Ovako će uskoro izgledati putovanje avionom: Sedećemo na rotirajućim sedištima
Kabine budućnosti sa rotirajućim sedištima, interaktivni sadržaji i još mnogo toga predstavljeno je kroz vizionarske inovacije koje su ove godine ušle u uži izbor „Crystal Cabin“, najprestižnije nagrade u avio industriji
Od hiperpovezane personalizovane kabine budućnosti do rotirajućih sedišta koja povećavaju ekonomičnost i udobnost, ovogodišnji izbor „Crystal Cabin“ nagrada je doneo niz inovacija u avionima, a za neke putnici nisu ni znali da su im potrebne.
Naravno, u zavisnosti od vašeg ličnog doživljaja trenda povezivanja u vazduhu i personalizacije putem visoke tehnologije, neke koncepte možda ne biste voleli da vidite u stvarnosti.
Ipak, dizajneri koji stoje iza ovih inovativnih rešenja trudili su se da transformišu doživljaj unutrašnjosti aviona, a da su na dobrom putu potvrdio im je izbor u uži krug za jednu od najprestižnijih nagrada avionske industrije.
Od preko 100 projekata koji su učestvovali na konkursu, napravljen je uži izbor u kategorijama kao što su „zabava i povezanost“ i „vizionarski koncepti“, a koji će biti predstavljeni u martu 2020. godine, na ovogodišnjoj izložbi „Aircraft Interiors“ u Hamburgu u Nemačkoj.
Uzbudljive ideje
Poslednjih godina potreba za tranformacijom iskustva u ekonomskoj klasi je sve veća. Sedišta „Interspace“ kompanije "Universal Movement" imaju rasklopiva krila sa obe strane sedišta za dodatnu privatnost i udobnost putnika, dok je „Aviointeriors“ ponudio, sada već ozloglašena „stand up“ sedišta koja, iako izgledaju neudobno, mogu da povećaju broj sedišta u kabini i tako umanje putnicima cenu avionske karte.
Rešavanje pitanja odmora i spavanja putnika na dugim letovima bilo je jedno od glavnih tema, a koncepti koji su ušli u uži izbor za „Crystal Cabin“ nagradu ponudili su nekoliko inovativnih ideja, navodi CNN.
Inženjerska kompanija „Heinkel Group“ predstavila je "Flex Lounge" koncept, koji podrazumeva fleksibilnu konfirguraciju redova sedišta. Nakon poletanja stjuardese mogu da preurede redove tako da putnici mogu da sede jedni naspram drugih, što omogućava porodicama, grupi prijatelja ili saradnicima koji putuju zajedno opuštenije i intimnije iskustvo putovanja.
„Adient Aerospace“ je predložio novi dizajn sedišta, pod nazivom "Space For All". U njihovoj viziji, tri sedišta u prednjem delu aviona imaju mehanizme koji omogućavaju da se sedišta pretvore u sofe na kojima će putnici moći da se ispruže.
Neki od nominovanih koncepata sedišta dizajnirani su za avione koji su još u fazi razvoja, kao što je na primer „Flying-V“, koji predstavlja avion sa ekonomičnijom potrošnjom goriva, a trenutno se razvija na tehnološkom univertitetu „Delft“ u Holandiji, u partnerstvu sa KLM. „Delft“ je predstavio dizajn sklopivih, fleksibilnih sedišta koja se pretvaraju u krevete na sprat, za maksimalno efikasnu iskoristivost prostora.
Sa druge strane, „Ciara Crawford ROW1“ sedišta daju mogućnost da se invalidska kolica uklope u red, što omogućava praktičniju upotrebu i veću pristupačnost ljudima sa posebnim potrebama. Inovacije sa sedištima nisu dotakle samo putnike, već su tu i noviteti za osoblje, a kako bi i njima let bio udobniji.
Interaktivne kabine
Kabina nove generacije „Airbusovog“ koncepta „Airspace Cabin Vision 2030“, osim što nudi fleksibilnije konfiguracije za sedenje i spavanje, uključuje i digitalno okruženje koje pruža putnicima novo iskustvo u kabini aviona.
Nemačka kompanija „AERQ“ takođe predlaže korišćenje tehonogije na inovativan način, što omogućava da se na određenim mestima u avionu postave OLED ekrani sa informacijama koje su potrebne putnicima, dok je „Flymingo Next“ koncept kompanije „Moment“ osmišljen sa ciljem da pomogne članovima posade da svoje poslove obavljaju efikasnije.
Eko dizajn
Kako se avio kompanije suočavaju sa sve većom potrebom za održivim poslovanjem, pojavili su se i predlozi koji se bave ekološkim pitanjem.
Kompanija „PriestmanGoode“ predložila je „Zero“ poslužavnik sa ciljem da smanji količinu plastičnog otpada koji nastaje kao posledica jednokratne upotrebe pribora za jelo.
Umesto plastičnog materijala, „Zero“ se sastoji od jestivih, biorazgradivih delova koji se mogu komercijalno kompostirati.
„Diehl Aviation“ predlaže „Jedinicu za obnovljivu upotrebu Greywater“, a koja koristi vodu koja ostane nakon pranja ruku za ispiranje toaleta. Kompanija ističe da će se na ovaj način godišnje smanjiti ugljen-dioksid za 550 tona po jednom avionu, tipa „Boeing 787“.
Pobednik za nagradu „Crystal Cabin“ biće proglašen 31. marta.
(T.T.)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.