VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Bez vozača!

 ≫ 
  • 0

E sad, postoji nepisano pravilo da će ono što u ovom momentu funkcioniše na nivou prototipa svetlost masovnog korišćenja ugledati tek za petnaestak godina.

Danas se, doduše, mnogo više pažnje poklanja tehnološkom razvoju, pa inovacije znatno pre dospevaju u žižu javnosti, što može stvoriti utisak da neka od rešenja nikada neće zaživeti.

Nova tehnologija može da učini da izgovorite šta god neko poželi i lažne vesti učini da izgledaju kao prave

Čini mi se da su automobili bez vozača, takozvana autonomna vozila, jedno od takvih rešenja. Činjenica je, međutim, da se na ovom polju mnogo toga dešava, svi najveći proizvođači uključeni su u trku, a ulaganja u razvoj i ideje mere se milijardama dolara.

Pored tradicionalnih proizvođača automobila, dobili smo i nekoliko značajnih novih imena, uključujući i "Google", odnosno njihovu krovnu kompaniju "Alphabet".

Foto: Promo

Budući da se osnovni problem koji mora biti rešen odnosi na softver i veštačku inteligenciju koja treba da prikuplja podatke i donosi važne odluke u realnom vremenu, ne treba da nas čudi što IT kompanije igraju važnu ulogu.

Uostalom, o automobilima bez vozača, tehnološkim rešenjima vezanim za njih i mogućim pravcima daljeg razvoja pisao sam u više navrata na ovim stranama. 

Zanimljivo je analizirati moguća tržišna kretanja na ovom polju, pogotovo u svetlu značajnih promena koje će autonomna vozila doneti čovečanstvu.

Foto: Tanjug/AP/ Da li će vozila bez vozača zaživeti?

Za sada vlada poprilična gužva, ali se analitičari slažu da to neće potrajati, odnosno da bismo mogli da imamo neku vrstu ograničenog monopola u kome će prvi koji pronađu prihvatljiva rešenja biti stožer daljeg razvoja.

Mnogo više nego u nekim drugim situacijama, zakonska regulativa može uticati na to koliko će brzo autonomna vozila postati svakodnevica.

Naime, bezbednost učesnika u saobraćaju nije nešto sa čim se može eksperimentisati, pa će proizvođači morati da obezbede čvrste dokaze da su njihovi modeli sigurni za upotrebu.

To će dodatno smanjiti broj kompanija koje ostaju u igri. Šta god da se desi, budite sigurni da će automobili bez vozača postati deo naših života brže nego što mislimo.

(Telegraf.rs/Informer)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA