Kineski proizvođač razvio neverovatno izdržljivu bateriju sa kojom auto prelazi 2 miliona kilometara
Kineski gigant za proizvodnju baterija za električne automobile, koji prvi baterija za Teslu i Volkswagen, razvio je novu moćnu bateriju koja traje čak dva miliona kilometara - što bi moglo da predstavlja pravu prekretnicu u automobilskoj industriji.
Contemporary Amperex Technology Co. Ltd (CATL) spreman je da proizvede bateriju koja ima vek trajanja od 16 godina i dva miliona kilometara, rekao je Zeng Jukun, predsedavajući izvršnog odbora kineske kompanije.
Sadašnje baterije dolaze sa garancijama koje pokrivaju oko 240.000 kilometara i osam godina, piše Blumberg.
- Ukoliko nam neko sada napravi ispostavi narudžbinu, mi smo spremni za proizvodnju - istakao je Zeng bez otkrivanja da li su neki ugovori potpisani.
Zeng, čija kompanija je najveći proizvođač automobilskih baterija, naveo je da nova energetska jedinica košta oko 10 odsto više od baterija koje se trenutno nalaze u vozilima.
Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. is ready to produce a battery that lasts 16 years and 2 million kilometers (1.24 million miles), Chairman Zeng Yuqun said in an interview at company headquarters in Ningde, southeastern China. https://t.co/ZQjxdosXmy— Edwin Khoo (@edwinksl) June 8, 2020
Produžavanje životnog veka je jedan od ključnih napredaka potrebnih za budućnost električnih automobila, zato što bi baterija mogla da se koristi i u drugom vozilu. To bi značajno umanjilo trošak posedovanja električnog vozila, što bi trebalo pozitivno da utiče na auto-industriju, prenosi RTS.
Prošlog meseca, Rojters je izvestio od tome da Tesla radi sa CATL na proizvodnji baterije trajanja dva miliona kilometara i da će je prvo ugrađivati u vozila Model 3 proizvedena u Gigafabrici u Šangaju.
(Telegraf.rs)
Video: Preživeti AI revoluciju: Mark Brigs ekskluzivno za Telegraf.rs o budućnosti novinarstva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
❓❗
Osam puta duže traje a skuplja samo 10%?! Šta tu treba komentarisati i pitati ima li zainteresovanih?
Podelite komentar
Biba
To je supet
Podelite komentar
Pravednik
Vidite, i Nemci su naučili da su se zeznuli sa Mercedesom 123 i Golf dvojkom. Prijatelji, pa treba i na servisima i delovima obezbediti kontinuitet u zaradi. Takva baterija uništava tu opciju i teško da će komercijalno zaživeti u velikom kapacitetu...
Podelite komentar