Većina ljudi, naročito onih koji ceo radni dan provode za kompjuterom i čiji posao je uglavnom vezan za internet, ne razmišlja mnogo o fontu koji koristi u službene svrhe. To gotovo uvek budu neka od onih "ozbiljnijih" slova, koja "po difoltu" koriste najčešće upotrebljavani tekst editori, aplikacije i programi.
Međutim, kada pišu nešto svoje, u neke druge svrhe, ljudi neretko gledaju da pobegnu od onoga što je u vezi sa svakodnevnim poslovnim obavezama, pa zato biraju i drugačije fontove. A izbor omiljenog fonta, bar tako tvrde psiholozi, može nešto da kaže i o ličnosti onoga ko voli da ga koristi.
Istraživači britanske kompanije Cartridgesave, pre nekoliko meseci, su anketirali 2.468 ljudi na temu tipa slova koja oni najčešće koriste u svojim lično digitalnim dokumentima i prepiskama. Prikupljene rezultate potom je analizirao psiholog Li Čejmbers, koji je na osnovu njih napravio listu osobina ličnosti prema svakom tipu fontova koje su anketirani navodili kao one koje vole da koriste. Evo do kakvih je zaključaka Čejmbers došao:
Arial
Vole ga oni koji cene jednostavnost i stabilnost, ljudi koji su pouzdani. Arial je najpopuralniji font u Britaniji, koga koristi 53 odsto populacije. Razlog tolike popularnosti, prema Čejmbersu leži u tome što je Arial jednostavan i pouzdan, kao i njegovi korisnici.
Calibri
Korisnici vole ovaj font zbog efikasnosti i pouzdanosti, pa je to drugi najpopularniji font "na ostrvu". Oni koji koriste ovaj font ne obaziru se na to šta drugi misle o njima. Po malo su dosadni i lenji, ne vole da su u prvom planu i ne vole da rizikuju, prenosi Daily Mail.
Times New Roman
Biraju ga konformisti, učtivi i praktični korisnici. Oni su pristojni i ljubazni. Ne vole promene, nostalgični su i često pominju prošlost. Ali kako je Times New Roman generalno počeo sve manje da se koristi, u analizi istraživanja se navodi da su njegovi korisnici ljubitelji sporijeg tempa života u poređenju sa sve dinamičnijim i bržim društvom.
Georgia
Ovaj font biraju praktični i zreliji korisnici. Cene formalnost i eleganciju, iskreni su i pouzdani. Ovaj font je graciozan, a njegovi ljubitelji su ambiciozni.
Century Gothic
Korisnici ovog fonta su srećni i iskreni ljudi. Font se ne razlikuje previše od nekog standardnog, ali daje nagoveštaj ličnog izraza korisnika. Njegovi ljubitelji uživaju u učenju, jer se njegov čist dizajn često koristi u obrazovnoj oblasti.
Među ređe korišćenim fontovima, koji uglavnom koriste individualisti, izdvajaju se:
Paprika
Font za hrabre ljude i avanturiste. Njegovi korisnici su fleksibilni i kreativni, lako se uzbđuju i često kasne. Oni su ljubazni i ozbiljni.
Comforta
Koriste ga ljudi koji vole prirodu i ne poštuju tradicionalnost. Nisu konformisti i često su svestrani, što znači da nisu specijalisti za neku posebnu oblast.
Lato
Popularan među modernim korisnicima koji prihvataju promene i ne trude se previše. Oni su sposobni da se izraze na siguran način, iako nisu baš najinovatniji. Njegovi korisnici su mešoviti ljudi.
Bahnschrift
Vole ga ljudi koji cene jasnoću i jednostavnost, nikako složenost. Korisnici su uredni, ne vole nered, ni haos. Ljubitelji su minimalizma, ne vole kitnjast stil.
Abril Fatface
Korisnici ovog fonta često su nešto puniji ljudi, kao i font koji koriste. Oni su direktni, ambiciozni i odlični slušaoci. Veoma osećajni i žele da izgledaju sofisticirano.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.