Totalno drukčiji od drugih: Revolucionarni avion budućnosti uspešno izveo svoj prvi probni let

   ≫ 
  • 2

Energetski efikasan avion budućnosti, nazvan "Flying V" zbog svog dizajna u obliku latiničnog slova V, prvi put je uspešno obavio let, saopštila je holandska avio-kompanija KLM (Royal Dutch Airlines) koja navodi da ta letelica predstavlja revoluciju u avio-industriji.

Flying V je rezultat godišnje saradnje Tehnološkog univerziteta u Delftu i holandske avio-kompanije KLM, a projektu se priključio i proizvođač aviona Airbus. KLM i Univerzitet u Delftu navode da je Flying V najrevolucionarnija promena u vazduhoplovstvu još od uvođenja mlaznog motora.

Let probnog modela ovog ultra-modernog aviona trajao je nekoliko minuta, oko vojnog aerodroma u Fasbergu u Nemačkoj, odakle je Flying V uspešno poleteo, a potom i sleteo.

Avion je dizajniran tako da se putničke kabine, prtljažnik i rezervoari za gorivo nalaze u krilima, stvarajući tako poboljšani aerodinamički oblik.

Trup i krila letelice integrisani su u V oblik, kome avion budućnosti i duguje ime. Prema proračunima, Flying V će trošiti 20 odsto manje goriva od današnjih energetski najefikasnijih letelica, poput aviona Airbus A350, prenosi Tanjug.

Nova letelica budućnosti biće namenjena dugolinijskim letovima. Dizajniranje potpuno drugačijeg aviona od svih dosadašnjih nosilo je sa sobom mnoge izazove, pre svega, kako napraviti potpuno drugačiji avion koji će ujedno moći da koristi postojeće aerodrome.

Inženjeri su zato pazili da raspon krila novog modela bude isti kao i kod već korišćenih, a čak i tako Flying V ima kapacitet od 314 putnika i 160 kubnih metara prtljažnog protora, kao i savremeni Airbus A350.

Sledeći korak je Flying V let na bio-gorivo. Prema predviđanjima Flying V avion će prve putnike prevoziti između 2035. i 2040.

Povodom uspešnog probnog leta, generalni direktor KLM-a Piter Elbers je rekao da su nedavni događaji izazvani pandemijom korona virusa još jasnije pokazali da vazduhoplovna industrija mora postati održivija, a da KLM želi da i dalje doprinosi tome.

- To što se avio-industrija nalazi u vrlo izazovnim vremenima ne znači da će KLM odustati od podrške ovom projektu - kaže Elbers.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • teorija zavere

    3. septembar 2020 | 11:13

    Ovi su sa maketom zeznuli i Beograd na vodi :) Salu na stranu, meni je najinteresantniji predlog da putnicki deo aviona cini celinu koja, u slucaju nekog problema u toku leta, moze da se odvoji od ostatka aviona i ima svoje padobrane i dno koje se naduva za slucaj da mora da se spusti na vodu. Spasili bi tako gomilu zivota, ali izgleda da je bitnija manja potrosnja od zivota putnika.

  • Goran

    3. septembar 2020 | 15:21

    Da putnici sede u krilima je suluda ideja. Zamislite u toku turbulencije koliko će da ih trese. Da ne govorim kada avion pravi oštre zaokrete, koliko će da se naginju.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA