Roboti sve bolje pišu vesti i smišljaju naslove: Nikad kreativniji, ali i dalje ne mogu da prestignu "konkurenciju"

 ≫ 
  • 0

Američka kompanija "Primer" već dugo razvija veštačku inteligenciju koja pisani format može da oblikuje poput ljudskog novinara. Taj složeni proces od nedavno uključuje i smišljanje prikladnog naslova složenog prema sadržaju samog članka i kako stvari stoje - sve su bolji u tome.

Podsetimo, veštačka inteligencija je do danas savladala zadatak sakupljanja podataka i pisanja kratkih izveštaja, ali nikad nije dosegla nivo kreativnosti koju imaju ljudski novinari. Štaviše, svi naslovi koje su računari izbacili bili su ili pogrešni ili nisu bili dovoljno privlačni da čitatelja privuku da ih cele pročitaju, prenosi hrvatski "T-portal".

"Primerov" novi alat može sam da smišlja naslove koji izgledaju kao da ih je napisalo ljudsko biće. Ne radi se o savršenim naslovima, ali zvuče puno bolje nego ikad do sad.

Telegraf Nova Redakcija Hoće li roboti zameniti novinare? Foto: Telegraf

Može da stvori naslove koji su jako dobri, ali oni i dalje ne dosežu stručnost iskusnih urednika i autora.

Ono što je važno je da veštačka inteligencija odgovorna za naslove postaje sve bolja i bolja, što znači da ćemo uskoro naići na članke koji su vrlo slični onima koje je napisao pravi novinar.

Gledano iz perspektive engleskog govornog područja, veštačka inteligencija bi kroz nekoliko godina mogla da radi jako dobar posao u vezi sa kratkim člancima i izveštajima, ali problem nastaje kod lokalizacije koja je zbog masivne razlike u govoru i gramatici mnogo teža za savladavanje.

VIDEO: Vodeći stručnjak za veštačku inteligenciju, Mark Minevic, otkrio je šta nam donosi budućnost tehnologije

(Telegraf.rs)

Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA