≫
VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Povratak električnih automobila
≫
Bez obzira na to što automobili na električni pogon, kao i hibridni modeli koji koriste kombinaciju baterija i fosilnih goriva, još uvek nisu postali svakodnevica, njihov broj ubrzano raste. Neke procene govore da bi u narednih pet godina više od 15% svih vozila na putevima moglo biti pogonjeno električnom energijom. Začudo, to je i dalje duplo manje od procentualnog učešća električnih automobila sa početka dvadesetog veka
Poštovani čitaoci,
Molimo vas da se pridržavate sledećih pravila za pisanje komentara:
- Neophodno je navesti ime i e-mail adresu u poljima označenim zvezdicom, s tim da je zabranjeno ostavljanje lažnih podataka.
- Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni.
- Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima.
- Tekst komentara ograničen je na 1500 karaktera.
- Nije dozvoljeno postavljanje linkova odnosno promovisanje drugih sajtova kroz komentare, te će takve poruke biti označene kao spam, poput niza komentara istovetne sadržine.
- Komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste u tekstovima neće biti objavljeni, ali će biti prosleđeni urednicima, kao i oni u kojima nam ukazujete na neku pojavu u društvu, ali koji zahtevaju proveru.
- NAPOMENA: Komentari koji budu objavljeni predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, to jest nisu stavovi redakcije Telegrafa.
<% message.text %>
Hrvoje
Da bih vozio takav auto moram napuniti bateriju. Baterija se puni strujom. Struju dobivamo iz elektrana. Elektrane su perpetuum mobile ili koriste neka goriva? U razvijenoj Njemačkoj, koja ima i nuklearne elektrane i ogromna sredstva ulaže u solarnu energiju i vjetrenjače, još uvijek je preko 70% električne energije koja dolazi iz elektrana pokretanih ugljem. Ako je to ekološki onda nisam shvatio neke stvari. Na stranu ekološke bombe koje ostaju nakon iskorištenih i neispravnih baterija. Na stranu što je mobilitet takav da mi treba dva dana za 1000 km. Na stranu što još nema ni konceptualne izvedbe za elektroautobuse ili kamione koji su i najveći zagađivači. Alternativa da, ali daleko smo mi od rješenja.