![Cessna 208B Grand Caravan - eCaravan Cessna 208B Grand Caravan - eCaravan](https://xdn.tf.rs/2020/05/31/cessna-208b-grand-caravan-cesna-elektricni-avion-670x447.jpg?ver=643942)
Let električnim avionom budućnosti biće 80 odsto jeftiniji od letenja današnjim avionima
Cessna 208B Grand Caravan, mali putnički avion namenjen za prevoz devet putnika, svetskim nebom krstari skoro pune četiri decenije, od 1982. kada je prvi put poleteo. Letelica, do sada proizvedena u oko 3.000 primeraka, sada započinje svoj novi život.
Ovaj avion je, zahvaljući australijsko-singapursko-američkoj komapanji MagniX, dobio potpuno električni pogon čime je postao trenutno najveći električni avion na svetu. Prošle nedelje, ove jedinstvena Cessna je, u saradnji sa avioprevoznikom od ranije zainteresovanim za avione "na struju" Harbour Air, prošlog četvrtka izvela svoj prvi duži eksperimentalni let.
Električni motor sa 750 konjskih snaga održao je letelicu u vazduhu punih 30 minuta, a tokom leta iznad jezera Mozes u državi Vašington, avion dug 11 metara bio je potpuno nečujan. (Buka koja se čuje na snimku potiče od Cessne, koja je bila u pratnji.)
Inače, MagniX je već započeo rad na razvoju duplo jačeg pogonskog agregata od 1.500KS. Najveći izazov kod konstruisanja ovakvog pogona i dalje je masa litijum - jonskih baterija potrebnih za napajanje motora, pa se očekuje da bi razvoj novih tehnologija za njihovu proizvodnju mogao da dovede do razvoja većih i lakših aviona sa elektro pogonom.
Stručnjaci kažu da bi to u narednih 10 godina moglo da dovede do prvih električnih aviona koji će moći da prevezu 20 putnika, dok nas od tehnologije sposobne da proizvede velike putničke avione za prevoz 100 i više putnika deli još koja decenija.
Iz MagniX-a tvrde da bi električni avioni budućnosti mogli da budu i do 80 odsto jeftiniji od današnjih koji sagorevaju fosilna goriva, kada se uzme u obzir trošak po satu leta.
(Telegraf.rs)
Video: Preživeti AI revoluciju: Mark Brigs ekskluzivno za Telegraf.rs o budućnosti novinarstva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Marko
Ja se vec godinama pitam iz kog razloga ne naprave avion na hybridni pogon i za punjenje baterije da koriste snagu vetra tj vazduha?
Podelite komentar
Aleksandar
Ma da isprazni se akumulator i onda pikira
Podelite komentar