Google pritiskao influensere da biraju između poštenja i profita: Novi uslovi za Pixel uređaje izazvali haos
Google se našao u centru pažnje zbog kontroverznih uslova za influensere u okviru svog Team Pixel programa. Naime, učesnici programa su dobili strogu zabranu da promovišu Pixel proizvode zajedno sa konkurentskim uređajima. Ako bi neki od njih pokazali sklonost ka konkurentskim telefonima, rizikovali bi da budu isključeni iz programa. Ovi uslovi izazvali su burne reakcije u svetu tehnoloških recenzija, što je mnoge kreatore sadržaja navelo da preispitaju svoju saradnju sa Google-om.
Team Pixel program omogućava influenserima da prvi dobiju pristup Google Pixel uređajima, ali novi uslovi uneli su sumnju u to koliko slobode zaista imaju. Mnogi influenseri smatraju da su prisiljeni da biraju između poštene recenzije i ostanka u programu. Ova situacija otvara pitanje o tome gde se povlači granica između marketinga i objektivnosti u tehnološkoj industriji.
Program Team Pixel, koji vodi agencija 1000heads, pruža influenserima priliku da prvi isprobaju Pixel uređaje pre nego što postanu dostupni javnosti. Iako je za mnoge male kreatore ovo bila prilika za rast, novi uslovi su mnoge naterali da biraju između lojalnosti prema Google-u i poštenja prema svojoj publici.
Problem je postao javan kada su influenseri počeli da dele snimke ekrana novih uslova na društvenim mrežama X i Threads, koje je preneo The Verge. Prema ovim uslovima, učesnici su bili primorani da promovišu isključivo Pixel uređaje, dok je trebalo da izbegavaju konkurentske brendove. Google je kasnije povukao ove kontroverzne uslove, ali reputacija programa je već bila narušena.
Među onima koji su napustili program su i Adam Metlok, poznat po svom YouTube kanalu TechOdyssey, i Kevin Neter, kreator kanala The Tech Ninja. Metlok je bio deo Team Pixel programa više od pet godina, ali je odlučio da se povuče zbog novih uslova. Neter je, takođe, odlučio da prekine saradnju jer, kako kaže, ne želi da bude primoran da koristi jedan proizvod, čime bi ugrozio svoju objektivnost kao recenzent.
Iako je program kreiran kako bi povećao interesovanje za Pixel uređaje, ovakvi potezi dovode u pitanje etičnost i transparentnost recenzija. Google-ov propust osvetlio je širu problematiku u svetu influenserskog marketinga, gde je granica između iskrene recenzije i prikrivene reklame sve tanja.
(Telegraf.rs)
Video: Evo kako su je Živojinovići prihvatili: Brena na jahti ugostila novu snajku
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.