Naučnici otkrili ogromnu "ekstragalaktičku strukturu" u skrivenom regionu svemira

Zamračena "zona izbegavanja" u svemiru je mesto misterije, a naučnici zaviruju u ono što se nalazi unutar nje

Naučnici su otkrili ogromnu "ekstragalaktičku strukturu" skrivenu iza Mlečnog puta u misterioznom delu svemira poznatom kao "zona izbegavanja" jer je zaklonjena neprozirnim izbočenjem naše galaksije, prema novoj studiji koja još uvek nije recenzirana, piše Vice.

Otkriće strukture, koja izgleda kao veliko jato galaksija, pomaže da se popuni ovaj mračni deo naše kosmičke mape. Mnogi u naučnoj zajednici se šale da bi ovaj deo svemira mogao da bude označen kao "ovde su svemirski zmajevi" jer je toliko nejasno šta tamo postoji.

Zvezdana materija koja čini našu galaksiju, Mlečni put, raspoređena je unutar tanke ravni koja kruži oko centralne izbočine koja sadrži supermasivnu crnu rupu. Galaktička ravan i izbočina su prepuni zvezda, prašine i gasa koji nam blokiraju pogled na ono što je na drugoj strani.

Iako su naučnici uspeli da koriste različite talasne dužine kako bi provirili kroz zonu izbegavanja (region koji zaklanja 10 do 20 procenata neba), većina ovog regiona i dalje ostaje misterija za naučnike.

Sada, tim predvođen Danijelom Galdeano, astronomom sa Nacionalnog univerziteta San Huan u Argentini, izveštava o otkriću "novog galaktičkog jata, VVVGCl-B J181435-381432, iza ispupčenja Mlečnog puta", koje pomaže da se završi "slika strukture velikih razmera u ovoj još uvek malo istraženoj oblasti neba", prema studiji koja je dostavljena časopisu Astronomy & Astrophisics, ali još uvek nije recenzirana.

Galdeano i njene kolege uspele su da uoče ovaj klaster u ZoA koristeći VVV Survey, projekat koji skenira izbočinu Mlečnog puta na infracrvenim talasnim dužinama pomoću vidljivog i infracrvenog teleskopa za astronomiju Evropske južne opservatorije (VISTA) u Paranalu, Čile.

Dok galaktička ravan blokira skoro svu vidljivu svetlost u zoni, duže talasne dužine svetlosti, uključujući infracrveni opseg, mogu da putuju kroz izmaglicu Mlečnog puta da bi došle do teleskopa na Zemlji.

Tim je procenio da jato sadrži oko 58 galaksija, ali će biti potrebno više posmatranja da bismo bili sigurni u njegovu masu i sadržaj.

Otkriće ovog klastera nudi uzbudljiv pogled iza Mlečnog puta, a naučnici će morati da nastave da povlače ovu zavesu kako bi razumeli naše mesto u svemiru.

Na primer, pored skrivenih jata galaksija, ZoA sadrži takozvani Veliki atraktor, neidentifikovanu gravitacionu anomaliju koja vuče galaksije i jata prema sebi. Priroda ovog ogromnog atraktora je misterija koja se može rešiti samo opservacijama i istraživanjem.

U tom cilju, nejasno je da li ćemo ikada moći da shvatimo šta se nalazi u ovoj pomračenoj zoni, ali bez obzira na to, naučnici su "spremni da budu iznenađeni".

Video: Samsung Galaxy Z Fold6 recenzija

• Dejan

7. novembar 2022 | 21:52

Silne stotine miliona usd potrošeno je za razne teleskope što na Zemlji što u svemiru da bi dokoni buljili u Svemir i prikazivali nam šarene slike umesto da je novac uložen u zdravstvo i smanjenje gladi u svetu. Šta žele da dokažu ili vide u dubini Svemira? Pa ljudska vrsta zna za 4 sile a ko zna koliko ih postoji samo mi ne znamo koliko ne znamo i nikad nećemo ništa otkriti epohalno jer je Svemir nezamisljivo ogroman! I usput da kažem, vanzemaljci ne postoje, ineligentan život van Zemlje ne postoji. Zašto? Zato što za postojanje takvog života potrebni su takvi uslovi i zrno sreće koje po matematici i fizici nije moguće čak ni u beskonačnosti Svemira. Vi mi dokažite da grešim.

• Др

7. novembar 2022 | 20:47

Не знам зашто се муче!? Зашто не консултују светску научницу, Адреану Чекић? Жена све зна!