Tajni mejlovi Marka Zakerberga otkrivaju pravu misiju Facebooka

 
  • 0

Osnovna ideja oko Facebooka je prosta - ono što je dobro za Facebook, dobro je i za svet.

Više deljenja, više prijatelja i više veza "učiniće svet povezanijim" i "približiće ljude širom sveta", bile su samo neke od tvrdnji Marka Zakerberga, čak i kada se njegova kompanija nalazila u srcu brojnih skandala, posebno otkom prošle godine.

Međutim, poverljivi mejlovi koje je objavio britanski parlament otkrivaju brojne kalkulacije koje vrebaju ispod slike o srećnom svetu koju projektuju Facebook i Mark Zakerberg.

- To je možda dobro za svet, ali ne i za nas, napisao je Zakerberg u mejlu 2012. godine u vezi sa mogućnošću da developeri prave aplikacije koje koriste podatke korisnike i njihovih prijatelja, ali ih ne otkrivaju Facebooku.

Zakerbergova procena da "deljenje" nije dragoceno ako ljudi ne dele sa njegovom kompanijom podržali su i mnogi drugi zvaničnici ove društvene mreže.

Mejlovi otkrivaju prilično neuobičajen uvid u način na koji Zakerberg razmišlja, kao i druge važne osobe u kompaniji, u trenutku kada pokušavaju da nove izvore prihoda jer se veliki broj ljudi prebacio sa desktopa na mobile.

Foto: Tanjug/AP

Čelnici kompanije razmišljali su o naplaćivanju podataka developerima, nešto što Facebook sada tvrdi da nikada ne bi uradio - ali i mnogima drugim šemama povezanim sa zaradom i ličnim podacima korisnika.

Mejlovi otkrivaju i neke interne diskusije koje su bile fokusirane na izrabljivanje gladi develeopera za podacima korisnika i kako to može da utiče na profit Facebooka.

- Skeptičan sam u vezi sa tim da curenje podataka predstavlja rizik kao što mnogi misle. Mislim da mi dajemo podatke developerima, ali ne mogu da zamislim situaciju u kojoj bi ti podaci curili od developera do developera i stvorili neki ozbiljan problem, pisao je Zakerberg u mejlu 2012. godine.

U drugom mejlu Zakerberg otkriva da je svestan da pojedini developeri zloupotrebljavaju pristup ličnim podacima, ali je više fokusiran na štetu koju to može da nanese kompaniji, a ne korisnicima.

- Pošto ne naplaćujemo lične podatke, ljudi preteruju sa njihovim korišćenjem i tak obacaju naš novac. Mislim da bi trebalo da implementiramo neku vrstu programa koji bi od njih tražio da plaćaju ako koriste previše naših resursa, stoji u jednom od mejlova.

Foto: Tanjgu/AP

U jednom mejlu, Zakerberg je razmišljao o ideji da se developerima naplaćuje pristup ličnim podacima na godišnjem nivou, ali i mnogim drugim.

- Banke nam naplaćuju kamatu sve dok imamo njihov novac. Umesto da developerima naplaćujemo godišnje za podatke, možemo da od njih tražimo da im ti podaci uvek budu sveži i naplaćujemo na mesečnom nivou, bila je samo neka od ideja kojima se Zakerberg bavio.

U mejlu koji je bivši direktor Facebooka, Sem lesin, poslao Zakerbergu, spominje se još jedan način da se pomire vrednosti kompanije i neke od njenih osnovnijih potreba.

- Naša misija je da učinimo svet otvorenijim i povezanijim. A jedini način da to uradimo jeste da imamo najbolje ljude i infrastrukturu - a za to je potrebno da zarađujemo mnogo novca i budemo profitabilni.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA