Let električnim avionom budućnosti biće 80 odsto jeftiniji od letenja današnjim avionima

  • 2

Cessna 208B Grand Caravan, mali putnički avion namenjen za prevoz devet putnika, svetskim nebom krstari skoro pune četiri decenije, od 1982. kada je prvi put poleteo. Letelica, do sada proizvedena u oko 3.000 primeraka, sada započinje svoj novi život.

Ovaj avion je, zahvaljući australijsko-singapursko-američkoj komapanji MagniX, dobio potpuno električni pogon čime je postao trenutno najveći električni avion na svetu. Prošle nedelje, ove jedinstvena Cessna je, u saradnji sa avioprevoznikom od ranije zainteresovanim za avione "na struju" Harbour Air, prošlog četvrtka izvela svoj prvi duži eksperimentalni let.

Električni motor sa 750 konjskih snaga održao je letelicu u vazduhu punih 30 minuta, a tokom leta iznad jezera Mozes u državi Vašington, avion dug 11 metara bio je potpuno nečujan. (Buka koja se čuje na snimku potiče od Cessne, koja je bila u pratnji.)

Inače, MagniX je već započeo rad na razvoju duplo jačeg pogonskog agregata od 1.500KS. Najveći izazov kod konstruisanja ovakvog pogona i dalje je masa litijum - jonskih baterija potrebnih za napajanje motora, pa se očekuje da bi razvoj novih tehnologija za njihovu proizvodnju mogao da dovede do razvoja većih i lakših aviona sa elektro pogonom.

Stručnjaci kažu da bi to u narednih 10 godina moglo da dovede do prvih električnih aviona koji će moći da prevezu 20 putnika, dok nas od tehnologije sposobne da proizvede velike putničke avione za prevoz 100 i više putnika deli još koja decenija.

Iz MagniX-a tvrde da bi električni avioni budućnosti mogli da budu i do 80 odsto jeftiniji od današnjih koji sagorevaju fosilna goriva, kada se uzme u obzir trošak po satu leta.

(Telegraf.rs)

Video: Preživeti AI revoluciju: Mark Brigs ekskluzivno za Telegraf.rs o budućnosti novinarstva

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Marko

    1. jun 2020 | 10:15

    Ja se vec godinama pitam iz kog razloga ne naprave avion na hybridni pogon i za punjenje baterije da koriste snagu vetra tj vazduha?

  • Aleksandar

    1. jun 2020 | 10:52

    Ma da isprazni se akumulator i onda pikira

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA