Spremite se, možda stižu svemirski bilbordi: Mogli bi da koštaju 65 miliona dolara i da ipak donesu profit

 ≫ 
  • 0

Reklamiranje iz svemira "visilo" je kao ideja svakom marketinškom stručnjaku na planeti još od misije Apolo, ali opet niko to nije ostvario.

Ipak, nova studija sugeriše da bi konstelacija nalik na bilbord, napravljena od oko 50 satelita, mogla da sija kao reklama i da se vidi iz svakog ugla Zemlje mesecima.

Cena misije se procenjuje na 65 miliona dolara, od čega većina ide na proizvodnju satelita (48,7 miliona dolara), zatim na testiranje, podršku i inženjering (11,5 miliona dolara), i naravno lansiranje (4,8 miliona dolara).

Kako bi funkcionisala svemirska reklama?

Studija ruskih istraživača sa Instituta za nauku i tehnologiju Skolkovo (Skoltech) i Moskovskog instituta za fiziku i tehnologiju (MIPT), predstavila je prilično ubedljiv slučaj koji je potkrepljen nedavnom kontroverzom oko SpaceX-ovih veoma vidljivih Starlink satelita.

Predlog novine uključuje slanje sazvežđa od oko 50 satelita sa zapreminom, na primer, veličine pune papirne kese.

Sateliti bi ušli u orbitu sinhronu po Suncu, što znači da će uvek biti na direktnoj sunčevoj svetlosti dok prolaze oko Zemlje.

Jednom u orbiti, oni bi postavili velike, parabolične reflektore koji bi odbijali sunčevu svetlost prema Zemlji.

Sa Zemlje bi izgledalo kao grupa zvezda koja se kreće sinhronizovano u periodu od možda tri do pet minuta. 

Doduše, gledano sa Zemlje, reklama bi bilo značajno tamnija.

Mogućnosti svemirskog reklamiranja

Sateliti bi mogli da se preurede u obrasce, od slova do jednostavne grafike - ne brzo, ali dovoljno brzo da se oblik može razvijati tokom njihovog vidljivog vremena, ili da menja oglašivače između ciljanih gradova.

Oni bi izašli iz orbite za mesec do tri, u zavisnosti od nekoliko faktora.

Fizička mogućnost da se ovo uradi uopšte ne izgleda čudno s obzirom na to koliko vidljivi postojeći sateliti mogu biti u ovim orbitama i sa kojom preciznošću se već mogu rasporediti.

Ali postaje malo nejasno u procenama prihoda. Komplikovana jednačina za određivanje koji bi gradovi, u kojim regionima i u koje doba godine zaradili više novca sugeriše da zima pruža najveći ROI.

Možda mislite: ali ljudi ostaju unutra tokom zime. Da, ali ne u tropima i većem delu južne i jugoistočne Azije, gde zima donosi duže noći. I dešava se da su tamo neki od najgušće naseljenih gradova na svetu.

Najoptimističnija procena iznosi neto prihod od oko 111 miliona dolara, tokom tri meseca i 24 prikaza – što iznosi oko 4,6 miliona dolara po oglasu.

Oglasi Super Bowl koštaju više od toga i traju samo 30 sekundi - iako su, naravno, u 4K i punoj boji sa zvukom. Ali novac i apetit za kaskadersko oglašavanje definitivno postoje.

Važnije pitanje je da li neko želi da vidi reklame na nebu?

Gotovo sigurno ne. Dok bi novina satelitskog displeja mogla nakratko ispuniti strahopoštovanje, taj ekran koji formira Pepsi logo – ili što je verovatnije, Crypto.com - mogao bi brzo pretvoriti strahopoštovanje u gađenje.

"To je to? Odvratna reklama? Pa, ako hoćete", piše Techcrunch.

Ipak, svemirsko oglašavanje sa sobom donosi i ogromnu reputaciju - prva kompanija koja je postavila svoje reklame među zvezde.

Video: Ilon Mask, biznismen i genije koji planira da pravi grad na Marsu

(Telegraf.rs)

Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA