velikog praska, ili pre više od 13 milijardi godina.

One su takođe ogromne i sadrže skoro isto onoliko zvezda koliko i moderna galaksija Mlečni put.

"Vi jednostavno ne očekujete da će rani univerzum biti u stanju da se organizuje tako brzo. Ove galaksije ne bi trebalo da su imale vremena da se formiraju", rekla je Erika Nelson, ko-autor nove studije i asisent na astrofizici.

Najnovija otkrića nisu najranije galaksije koje su otkrivene od strane teleskopa koji je lansiran u decembru 2021. godine. Prošle godine, drugi tim naučnika zabeležio je nekoliko galaksija koje su se verovatno spojile iz gasa oko 350 miliona godina nakon Velikog praska.

James Webb Foto: NASA GSFC/CIL/Adriana Manrique Gutierrez

Istraživačima i dalje treba više podataka kako bi potvrdili da su ove galaksijje zaista toliko velike i da datiraju u prošlost koliko i izgledaju.

Fotografije su zabeležene u blizini "Velikog medveda" - realtivno dosadnog, barem na prvi pogled, regiona svemira koji je teleskop Hubble prvi put primetio devedesetih godina.

Nelsonova je zurila u deo fotografije veličine poštanske marke kada je primetila nešto čudno: nekoliko "zamućenih tačkica" svetlosti koje su izgledale previše svetle da bi bile stvarne.

"Bile su tako crvene i svetle. Nismo očekivali da ćemo ih videti", rekla je Nelsonova.

"Ako je samo jedna od ovih galaksija stvarna, to će se suprotstaviti granicama našeg razumevanja kosmologije", dodala je.

• X

24. februar 2023 | 17:45

Vi se ne razumete, vi samo nagadjate. 99 posto stvari koje kao znamo o kosmosu verovatno nisu tacne!