Kineski lovac 5. generacije godinama obavijen velom misterije: Šta je uzburkalo duhove u Pentagonu?
Projekat kineskog stelt lovca pete generacije FC-31 svoje prvo predstavljanje imao je još pre 10 godine, a njegov prvi prototip je poleteo sledeće 2012. godine.
Od tada do danas, izrađen još samo jedan unapređeni primerak aviona, poznatog i pod oznakom J-31, a sudbina nevidljivog kineskog lovca već godinama predstavlja enigmu za poznavaoce vojne tehnologije.
Zbog toga se na internetu mogu naći brojna nagađanja i spekulacije o najmodernijem lovcu kompanije Shenyang Aircraft Corporation. Međutim, fotografije koje su nedavno dospele na internet ponovo su uzburkale duhove, naročito u krugovima oko Pentagona.
An allegedly quite recent image of the carrier EM facility at Wuhan and the mock up representing today how the Type 003's island might look like has gained a SAC FC/31/J-35 mock up! 😮Any idea since when exactly it is there since my last image is from April/June 2019. 🤔 pic.twitter.com/QFifx59dhK— @Rupprecht_A (@RupprechtDeino) June 8, 2021
Na fotografijama koje su ovih dana dospele na Twitter navodno se vidi prototip nosača aviona, snimljen u Vuhanu, na čijoj palubi se nalazi nekoliko letelica, među kojima je najverovatnije i neka od, u međuvremenu, nastalih modifikacija aviona FC-31 (još poznatog i pod oznakom J-31).
Fotogafije je na svom Twitter profilu objavio američki vojni analitičar, ekspert za kinesku vojnu tehnologiju, Andreas Rupreht. Kako prenosi The Drive, prototip nosača predstavlja platformu za testiranje novih borbenih sredstava namenjenih mornarici, na čijoj palubi se vide mornarički borbeni avion J-15 (razvijen u Kini iz prototipa ruskog lovca Su-33) kao i transportni helikopter Z-18.
Prema izveštaju Pentagona o razvoju kineske vojne tehnologije, FC-31 bi trebalo da bude moderni lovac pete generacije namenjen mornaričkoj avijaciji.
Američki analitičari navode da modifikovanje savremenog borbenog lovca, kakav je FC-31, predstavlja zahtevan posao, koji podrazumeva promene aerodinamike i brojne izmene konstrukcije koje će avionu omogućiti poletanje i sletanje sa nosača aviona. Oni pretpostavlju da su se moguće izmene odnosile na konstrukciju sistem upravljanja i ojačanja strukture celog aviona.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Moki
To je i naš avion. ŽIVELA SRBIJA!
Podelite komentar
Coach
Kazu da je nato bombardovao kinesku ambasadu 1999ete da kinezi ne uzmu tehnologiju amerima za 117a. Kazu da su kinezi pokupili najbitnije delove od 117a posle obaranja
Podelite komentar
Džoni
Haha amerima dupe gaće žvaće 🤣
Podelite komentar